Zmiany

Inspirate
Posts: 23
Joined: 30 Apr 2008, 00:00

Re: Zmiany

Post by Inspirate » 08 Apr 2012, 14:47

Zdaję sobie sprawę, że to zależy od możliwości technicznych, a temat był pewnie 'wałkowany' wiele razy, ale możliwe, że obecnie znalazłoby się miejsce, aby podwyższyć nieco 'wagę' dodawanych zdjęć. Przy obecnych 300kb niestety czasem kompresja robi swoje i zdjęcie traci na jakości. Może byłaby możliwość podwyższenia 'wagi' zdjęcia do 350-400kb?
Last edited by Inspirate on 08 Apr 2012, 23:54, edited 1 time in total.
User avatar
stoch_95
Posts: 52
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Police

Re: Zmiany

Post by stoch_95 » 08 Apr 2012, 17:11

decomposed05 wrote: 6. Nad limiterami się zastanawiam, ale jest planowane inne podejście do limitów. Będzie można załadować więcej zdjęć ale nie będą one widoczne (będą czekały na moderację).
Nie lepiej dać głosowanie, tak jak w części kolejowej ?
Adam G.1
Posts: 561
Joined: 06 Apr 2005, 00:00
Location: Warszawa - Żoliborz

Re: Zmiany

Post by Adam G.1 » 08 Apr 2012, 18:36

wokie wrote:Galerie regionalne to tak jak województwa czy jak regiony np. Pomorze, Kujawy, Mazowsze itp. itd. Chociaż jakby dzielić na regiony to może być problem geograficzny bo kawałek Torunia należy do Kujaw reszta do Pomorza :P
Regiony mają być dwa - GOP i W-wa, było napisane :P
S_S wrote:1) Kwestia busów. Warto przemyśleć tworzenie nowych firm czy nawet miast dla przewoźników posiadających busy. Dajmy na to po co tworzyć przewoźnika Heniek Kowalski - Przewóz osób Pierdziszewo Dolne i dodawać tam zdjęcia dwóch posiadanych Sprinterów? Moim zdaniem dodawanie zdjęć busów powinno być dozwolone jedynie dla przewoźników posiadających także w swojej flocie autobusy, a i tych zdjęć nie powinno być zbyt dużo.
Dlaczego?
Nie rozumiem. Busy - czy nam się to podoba czy nie - stanowią nieodłączny element transportu publicznego, wbrew powszechnej opinii, nawet w krajach powszechnie uznanych za cywilizowane. Jeżeli ktoś wozi ludzi busem, to jest przewoźnikiem, a więc jest dla niego miejsce na TWB.
S_S wrote:2) Gdyby wyrzucić właśnie takich małych przewoźników możnaby też zrobić wreszcie porządek w miastach. Powinny zostać tylko powiaty i ewentualnie miasta mające jakiś przewoźników ekspoatujących autobusy. Na przykładzie Dolnego Śląska do wyrzucenia byłyby: Bardo, Błażejów, Cieszyce, Dłużyna Dolna, Kudowa-Zdrój, Lubiechowa, Marianówka, Prochowice, Raciborowice Górne, Ruszowice, Siechnice, Stoszowice, Syców, Szczytkowice, Twardogóra, Ujazd Górny, Ziębice i Żmigród. To i tak tylko po pobieżnym przejżeniu.
Lecz ich wyrzucenie nie ma sensu, więc i miasta zostać powinny. W niczym nie przeszkadzają.
S_S wrote:6) Widoczność pojazdów wycofanych z eksploatacji. Szary kolor to bardzo dobre rozwiązanie, ale wszystkie szare pojazdy powinny być przesunięte w rejon powyżej pojazdów wypożyczonych. Obecnie wygląda nieciekawie, gdy np. pomiędzy dwoma typami ekspolatownych pojazdów jest jakiś typ wycofany. Wartoby też pomyśleć nad jakąś zmianą, gdy np. przewoźnik miał w swojej historii 150 Ikarusów 260, a obecnie ma tylko 10. Czy problemem jest zrobienie w ilości pojazdów wyświetlania (10/150)? Oczywiście wyświetlanie to należałoby wprowiadzić tylko w takich sytuacjach. Gdyż (0/150) albo (150/150) mija się z celem.
Całkowicie popieram!
Amalio wrote:wśród eksploatowanych powinny zostawać wyłącznie te które rzeczywiście są na stanie, a wycofane powinny przechodzić gdzieś dalej do innej rubryki
Właśnie tak.
User avatar
piotr_kosz
Posts: 313
Joined: 27 Aug 2007, 00:00

Re: Zmiany

Post by piotr_kosz » 08 Apr 2012, 20:25

stoch_95 wrote: Nie lepiej dać głosowanie, tak jak w części kolejowej ?
Głosowanie na stronie kolejowej to jeden z najgorszych wynalazków, który powoduje niezdrową rywalizację pomiędzy użytkownikami.

Poza tym regularnie punkty nie są przyznawane za wykonanie zdjęcia, tylko za pojazd, który znajduje się na zdjęciu (gagarin - masz plusa, szynoplastik - dostaniesz minus). U nas działałoby to na takiej zasadzie (Ikarus - plus, Solaris - minus).

