No właśnie - nikt tu przecież nie mówi, że obecny system jest dobry.empi wrote:Pomijam takie kwestie, jak to, że pod serią "Volvo B10M" jest wszystko, od autobusów miejskich, przez podmiejskie po pełną gębą turystyczne, oczywiście w różnych długościach. Po co komu taki worek cudów, do czego się może przydać, w czym pomóc?
Ale zdajesz sobie z tego sprawę, że nie wszyscy użytkownicy phototrans.eu mieszkają w Radomiu czy Warszawie?
Sorry, ale na prawdę nie rozumiem dlaczego mielibyśmy nagle wyrzucać skandynawskie i brytyjskie spisy taboru do kosza, tylko dlatego że są skatalogowane nie po naszej myśli i tworzyć coś na własną modłę - wbrew całemu światu... Dlaczego nie można pogodzić obu tych filozofii i utworzyć czegoś, co będzie miało wartość i dla kogoś z Polski, i dla kogoś z Norwegii, czy UK?
Powiem coś, co może Cię zaszokuje - mi też łatwiej jest rozpoznać autobus po nadwoziu!
Gdybym miał myśleć tylko o swojej wygodzie - to przystałbym na to, żeby opisywać pojazdy wg nadwozia i tyle.
Staram się tylko zwrócić Waszą uwagę na to, że może niekoniecznie trzeba wyrzucać znaczną część czyjejś pracy na śmietnik, może warto pomyśleć nad włączeniem jej do naszej bazy jako integralną część. Próbuję znaleźć najmniej rewolucyjny i najmniej pracochłonny, a jednocześnie najprostszy sposób by to zrobić.
Tymczasem jedyne co słyszę to, powtarzane w kółko...
...i cóż z tego wynika?Nadwozie i podwozie nie są równoważne.
Odbyliśmy wiele dyskusji, zapadły po nich konkretne decyzje ...tymczasem, co widzimy?
http://www.phototrans.eu/24,2670,0,Nati ... _Ltd_.html
Caetano Levante występują tu zarówno pod serią Caetano, jak i pod serią Scania.
http://www.phototrans.eu/2415,9688,2276,0,f.html
...tu z kolei Castrosuy z płw. Iberyjskiego podpięte są pod serię Volvo.
Dlaczego tak się dzieje? Wg mnie odpowiedź jest dość prosta - bo tak można.
Bo serie podwozi i nadwozi są wymieszane w jednym worku, i mniej obeznani z bazą użytkownicy wyciągają z niego raz jedno, raz drugie. Dlatego właśnie próbuję przekonać Was do tego, że serie te należy w jakiś sposób rozdzielić. Nie mówię, że w taki jak ja to opisałem, ale w jakiś na pewno.
Prosiłbym zatem, żeby nie przekonywać mnie już do tego, że nadwozie jest lepsze, ważniejsze, bardziej widoczne i prostsze do określenia, bo nie o tym ta dyskusja jest.
Chciałbym tylko wypracować jakiś sposób na to, żeby może nie zamieniać na siłę Brytyjczykom Scanii na Optare'y, Szwedom - Volva na Van Hoole, etc...