Page 3 of 8

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 23 Mar 2020, 20:26
by Zielony
Generalnie to jest świetne źródło danych. Trochę zabawy i można wyszukać kapitalne rzeczy.
@Empi - jak dokopać się do pierwotnego VINu?

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 24 Mar 2020, 00:28
by empi
Zielony wrote:
23 Mar 2020, 20:26
Generalnie to jest świetne źródło danych. Trochę zabawy i można wyszukać kapitalne rzeczy.
@Empi - jak dokopać się do pierwotnego VINu?
Jest w danych poprzedniego organu rejestracyjnego, tuż przy poprzednim numerze rejestracyjnym - http://phototrans.pl/15,280163,0.html
Ogólnie polecam też przy dostawczakach sprawdzać rodzaj pojazdu. Da się wyłuskać kiedy został zarejestrowany jako autobus. Przyjąłem, że w takich przypadkach wpisuję komplet numerów rejestracyjnych, ale właścicieli uzupełniam tylko od momentu zarejestrowania jako autobus - no bo bez sensu jest, żebyśmy sobie namnożyli w znakach zapytania wszystkie furgonetki ;)

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 01 Apr 2020, 14:45
by niedziul05
Zauważyłem jeszcze jedną zależność. Wszystkie pojazdy, których dowód rejestracyjny był wydany pod koniec 2019 roku, nie występują w tym spisie. Nie ma znaczenia, że autobus jest u danego przewoźnika od kilku lat oraz to, że posiada te same tablice. Ciężko też znaleźć racjonalne wyjaśnienie takiej sytuacji.

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 03 Apr 2020, 13:51
by niedziul05
Kolejna ciekawostka. Jeśli wozu nie ma w spisie, gdy szukamy po marce, warto sprawdzić sam model. W poniższym przypadku marka to HEULIEZBUS, którego nie ma. Widnieje natomiast poprawny model zgodny z tym co jest wpisane w BA.

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 06 Apr 2020, 14:54
by empi
niedziul05 wrote:
03 Apr 2020, 13:51
Kolejna ciekawostka. Jeśli wozu nie ma w spisie, gdy szukamy po marce, warto sprawdzić sam model. W poniższym przypadku marka to HEULIEZBUS, którego nie ma. Widnieje natomiast poprawny model zgodny z tym co jest wpisane w BA.
Ja najpierw sprawdzam na BA jak został wpisany do systemu. Wersje są przeróżne.

Mam wskazówka, która może się przydać - trochę szczegółów z Wielkiej Brytanii. Pod tym adresem: https://cazana.com/uk można poznać nie tylko datę pierwszej rejestracji pojazdu, ale też okolicę, w której go zarejestrowano.

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 07 Apr 2020, 14:58
by jarek25s
niedziul05 wrote:
06 Mar 2020, 12:49
Na początku w tych danych nie widziałem pomocy przy ustalaniu dat I rej., ale ostatnio zająłem się tym spisem i muszę powiedzieć, że obecnie jest to najlepsze źródło jeśli chodzi o szybkie znajdowanie dat. Wystarczy prawidłowa filtracja pliku excel i na talerzu mamy podaną datę I rejestracji. Ewentualnie 2-3 daty do sprawdzenia. Czas znalezienia, to 2-3 minuty na jeden pojazd. Historia Pojazdu odchodzi na bok, bo z niej nie trzeba już korzystać. Ewentualnie w przypadku, gdy infocar nie wyświetla danego pojazdu, pomimo wpisania prawidłowych danych (zdarzają się takie przypadki, że wóz jest w historii, a nie ma go w infocarze.
Pozwolę sobie zauważyć że Historia Pojazdu jest nadal ważnym źródłem informacji. Np. ten pojazd http://phototrans.pl/15,753260,.html.
Historia w info-carze kończy się na Zawierciu, tymczasem wg HP pierwszym właścicielem w Polsce był przewoźnik z kujawsko-pomorskiego, a kolejnym z Łęcznej. Korzystając z UFG udało mi się znaleźć dubla, gdyż w naszej bazie była już wpisana rejestracja LLE.

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 08 Apr 2020, 16:05
by robertbartkiewicz612
Lista pojazdów z Małopolski jest całkowicie pomieszana, nie wiem dlaczego. Kutsenits na KTT jest pojazdem zarejestrowanym w Polsce w 1980, obecnie zarejestrowanym w Krakowie-Śródmieściu, Iliada KLI 47540 jest rzekomo zarejestrowana na Iwkową w powiecie brzeskim, a Setra KLI 70142 została rzekomo przekazana do demontażu 1.08.2019. Ktoś chyba coś pomieszał przy tworzeniu listy.

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 09 Apr 2020, 00:51
by empi
robertbartkiewicz612 wrote:
08 Apr 2020, 16:05
Lista pojazdów z Małopolski jest całkowicie pomieszana, nie wiem dlaczego. Kutsenits na KTT jest pojazdem zarejestrowanym w Polsce w 1980, obecnie zarejestrowanym w Krakowie-Śródmieściu, Iliada KLI 47540 jest rzekomo zarejestrowana na Iwkową w powiecie brzeskim, a Setra KLI 70142 została rzekomo przekazana do demontażu 1.08.2019. Ktoś chyba coś pomieszał przy tworzeniu listy.
Tak, tam też są pomieszane powiaty, więc zupełnie je sobie ukryłem w filtrowaniu. Myślę, że doszło na którymś etapie tworzenia tej tabeli do przesortowania jej bez rozszerzenia zakresu. Ale na razie korzystam w oparciu o markę, typ i ostatnią datę rejestracji, która na ogół pokrywa się z tym co mamy na Phototrans :)

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 10 Apr 2020, 14:36
by pl-2251
Odfiltrowałem produkcję Jelcza od 1992 roku na cały kraj.
Wziąłem się od wczoraj za porządkowanie powiat po powiecie.
Na początek T120.

Re: CEPIK - baza danych

Posted: 11 Apr 2020, 18:25
by qubbus
Jeśli chodzi o tą małopolskę - ściągnąłem jeszcze raz oryginalny plik i wyfiltrowałem do autobusów i podmieniłem. Może faktycznie przy ostatniej mojej aktualizacji coś się pomieszało przy sortowaniu. Chyba teraz powinno być lepiej. ;)