Ogólnie - jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądało w praktyce. Obawiam się, że jednak nastąpi marginalizacja środowisk zagranicznych - dlatego apeluję, aby zostawić klasyczne TWB 2* (czyli - niekolejowe i nieciężarówkowe) bez żadnych wyróżnień (oprócz plusów za najładniejsze klatki), ponieważ będzie dochodziło do sytuacji, że zagraniczni cenzorzy będą wyróżniać wszelkie zdjęcia, aby się wypromować. Nie oszukujmy się - TWB głównie tworzą i oglądają Polacy, którzy lubią się bawić w swoim sosie. Największą oglądalnością cieszą się zagraniczne serie polskich autorów (oczywiście ze względu na polskie opisy pod zdjęciami), jednak mało jest zagranicznych twórców, którzy zaciekawiają odbiorców fajnymi opisami (na szybko z pamięci kojarzę tylko dvigara). Portrety jakiś Ikarusów z Węgier (przykład) oglądają tylko sympatycy tej marki, więc zakres odbiorców takich fotografii jest dość wąski.

* oczywiście z poddziałami (polski, francuski, niemiecki, itp.)
Adam G.1
Posts: 561
Joined: 06 Apr 2005, 00:00
Location: Warszawa - Żoliborz

Re: Zmiany

Post by Adam G.1 » 08 Apr 2012, 20:46

Przede wszystkim głosowanie ma sens tylko wtedy, jeżeli stawiamy za wszelką cenę na jakość zdjęć.
Tak było na początku, teraz idziemy raczej w kierunku bazy danych ze zdjęciami po prostu trzymającymi jakiś poziom, ale niekoniecznie będącymi artystyczną wyżyną. Dlatego sensowne jest wyróżnianie najładniejszych zdjęć, ale głosowanie już nie.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Zmiany

Post by empi » 09 Apr 2012, 00:28

Pomysł fantastyczny i niesamowita szansa na ogromny rozwój Phototrans.

Nie do końca jednak rozumiem niektóre szczegóły. Np. relacje między wszystkimi tymi 64 galeriami na poziomie bazy danych. Bo pokazywanie zdjęć w poszczególnych podgaleriach rozumiem, ale co z danymi?
Phototrans.eu ma być kotłem, do którego wpadają wszystkie dane wpisywane na poszczególnych podgaleriach? Co jeżeli nie mam dostępu do części węgierskiej, a SU15 z Veolii Warszawa został sprzedany do Budapesztu?
Skoro podział jest terytorialny, to ciężarówki i łódki wpadają razem z autobusami na określone podgalerie, czy są niezależnymi galeriami tak jak te terytorialne? Jak wtedy będzie wyglądało scalenie jednego przewoźnika mającego i autobusy, i techniczne ciężarówki, i łódki, zatem funkcjonującego na trzech galeriach?

Poza tym liczyłem na rozdzielenie tramwajów, trolejbusów, metra, funikularów.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: Zmiany

Post by koziutek » 09 Apr 2012, 02:54

decomposed05 wrote: Odnośnie komentarzy. No fajnie, że uzupełnienie opisu na PGK zajmuje 10 sekund ale jak chcesz trzymać bazę pojazdów w takiej formie jaką mamy no trzeba ją zapełnić danymi i trzeba te dane znać.
Zgadza się i nie ma co się cofać w rozwoju. Wystarczy porównać liczbę zdjęć, albo zobaczyć jak różni autorzy z innych galerii dzielnie przepisują nazwy zagranicznych przewoźników czy nazw modeli od nas, by się przekonac kto jest debeściak w świecie fotogalerii ;)
decomposed05 wrote: Można stworzyć oczywiście worek pod nazwą "różności z kraju i ze świata" i tam wymagać do wypełnienia jedynie opis i tagi (reszta np. z exifa) i będzie to trwało pięć sekund by dodać zdjęcie ale kto później ogarnie?
Nie, nie, to będzie krok wstecz. W sumie nie tyle samo dodawanie zdjęć jest upierdliwe, co dokopywanie się do pojazdu. Ale jeśli będą wprowadzane usprawnienia w wyszukiwaniu takie jak to autouzupełnianie, to w zupełności to ułatwi sprawę. np. mam zdjęcie autobusu, znam numer i region geograficzny (wg tablicy rej.) - odznaczam region, zaczynam wpisywać numer, autouzupełniacz mi proponuje parę opcji. Najlepiej jakby wówczas był wybór - "edytuj dane"/"dodaj zdjęcie" jeśli pojazd wisi w bazie lub "dodaj dane" jeśli go nie ma.

W sumie ułatwianie hurtowego procesu uploadu nie jest wskazane, bo może przynieść hurtowe ilości knotów :)

decomposed05 wrote: Czego brakuje poza wyszukiwaniem po nazwie pojazdu?
Nooo... przydałoby się:

- we wszystkich możliwych polach możliwość zastąpienia gwiazdką (*) dowolnego znaku. To dotyczy również wyszukiwarki zdjęć.

- w przypadku numerów taborowych czy tablic ignorowanie znaków takich jak kreski, spacje... niestety, brak jest często konsekwencji w formacie tych danych, a czasem niektórzy potrafią zinterpetować śrubkę na której trzyma się blacha jako kreskę :] Mam na myśli np., że po wpisaniu ABC1234 automat pokaże nie tylko pojazd ABC1234 ale i ABC 1234, A-B1234 itp.


