decomposed05 wrote:1. Dotychczas pierdolników było 3 sztuki. Teraz chcę ich zrobić 64 - bo to taka okrągła liczba. Zwiększa się ilość zdjęć, autorów i rozstrzał geograficzny. Nie ma sensu trzymać tego w jednej kupie i dlatego trzeba będzie to rozdzielić. Plan jest taki by to podzielić tworząc tzw. perspektywy (pola, zasięgi - ang. scope).
Z punktu widzenia techniki cyfrowej i programowania na pewno, w końcu to 2^6. Pytanie brzmi, czy przez wprowadzone zmiany baza danych będzie się szybciej edytować? Obecnie ten twór jest na tyle ogromny, że chcąc wycofać wagon 105N z eksploatacji, trzeba odczekać ze 2 minuty na załadowanie się formularza edycji. Czy może to tylko problem mojego komputera/przeglądarki?
Czyli wszystkie poniższe części wymieszane razem? Czy może raczej wszystkie bez skansenu kolejowego? W sumie w tym szaleństwie jest metoda by w miarę sprawnie i szybko przeglądać wszystko razem bez potrzeby logowania się w innych częściach serwisu.
Hmmm, czyli zdjęcia z USA i pozostałych kontynentów będą miały osobne fotogalerie? Na jakich zasadach będzie dokonywana selekcja, chodzi mi o to na ile będzie to domyślne, na ile "z woli autora" lub poprawki edytora?
water.phototrans.eu - łódki
O, czyli jednak wchodzimy w transport wodny. Patrząc na zdjęcia z 1 kwietnia oraz liczne argumenty zwolenników umieszczania tego rodzaju zdjęć w przypadkach, gdy transport wodny jest częścią publicznego systemu komunikacji miejskiej, jest to dobry pomysł. Tylko zaraz planespotterzy się oburzą, dlaczego nie ma części samolotowej
3. Inkubatory. Aby zachęcić różnych ludzi do dodawania zdjęć chcę stworzyć galerie regionalne i cudzoziemskie. Chodzi aby stworzyć coś w rodzaju inkubatorów na których bym oddał całkowicie kontrolę komuś innemu.
(...)
4. Każda z części będzie miała swoich blokerów, rejestratorów (bogów)
Pomysł całkiem dobry, o ile faktycznie w danych regionach jest zainteresowanie naszą fotogalerią i autorów jest więcej niż palców jednej ręki.
6. Nad limiterami się zastanawiam, ale jest planowane inne podejście do limitów. Będzie można załadować więcej zdjęć ale nie będą one widoczne (będą czekały na moderację).
Kto będzie pełnił rolę moderatora? Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdy w ciagu doby w danej części powiedzmy 100 zdjęć zostanie dodanych bezpośrednio, a 300 będzie czekać na moderację. Obawiam się efektu podobnego do tego z czasu, kiedy promocyjnie wszyscy dostali limit +20
Wysyp ciekawych zdjęć się pojawił, tylko weź to potem wszystko przejrzyj...
Jakieś pytania?
Rozumiem, że tagi dodane na każdej z mniejszych fotogalerii, będą funkcjonowały również na bardziej rozległej części fotogalerii? W sumie z tagami jest aktualnie taka sytuacja, że na cześci ciężarówkowej od początku pilnowany był pewien "zbiór zamknięty", co nie pozwoliło na bałagan, jaki się zrobił na części nonrail. A bałagan się zrobił chyba dlatego, że wiele osób nie przykładało wagi to tego, co taguje, a edytorzy nie zawsze ogarniali pewne aspekty komunikacji z innego regionu. Teraz się to wszystko wymiesza i hmmm ciekawe kto tego upilnuje.
koziutek wrote:Każde zdjęcie z automatu powinno trafiać nie tylko do regionu gdzie zrobiono zdjęcie, ale i regionu produkcji wozu oraz przewoźnika. Inaczej nikt nie zapanuje nad edycją każdej fotki. I ogóglnie cały ten koncept ma szanse nawet całkiem nieźle działać, ale pod warunkiem znacznie większej automatyzacji i ułatwień w porządkowaniu i edycji. Bo z tego co widzę, ogólnie na blokerów i edytorów mają spaść kolejne obowiązki... bez ułatwień będzie ciężko to ogarnąć.
Zależy jak duże mają być regiony. Jeśli w miarę duże (powiedzmy cały kraj), to chyba nie będzie źle, ale jeśli małe, to pod Sanokiem będą widoczne Autosany z całego kraju, a pod Bolechowem-osiedlem Solarisy z całego świata
Inaczej mówiąc, lokalne zdjęcia utoną wśród zdjęć pojazdów danej marki zrobionych gdziekolwiek.