Amalio wrote:decomposed05 wrote:Mi ta dyskusja śmierdzi dyskusjami na temat co było pierwsze lub o wyższości jednych świąt nad drugimi.
Jakoś zwolenników podwozi i idących za tym argumentów ubywa, więc tak bym tego nieokreślił.
Nie wiem czy ubywa, może po prostu znudzili się powtarzaniem po tysiąckroć tych samych argumentów?
W ogóle rozpatrywanie tego w kategoriach lepsze/gorsze czy zwolennicy podwozi / nadwozi - to jest jakiś nonsens. Obie częsci są równoprawne, problem polega na tym, że w bazie są przemieszane - skutkiem czego mamy np. takie kwiatki:
http://www.phototrans.eu/24,2670,0,Nati ... _Ltd_.html
Pojazdy Caetano Levante są tu ślicznie podzielone pomiędzy serię dla Caetano i serię dla Scanii. Dodatkowo mamy rózne Van Hoole i Irizary - a przecież w myśl postanowień tej dyskusji:
viewtopic.php?f=8&t=1714 nie powinno ich tam być.
Amalio wrote:mrozard wrote:A firma zabudowywała na podwoziach Volvo, Mercedesa, Neoplana, Saurera, NAW...
I to jest właśnie jedna z esencji nonsensu podwozi. W pięciu miejscach muszę szukać tego co mnie interesuje.
Dlaczego zaraz nonsensu? Chciałbyś wywalić całą brytyjską bazę danych do śmietnika?
Rozwiązanie jest proste - podwozia należy dopisywać TYLKO tam, gdzie jest to potrzebne.
Ergo - nie:
Czyli co? Nazwa podwozia i nazwa podwozia osobno?
Ikarus 260.88/Jelcz M11
...to byłby zwykły overkill i przerost formy nad treścią.
W 90% rozbijanie na podwozia / nadwozia jest w ogóle zbędne. Ale w pozostałych 10% z kolei trudno tego uniknąć, a jak pokazuje rzeczywistość - trudno też nad tym zapanować.
Moim zdaniem powinno się utworzyć osobną listę podwoziową, ale z dodatkowym pustym polem.
Po wybraniu takiego pustego pola nazwa pojazdu byłaby tworzona tylko z drugiej listy zawierającej pozostałe - niepodwoziowe serie.
Wybieralibyśmy zatem [blank] / Jelcz M11 - co dawałoby w efekcie pojazd o nazwie: Jelcz M11;
lub też wybieralibyśmy Scania K114 / Irizar Century - co dawałoby taki własnie pojazd.
Mielibyśmy zatem i Jelcze M11, Ikarusy 280, ale też Scanie K114 / Irizar Century...
I wszystko możnaby pięknie znaleźć zarówno po podwoziu, jak i po nadwoziu.
Amalio nie musiałby szukać w 5 miejscach, a użytkownicy ze Skandynawii i Wysp - też swoja bazę danych mieliby spójną i czytelną.
Poza tym, jak mówiłem - 90% bazy byłaby w ogóle nie ruszona.
Z resztą, cytuję po trochu sam siebie sprzed kilku lat:
viewtopic.php?f=8&t=1714&start=20#p8634 ...
Problem z tym jest taki, że w obecnej sytuacji musimy ten sam pojazd dodawać raz tak, raz inaczej - w zależności od tego gdzie go sfotografujemy. Ostatnio znalazłem trochę czasu, żeby odgrzebać i wrzucić jakieś fotki z szuflady - akcja toczy się na terytorium Hiszpanii, zatem powinniśmy dodawać pojazdy po nadwoziu, tak?
A gdzie tam!
http://www.phototrans.eu/24,9688,0.html - seria Volvo B12 spokojnie wisi sobie pomiędzy nadwoziami i podpinane są pod nią Castrosuy...
Jak już gdzie indziej napisałem - obecna sytuacja przypomina mi katalog bibioteczny, w którym niektóre książki są uporządkowane wg autorów, a inne wg tytułów. Niby każdy wpis zawiera pełne dane, ale odnaleźć się w tym jest jednak trudno. Jesli zatem przy okazji tej reorganizacji byłby cień szansy na oddzielenie serii podwoziowych od nadwoziowych to ja podpisuje się pod tym wszelkimi dostępnymi kończynami.