- możliwość wyszukaniwania po faktycznych nazwach wpisanych do metryczek. Czyli chce znaleźć tylko Ikarus 280.33, a nie wszsytkie Ikarus 280 więc wpisuje to w odpowiednie pole.

- dodanie pól "kraj" "region". ew. "miasto" zarejestrowania pojazdu / wykonania zdjęcia
decomposed05 wrote: Jakbyś wypisał te cechy to można byłoby zrobić te relacje.
przewoźnik obsługuje:
- tramwaje
- trolejbusy
- metro
- autobusy lokalne i regionalne (linie regularne)
- autobusy dalekobieżne (linie regularne)
(to oczywiście można rozwinąć)

Ewentualnie można to zrobić w inny sposób - po prostu automat zczytuje cechy pojazdów znajdujących się na posiadaniu przewoźnika wg tego co wpisujemy przy dodawaniu serii. Tj. automat widzi że przewoźnik ma serię Konstal 105N - seria jest zdefiniowana jako tramwaj - czyli przy odpowiednim zgwałceniu wyszukiwarki (pokaż przewoźników obsługujących [x] tramwaje []trolejbusy []metro itd.) taki przewoźnik trafia na listę.

Nie ukrywam, że te propozycja to pochodna zainteresowań bardziej elektrotransportem niż resztą i chęci jakiegoś takiego stworzenia galerii wszystkich światowych sieci tram+tbus+metro (w sumie coraz mniej nam zostało). Przy autobusach z takim grupowaniem będzie więcej problemów, bo ciężko czasem zdefiniować charakter działalności danej firmy a liczba przewoźników jest bardzo duża. Przy elektrotransporcie też może wystąpić zaburzenie pierwotneroo celu - mam tu na myśi rózne altanki, pomniki itp.
Mój zamysł jest generalnie taki - oddzielić jakoś istotne, duże firmy typu "MPK" i "PKS" od zdziśkomietkobusów i "przewoźników" typu Wojska Lądowe czy urząd gminy Pierdziszewo z jednym pomarańczowym gimbusem na stanie.
decomposed05 wrote: Czyli jak? Wielka lista na cały kraj?
Nie, nie. Niech listy zostaną tak jak są. Ale usprawnieniem byłaby wyszukiwarka która potrafi wygenerować odpowiednią listę wg zadanych parametrów

czyli - np. lista wszystkich przewoźników w kraju xxx, albo w regionie yyy i zzz (najlepiej jak liczba tych pól będzie dowolna. Tak jak mamy - możemy sobie dodać region 1, region2 itd.).
Jeśli do tego dołączymy poruszone wyżej cechy ważniejszych przewoźników, to można sobie będzie zobaczyć np. wszystkie sieci tramwajowe w państwach Ukraina i Białoruś, albo wszystkie "PKSy" w woj. lubuskim - taki jest mój zamysł.

decomposed05 wrote: Co rozumiesz przez możliwość hurtowej edycji danych?
Zasadniczo możliwość sprawnego poradzenia sobie z następującymi sytuacjami:

- w bazie MVG Monachium ktoś tam kiedyś dodał ~100 mańków z 1991 r.
http://phototrans.eu/2415,46,88,0,f.html
Dziś to jednak dawno i nieprawda, zostały sprzedane do różnych GOPów i Czarnogór albo poszły na złom. Z bazy jednak wynika, że wciąż są na stanie.

- parę miesięcy temy w Wilnie skonsolidowano spółkę trolejbusową i autobusową w jedno nowe "MPK". Nikomu się nie chce (wliczając niżej podpisanego) przeklikać 600 wozów do nowej firmy bo i trwa to strasznie długo.

- wydzielono jakąs nową serię, albo wprowadzono nowe zasady oznaczania danego typu autobusu, np. ostatni przykład z DAF/VDL. Edytorzy musza się przeklikać przez setki wozów.

- ktoś pojechał rozdziewiczyć jakąs nieobecną dotąd sieć. Natłukł sporo zdjeć. Zamiast się pieścić z każdym wozem, lepiej po prostu dodać cały spis i potem sobie dorzucać fotki.

Oto przykłady które chodzą mi po głowie. Nie wiem oczywiście, na ile realne jest zaprogramowanie tego.

1) Po otworzeniu spisu pojazdów na górze pojawia się 'goły' formularz danych do uzupełnienia. Przy każdym pojeździe jest pole odhaczenia. Ustawiamy sobie te dane które chcemy zmienić, z tymże defaultowe ustawienie każdego pola to "brak zmian"
Czyli np. otwieramy spis ZiU w Belgradzie. Niemal wszystkie skasowano, ale w bazie wiele wciąż wisi jako istniejące. W formularzu na górze ustawiamy pola zezłomowany: "2011" , to samo przy polu "właściciel #1", reszta bez zmian. Stawiamy ptaszki przy kolejnych pojazdach które chcemy zmienić i odznaczamy wozy skasowane w 2011. Wysyłamy...
To propozycja dla edycji istniejących danych. Problemem jest tu istnienie róznych ilości właścicieli/numerow i tu mogą się pojawić schody. Jeden wóz całe życie miał jeden numer, inny zmieniał go 3 razy i obecny jest zapisany w trzeciej linijce. Nie wiem czy da się to jakoś bezboleśnie zrobić, by zawsze edytował się ostatni, najbardziej aktualny wpis.

