Zasady oznaczania zdjęć (pomysł+dyskusja)
Posted: 02 Nov 2013, 13:08
Po zobaczeniu jakie bzdury się wypisuje w polu "Organizator", naszła mnie refleksja, czy by nie zrobić jakichś konkretnych zasad, jak zdjęcia ma się oznaczać, żeby nie było syfu. No więc tak, w skrócie:
1) Podstawowe dane (data wykonania, miejsce wykonania) po staremu. Data wiadomo, miejsce tak jak było ustalone, a to wie chyba każdy.
2) Pole linia i organizator. Chyba najważniejsze. W polu linia wpisujemy:
- cyfrowe/literowe oznaczenie linii, jeżeli istnieje,
- relację kursu (jeżeli przewoźnik nie stosuje innego oznaczenia),
W polu organizator:
- jednostkę sprawującą władzę nad zarządzaniem KM w danym obszarze,
- jeżeli przewoźnik jest sam dla siebie organizatorem, pole pozostaje puste (jeżeli by ktoś sobie chciał zobaczyć zdjęcia takiego przewoźnika, to proponuję dodać w karcie opcję "Zobacz wszystkie zdjęcia przewoźnika"),
- w przypadku imprez nie wpisujemy osoby organizującej/stowarzyszenia,
3) Opis. Mamy umowną zasadę, że na początku wpisujemy miasto i ulicę (można też dzielnicę, osiedle, godzinę wykonania zdjęcia, opcjonalnie oczywiście), 99% ludzi się do niej stosuje, więc wprowadzenie takiej zasady problemem by nie było. Przy zdjęciach wnętrza, opisów technicznych, wpisywanie miasta i ulicy nie jest obowiązkowe. Reszta opisu dowolna.
Zapraszam do dyskusji i wypisywania własnych pomysłów.
1) Podstawowe dane (data wykonania, miejsce wykonania) po staremu. Data wiadomo, miejsce tak jak było ustalone, a to wie chyba każdy.
2) Pole linia i organizator. Chyba najważniejsze. W polu linia wpisujemy:
- cyfrowe/literowe oznaczenie linii, jeżeli istnieje,
- relację kursu (jeżeli przewoźnik nie stosuje innego oznaczenia),
W polu organizator:
- jednostkę sprawującą władzę nad zarządzaniem KM w danym obszarze,
- jeżeli przewoźnik jest sam dla siebie organizatorem, pole pozostaje puste (jeżeli by ktoś sobie chciał zobaczyć zdjęcia takiego przewoźnika, to proponuję dodać w karcie opcję "Zobacz wszystkie zdjęcia przewoźnika"),
- w przypadku imprez nie wpisujemy osoby organizującej/stowarzyszenia,
3) Opis. Mamy umowną zasadę, że na początku wpisujemy miasto i ulicę (można też dzielnicę, osiedle, godzinę wykonania zdjęcia, opcjonalnie oczywiście), 99% ludzi się do niej stosuje, więc wprowadzenie takiej zasady problemem by nie było. Przy zdjęciach wnętrza, opisów technicznych, wpisywanie miasta i ulicy nie jest obowiązkowe. Reszta opisu dowolna.
Zapraszam do dyskusji i wypisywania własnych pomysłów.