2) obecnie przy edycji danych, po dodaniu linjki danych w dziale "numer", automat dopisuje kolejną linjkę, zachowując dane z poprzedniej. Może taki 'myk' da się jakoś wykorzystać przy hurtowym dopisywaniu danych?
Otwieramy stosowaną 'tabelkę' z pustymi polami. Zaczynamy od wypełnienia pierwszego wiersza kolejnymi wartościami. Po kliknięciu pojawia się kolejna linijka z przepisanymi danymi z poprzedniej. Zmieniamy tylko numer i ew. VIN a reszta sobie zostaje bez zmian, jak w poprzedniej linijce. I tak kontynujemy dopisywanie kolejnych linijek, a po zakończeniu procesu klikamy "wyślij hurtem do bazy" . To bardziej dla dodawania serii nowych danych.
decomposed05 wrote: Trzeba by opracować format. Nie wiem czy excel da się pożenić z tym.
no excel jest zapewne ciężki do współpracy, ale może jakiś odpowiedni plix .txt z dajmy na to formatem
Ikarus 280,Ikarus 280.26,1981,2007,1981,1999,670,KPC 5686,MZK Pcim,1999,2007,001,KKW 890A,Zdzisiek-bus Kozia Wólka,
?
decomposed05 wrote: Ale automatyzacji czego?
Nooo tak ogólnie piszę, nie wiedząc jakie są dokładnie możliwości przerobienia obecnych mechanizmów. Jedno jest pewne - brak automatyzacji przy edycji danych czy możliwosci wyszukiwania danych w wielu różnych wymiarach, czyni obecnie dbanie o porządek dosyć problematycznym. Jeśli mamy teraz do tego wszystkiego jeszcze pilnować przypisania zdjęcia do danego "scope" to będzie jeszcze trudniej.

Piszę to nie tylko z autopsji ale i w oparciu o korespondencję z ludźmi z Wilna i Ukrainy, którzy chcieliby porządkować swoje poletko, ale narzekają na powolny proces "klikania".

Ten "myk" z autouzupełnianiem mnie pozytywnie zaskoczył i jeśli da sie to zaimplementować dla innych pól to będzie fajnie.

Adam G.1 wrote: Toporną systematykę serii tworzymy przecież sami, niezbyt widzę możliwość zmian.
To znaczy ogólnie nie jest to zła systematyka, mimo wszystko uważam ją za lepszą niż np. na galeriach rosyjskich (gdzie każdy podtyp ma oddzielną serię, co jest fajne dopóki ktoś precyzyjnie o to dba i jest w stanie ustalić dokładny podtyp każdego wozu - w praktyce niemożliwe do realizacji).

Są jednak pewne specifyczne przypadki, z których uwzględnieniem systematyka ma problem i to głównie miałem na myśli:

1) identyczne modele produkowane przez różnych producentów - dotyczy licencji, klonów, przejęć fabryk i konsolidacji,

np.
- na terenie b. ZSRR istnieje/istniało kilku producntów wytarzających klony ziutków
- identyczne pojazdy produkowane przez różnych producentów na zamówienie konkretnego miasta, to tyczy się głównie metra i tramwajów (ot choćby seria 81)
- zmiany nazw, wlaścicieli fabryk: patrz ostatni spór o VDL czy przypadki zmian handlowych nazw fabryk (ZiU > Trolza, Ikarus "Zemun" > Ikarbus itp.)

2) kwestia podwozi/nadwozi - słychać narzekania na bezsens obecnego podpinania pod podwozie, całkowicie zresztą uzasadnione, inni jednak twierdzą, że powinniśmy się trzymać zasad powszechnie uznawanych w danym kraju - przy okazji wprowadzenia zmian możnaby jakoś pogodzić obie filozofie.


Nie wiem jak to możnaby rozwiązać tak by wilk był syty i owca cała. Luźno myśle np. o stworzeniu jakichś "nadserii" które mniej więcej odpowiadały by obecnych seriom, oraz "podserii" tam gdzie potrzebne jest z jednej strony jakieś rozdzielenie, ale z drugiej zgrupowanie różnych wozów o wspólnych cechach. Czyli mamy np. nadserię ZiU 9, ale pod nią podpinamy "właściwe" ZiU 9 spod producenta ZiU i całą resztę klonów. Podserie są widoczne przy danym producencie jako oddzielne modele. W kartach przewoźników także widać je na wierzchu. ale jeśli dany przewoźnik ma więcej niż jedną podserię danej nadserii to jest to jakoś zgrupowane. czyli np.

*****************************
Lista modeli

Ikarus 280 Pojazdy (10) Zdjęcia (5)
MAN NG313 Pojazdy (20) Zdjęcia (15)
ZiU 9
|-----Biełkommunmasz AKSM-101 Pojazdy (3) Zdjęcia (8)
|-----Dnipro E187 Pojazdy (2) Zdjęcia (1)
|---- ZiU 9 Pojazdy (25) Zdjęcia (100)
*****************************

Wyszukiwarki umożliwiają wyszukiwanie zarówno nadserii jak i podserii.

Dla krajów "podwoziowych" podwozie robi za nadserię.

Oczywiście pole "podseria" jest opcjonalne.

Adam G.1 wrote:Nie rozumiem. Busy - czy nam się to podoba czy nie - stanowią nieodłączny element transportu publicznego
Ludzie mają z busiarzami głownie problem ideologiczny. Choć jak taki busiarz (w sensie filozofii działania, nie taboru) namaluje bociana i zacznie sprzedawać bilety po zeta, to nagle staje się obiektem zbiorowego kultu :twisted:

Można ew, wprowadzić rozwiązanie z jednej z galerii rosyjskich - zdjęcia busów wyświetlają się tylko po odhaczeniu odpowiedniego ptaszka w swoim profilu ;)
S_S wrote: Swego czasu pisano, aby zdjęcia dodawać pod siedzibę powiatu (...) Może ta nowa funkcjonalność, która ma zostać wprowadzona, pozwoli je podpinać i tutaj, i tutaj?
Niestety obawiam się, że trochę za późno na takie zmiany. Dziesiątki tysięcy zdjęć dodano łamiąc ten zapis, a niektórzy otwarcie deklarują olewanie tej zasady i walczą z edytorami którzy chcą jej przestrzegać. W dużych aglomeracjach ten zapis faktycznie traci nieco sens, a jeszcze pozostaje zagranica gdzie każdy kraj ma swój podział.

Dlatego właśnie wprowadzenie dodatkowych możliwości wyszukiwania - jeśli można będzie wyświetlić sobie np. wszystkich przewoźników czy zdjęć z danego regionu to nieco zredukuje obecny problem z mozolnym szukaniem ich po każdej wiosce.
Adam G.1 wrote: Niemniej jednak, czy nie spowoduje to z kolei marginalizacji zdjęć zagranicznych w skali ogółu galerii?
Jeśli większośc będzie dalej przeglądąc "wszystkie zdjęcia" to nie powinno być tak źle. No a reszty kijem nie zmusisz... widać ogólnie, że marny portet lubelskiego jelcza wzbudza więcej zainteresowania niż ciekawy pejzaż z nietypowym pojazdem z zagranicy. Jak kogoś interesują tylko jelcze to nie będzie klikał w zagranicę niezależnie od tego czy to się wyświetla razem, czy nie.
piotr_kosz wrote: Nie oszukujmy się - TWB głównie tworzą i oglądają Polacy, którzy lubią się bawić w swoim sosie.
jednym z zamysłów galerii jest chyba zmiana tego stanu rzeczy :)
piotr_kosz wrote:Poza tym regularnie punkty nie są przyznawane za wykonanie zdjęcia, tylko za pojazd, który znajduje się na zdjęciu (gagarin - masz plusa, szynoplastik - dostaniesz minus).
a także za zawartość pola "autor zdjęcia".


empi wrote: Nie do końca jednak rozumiem niektóre szczegóły.
Ja również :) Chyba trzeba poczekać aż to wejdzie w życie, albo przynajmniej pojawi się jakiś wycinek na teście i zobaczymy w praktyce z czym to się je. Ciekaw jestem choćby dokładnej listy tych 64 'podgalerii' a także jak ma dokładnie wyglądać podział tych wszystkich dostępów, uprawnień itp.

Idea inkubatorów ma sens, ale żeby to się tylko nie wymksło spod kontroli i np. ludzie zarządzający danym pododziałem będą sobie tworzyć systematykę serii wg własnych przyzywczajeń - tak jak mieliśmy już kiedyś w Portugalii, gdzie dodano oddzielną serię dla każdej windy w Lizbonie. Przynajmniej w początkowym przydałaby się jakaś "rada mędrców" która będzie trzymać wszystko w ryzach.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Zmiany

Post by decomposed05 » 09 Apr 2012, 13:05

koziutek wrote:
decomposed05 wrote: Można stworzyć oczywiście worek pod nazwą "różności z kraju i ze świata" i tam wymagać do wypełnienia jedynie opis i tagi (reszta np. z exifa) i będzie to trwało pięć sekund by dodać zdjęcie ale kto później ogarnie?
Nie, nie, to będzie krok wstecz. W sumie nie tyle samo dodawanie zdjęć jest upierdliwe, co dokopywanie się do pojazdu. Ale jeśli będą wprowadzane usprawnienia w wyszukiwaniu takie jak to autouzupełnianie, to w zupełności to ułatwi sprawę. np. mam zdjęcie autobusu, znam numer i region geograficzny (wg tablicy rej.) - odznaczam region, zaczynam wpisywać numer, autouzupełniacz mi proponuje parę opcji.
Uruchomiłem scalator. Jeśli tamtejsze wyszukiwanie jest OK to można użyć tego dalej, jeśli nie to trzeba popracować. * jako dowolny ciąg znaków:
http://test.phototrans.eu/posting.php?s=701
koziutek wrote: Najlepiej jakby wówczas był wybór - "edytuj dane"/"dodaj zdjęcie" jeśli pojazd wisi w bazie lub "dodaj dane" jeśli go nie ma.
Coś o tym myślałem... zobaczymy w praniu.
koziutek wrote: W sumie ułatwianie hurtowego procesu uploadu nie jest wskazane, bo może przynieść hurtowe ilości knotów :)
Tego nie będzie.
koziutek wrote: wyszukiwanie
zrobi się.
koziutek wrote:
decomposed05 wrote: Jakbyś wypisał te cechy to można byłoby zrobić te relacje.
przewoźnik obsługuje:
- tramwaje
- trolejbusy
- metro
- autobusy lokalne i regionalne (linie regularne)
- autobusy dalekobieżne (linie regularne)
(to oczywiście można rozwinąć)
Czyli po prostu atrybuty dla przewoźnika. W sumie proste.
koziutek wrote: Ewentualnie można to zrobić w inny sposób - po prostu automat zczytuje cechy pojazdów znajdujących się na posiadaniu przewoźnika wg tego co wpisujemy przy dodawaniu serii. Tj. automat widzi że przewoźnik ma serię Konstal 105N - seria jest zdefiniowana jako tramwaj - czyli przy odpowiednim zgwałceniu wyszukiwarki (pokaż przewoźników obsługujących [x] tramwaje []trolejbusy []metro itd.) taki przewoźnik trafia na listę.

Nie ukrywam, że te propozycja to pochodna zainteresowań bardziej elektrotransportem niż resztą i chęci jakiegoś takiego stworzenia galerii wszystkich światowych sieci tram+tbus+metro (w sumie coraz mniej nam zostało). Przy autobusach z takim grupowaniem będzie więcej problemów, bo ciężko czasem zdefiniować charakter działalności danej firmy a liczba przewoźników jest bardzo duża. Przy elektrotransporcie też może wystąpić zaburzenie pierwotneroo celu - mam tu na myśi rózne altanki, pomniki itp.
Mój zamysł jest generalnie taki - oddzielić jakoś istotne, duże firmy typu "MPK" i "PKS" od zdziśkomietkobusów i "przewoźników" typu Wojska Lądowe czy urząd gminy Pierdziszewo z jednym pomarańczowym gimbusem na stanie.
To będzie rzeźnia bo jest to rozmyte co zresztą zauważyleś. Zostańmy przy atrybutach:
- tramwaje
- trolejbusy
- metro
- autobusy lokalne i regionalne (linie regularne)
- autobusy dalekobieżne (linie regularne)
z tym nie wiem czy nie lepiej połączyć dwie ostatnie rzeczy w "przewóz regularny osób" (w odróżnieniu od biur, wynajmów i czarterów) bo dalekobieżne, regionalne i lokalne to cienka granica dzieli.
koziutek wrote: Nie, nie. Niech listy zostaną tak jak są. Ale usprawnieniem byłaby wyszukiwarka która potrafi wygenerować odpowiednią listę wg zadanych parametrów

czyli - np. lista wszystkich przewoźników w kraju xxx, albo w regionie yyy i zzz (najlepiej jak liczba tych pól będzie dowolna. Tak jak mamy - możemy sobie dodać region 1, region2 itd.).
Jeśli do tego dołączymy poruszone wyżej cechy ważniejszych przewoźników, to można sobie będzie zobaczyć np. wszystkie sieci tramwajowe w państwach Ukraina i Białoruś, albo wszystkie "PKSy" w woj. lubuskim - taki jest mój zamysł.
Szukanie po atrybutach rozumiem, które wcześniej zdefiniowaliśmy?
koziutek wrote: Zasadniczo możliwość sprawnego poradzenia sobie z następującymi sytuacjami:

- w bazie MVG Monachium ktoś tam kiedyś dodał ~100 mańków z 1991 r.
http://phototrans.eu/2415,46,88,0,f.html
Dziś to jednak dawno i nieprawda, zostały sprzedane do różnych GOPów i Czarnogór albo poszły na złom. Z bazy jednak wynika, że wciąż są na stanie.
Edycja atrybutów. Ciężko (jakaś część wspólna)
koziutek wrote: - parę miesięcy temy w Wilnie skonsolidowano spółkę trolejbusową i autobusową w jedno nowe "MPK". Nikomu się nie chce (wliczając niżej podpisanego) przeklikać 600 wozów do nowej firmy bo i trwa to strasznie długo.
Dodanie atrybutów. Łatwiejsze.
koziutek wrote: - wydzielono jakąs nową serię, albo wprowadzono nowe zasady oznaczania danego typu autobusu, np. ostatni przykład z DAF/VDL. Edytorzy musza się przeklikać przez setki wozów.
Stosunkowo proste.
koziutek wrote: - ktoś pojechał rozdziewiczyć jakąs nieobecną dotąd sieć. Natłukł sporo zdjeć. Zamiast się pieścić z każdym wozem, lepiej po prostu dodać cały spis i potem sobie dorzucać fotki.
Generalnie od tego jest klonowanie z którego często korzystam.
koziutek wrote: Oto przykłady które chodzą mi po głowie. Nie wiem oczywiście, na ile realne jest zaprogramowanie tego.
...
Może taki 'myk' da się jakoś wykorzystać przy hurtowym dopisywaniu danych?
Otwieramy stosowaną 'tabelkę' z pustymi polami. Zaczynamy od wypełnienia pierwszego wiersza kolejnymi wartościami. Po kliknięciu pojawia się kolejna linijka z przepisanymi danymi z poprzedniej. Zmieniamy tylko numer i ew. VIN a reszta sobie zostaje bez zmian, jak w poprzedniej linijce. I tak kontynujemy dopisywanie kolejnych linijek, a po zakończeniu procesu klikamy "wyślij hurtem do bazy" . To bardziej dla dodawania serii nowych danych.
Generalnie można przeklikać to przez klonowanie ale coś będę myślał nad tą hurtową edycją danych na podstawie powyższych przykładów. Będzie z tym pieprzenia się ale efekt może być obiecujący.
koziutek wrote:
decomposed05 wrote: Trzeba by opracować format. Nie wiem czy excel da się pożenić z tym.
no excel jest zapewne ciężki do współpracy, ale może jakiś odpowiedni plix .txt z dajmy na to formatem
Ikarus 280,Ikarus 280.26,1981,2007,1981,1999,670,KPC 5686,MZK Pcim,1999,2007,001,KKW 890A,Zdzisiek-bus Kozia Wólka,
?
Boję się, że jak ktoś sie pierdolnie w takim imporcie to będzie pozamiatane (np. przecinek mu się zmieni).
koziutek wrote: Nooo tak ogólnie piszę, nie wiedząc jakie są dokładnie możliwości przerobienia obecnych mechanizmów. Jedno jest pewne - brak automatyzacji przy edycji danych czy możliwosci wyszukiwania danych w wielu różnych wymiarach, czyni obecnie dbanie o porządek dosyć problematycznym. Jeśli mamy teraz do tego wszystkiego jeszcze pilnować przypisania zdjęcia do danego "scope" to będzie jeszcze trudniej.
Nie chciałbym aby perspektywa było "pilnowana" tak jak VINy czy nazwy. No najwyżej, ktoś nie zobaczy jakiegoś zdjęcia. Nic się przez to nie stanie. Znów jakieś regulaminy, obostrzenia i takie tam - nie, to nie ma tak działać. Po prostu chcę dać administratorom poszczególnych części wolną rękę.
koziutek wrote: Piszę to nie tylko z autopsji ale i w oparciu o korespondencję z ludźmi z Wilna i Ukrainy, którzy chcieliby porządkować swoje poletko, ale narzekają na powolny proces "klikania".

Ten "myk" z autouzupełnianiem mnie pozytywnie zaskoczył i jeśli da sie to zaimplementować dla innych pól to będzie fajnie.
Od trzech dni jebię się aby przypasować to do formularza do edycji pojazdu. Może komuś to pomoże... w razie czego zostawię też stary formularz.
koziutek wrote: 1) identyczne modele produkowane przez różnych producentów - dotyczy licencji, klonów, przejęć fabryk i konsolidacji,

np.
- na terenie b. ZSRR istnieje/istniało kilku producntów wytarzających klony ziutków
- identyczne pojazdy produkowane przez różnych producentów na zamówienie konkretnego miasta, to tyczy się głównie metra i tramwajów (ot choćby seria 81)
- zmiany nazw, wlaścicieli fabryk: patrz ostatni spór o VDL czy przypadki zmian handlowych nazw fabryk (ZiU > Trolza, Ikarus "Zemun" > Ikarbus itp.)
Wiązanie relacjami modeli i marek. Da się. Problem zaczyna się przy prezentacji... coś trzeba będzie pokombiniwać.
koziutek wrote: 2) kwestia podwozi/nadwozi - słychać narzekania na bezsens obecnego podpinania pod podwozie, całkowicie zresztą uzasadnione, inni jednak twierdzą, że powinniśmy się trzymać zasad powszechnie uznawanych w danym kraju - przy okazji wprowadzenia zmian możnaby jakoś pogodzić obie filozofie.
Czyli co? Nazwa podwozia i nazwa podwozia osobno?
Ikarus 260.88/Jelcz M11
koziutek wrote:
Adam G.1 wrote:Nie rozumiem. Busy - czy nam się to podoba czy nie - stanowią nieodłączny element transportu publicznego
Ludzie mają z busiarzami głownie problem ideologiczny. Choć jak taki busiarz (w sensie filozofii działania, nie taboru) namaluje bociana i zacznie sprzedawać bilety po zeta, to nagle staje się obiektem zbiorowego kultu :twisted:

Można ew, wprowadzić rozwiązanie z jednej z galerii rosyjskich - zdjęcia busów wyświetlają się tylko po odhaczeniu odpowiedniego ptaszka w swoim profilu ;)
Mi się takie rozwiązanie nie podoba.
koziutek wrote: Dlatego właśnie wprowadzenie dodatkowych możliwości wyszukiwania - jeśli można będzie wyświetlić sobie np. wszystkich przewoźników czy zdjęć z danego regionu to nieco zredukuje obecny problem z mozolnym szukaniem ich po każdej wiosce.
Czyli lepsza wyszukiwarka przewoźników.
koziutek wrote:
Adam G.1 wrote: Niemniej jednak, czy nie spowoduje to z kolei marginalizacji zdjęć zagranicznych w skali ogółu galerii?
Jeśli większośc będzie dalej przeglądąc "wszystkie zdjęcia" to nie powinno być tak źle. No a reszty kijem nie zmusisz... widać ogólnie, że marny portet lubelskiego jelcza wzbudza więcej zainteresowania niż ciekawy pejzaż z nietypowym pojazdem z zagranicy. Jak kogoś interesują tylko jelcze to nie będzie klikał w zagranicę niezależnie od tego czy to się wyświetla razem, czy nie.
+1
koziutek wrote: Idea inkubatorów ma sens, ale żeby to się tylko nie wymksło spod kontroli i np. ludzie zarządzający danym pododziałem będą sobie tworzyć systematykę serii wg własnych przyzywczajeń - tak jak mieliśmy już kiedyś w Portugalii, gdzie dodano oddzielną serię dla każdej windy w Lizbonie. Przynajmniej w początkowym przydałaby się jakaś "rada mędrców" która będzie trzymać wszystko w ryzach.
Edytor jest funkcją globalną... dla wszystkich i tam trzeba będzie wypracować jakiś kompromis. Chodzi o zróżnicowanie kontroli nad zdjęciami - czyli częścią subiektywną.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Zmiany

Post by Amalio » 09 Apr 2012, 13:26

decomposed05 wrote: Czyli co? Nazwa podwozia i nazwa podwozia osobno?
Ikarus 260.88/Jelcz M11
Już to kiedyś proponowałem.

Tym niemniej teraz prościej by było w ogóle zacząć z idei podwozi rezygnować, bo widzę że coraz więcej ludzi podziela taki punkt widzenia, że sensu tego nie widzą.

I bardziej się skupić na czymś co można by nazwać pojazdem bazowym, bo co innego kupić od jakiegoś producenta ramę, a co innego kupić od kogoś gotowy pojazd i przerobić go z ciężarówki na autobus.
Adam G.1
Posts: 561
Joined: 06 Apr 2005, 00:00
Location: Warszawa - Żoliborz

Re: Zmiany

Post by Adam G.1 » 09 Apr 2012, 14:27

empi wrote:Skoro podział jest terytorialny, to ciężarówki i łódki wpadają razem z autobusami na określone podgalerie, czy są niezależnymi galeriami tak jak te terytorialne? Jak wtedy będzie wyglądało scalenie jednego przewoźnika mającego i autobusy, i techniczne ciężarówki, i łódki, zatem funkcjonującego na trzech galeriach?
No i jak będzie wyglądało przeglądanie zdjęć całej komunikacji miejskiej w jakimś regionie? Czy na .net/.eu będą się w takim razie wyświetlać: busy, autobusy, tramwaje, metro, łódki funkcjonujące jako transport miejski, kolejki miejskie (np. WKD)?
decomposed05 wrote:
Jarosz wrote:W sumie ułatwianie hurtowego procesu uploadu nie jest wskazane, bo może przynieść hurtowe ilości knotów :)
Tego nie będzie.
Całe szczęście - ja również obawiałbym się zalewu knotów :)
decomposed05 wrote:z tym nie wiem czy nie lepiej połączyć dwie ostatnie rzeczy w "przewóz regularny osób" (w odróżnieniu od biur, wynajmów i czarterów) bo dalekobieżne, regionalne i lokalne to cienka granica dzieli.
Jestem za. Rozgraniczenie tego będzie tylko prowadziło do kłótni, co jeszcze jest lokalne, a co już dalekobieżne.
decomposed05 wrote:
Jarosz wrote:- ktoś pojechał rozdziewiczyć jakąs nieobecną dotąd sieć. Natłukł sporo zdjeć. Zamiast się pieścić z każdym wozem, lepiej po prostu dodać cały spis i potem sobie dorzucać fotki.
Generalnie od tego jest klonowanie z którego często korzystam.
Dopóki chcesz dodać 5 wozów - okej. 10 minut, może nawet trochę mniej, i gotowe. Niemniej jednak, strasznie długo czeka się na załadowanie strony z edycją danych (zwaliłbym to na mój złomowaty komputer, ale z tego co czytam, wszyscy mają ten problem) i nawet klonowanie tylko nieznacznie przyspiesza dodawanie większej ilości wozów. Chylę czoła przed cztramem, który dodał nam chyba 1/3 całej bazy bez żadnego hurtowego rozwiązania :)
decomposed05 wrote:
Jarosz wrote:no excel jest zapewne ciężki do współpracy, ale może jakiś odpowiedni plix .txt z dajmy na to formatem
Ikarus 280,Ikarus 280.26,1981,2007,1981,1999,670,KPC 5686,MZK Pcim,1999,2007,001,KKW 890A,Zdzisiek-bus Kozia Wólka,
Boję się, że jak ktoś sie pierdolnie w takim imporcie to będzie pozamiatane (np. przecinek mu się zmieni).
Słusznie, szczególnie że niektórzy mogą chcieć dodawać VINy z przecinkami. Nawet ograniczenie takiej możliwości edycji bazy do kilkunastu wybranych osób nie uchroni przed pomyłkami, każdy jest tylko człowiekiem. Excel czy cokolwiek innego z tabelkami pozwoliłoby ograniczyć pomyłki - o ile tylko da się to zgrać z bazą :)
Amalio wrote:Tym niemniej teraz prościej by było w ogóle zacząć z idei podwozi rezygnować, bo widzę że coraz więcej ludzi podziela taki punkt widzenia, że sensu tego nie widzą.
Słusznie, podzielam go również, mając jednocześnie wielką zagwozdkę w kwestii Skandynawii ;)
Post Reply