Końkurs na logo phototrans.pl

TMSA
Posts: 82
Joined: 05 Jun 2007, 00:00
Location: Chrzanów

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by TMSA » 26 Apr 2012, 17:45

Nie dawać do loga żadnego konkretnej marki autobusu i wszyscy będą zadowoleni.
Pozdrawiam!
krzysiekz
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by decomposed05 » 26 Apr 2012, 17:59

TMSA wrote:Nie dawać do loga żadnego konkretnej marki autobusu i wszyscy będą zadowoleni.
To czego nie dawać to wiem ale co DAĆ?
User avatar
berni22
Posts: 3
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by berni22 » 26 Apr 2012, 21:00

Ja mam pomysł żeby znalazła się historia polskiej komunikacji. Począwszy od Sana do Solarisa.
User avatar
lilo.gaba
Posts: 118
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Rzeszów

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by lilo.gaba » 26 Apr 2012, 21:21

A ja myślałam żeby zrobić szereg autobusów z czymś z każdej części i dla konkretnej wyróżnić, np. dla Węgier tylko Ikarus kolorowy albo troche większy niż reszta... Chyba najgorzej z tą Polską. Ikarus vs. Jelcz, ale najbardziej neutralny będzie tu chyba faktycznie Autosan H9 :roll:
User avatar
mzk8044
Posts: 232
Joined: 07 Apr 2005, 00:00

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by mzk8044 » 26 Apr 2012, 21:37

Jeśli nie wozy to zostają chyba tylko piktogramy, ale one mi się średnio widzą. Zwłaszcza polskie piktogramy pojazdów od boku.
Swoją drogą to dobrze by było żeby logo było wystarczająco duże lub w Corelu co by można było później jakieś koszulki itp zrobić normalnie.
User avatar
Kędzior
Posts: 130
Joined: 09 Apr 2008, 00:00
Location: Wrocław k. Zakrzowa
Contact:

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by Kędzior » 26 Apr 2012, 21:52

Skończy się na tym, że i tak Ojcu zrobi po swojemu ;)
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by koziutek » 26 Apr 2012, 22:54

Są dwa modele autobusów które spotkamy w każdym kraju - Ford Transit i Mercedes Sprinter :twisted:

Piktogramy wydają się na tę chwilę jedynym sensownym rozwiązaniem, jeśli chcemy mieć powtarzalność a'la solarisowy kundel - zawsze można to pomalować w jakąś flagę i już, ew. dorobić jakiś wesoły motyw regionalny, np. paprykę dla Węgier albo matrioszkę dla Rosji. Inaczej będzie problem z kolejnymi krajami no i ciągłe spory, czy jelcz jest bardziej polski od autosana itp.
User avatar
skimboy
Posts: 206
Joined: 23 Oct 2008, 00:00
Location: Płock/Lubiatowo

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by skimboy » 27 Apr 2012, 09:10

Myślę, że najlepszym wyróżnikiem dla Polski będzie obok H9 Passat B5 1.9TDI.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by empi » 27 Apr 2012, 10:30

Według mnie tak jak powiedział Papa, logo powinno być podobne graficznie na wszystkich częściach, ale w innych odmianach kolorystycznych i jednak ze specyficznymi dla danego kraju pojazdami.
Z tymi pojazdami oczywiście będzie kłopot, ale jako kryterium przyjąłbym względnie rdzenną dla danego kraju markę i koniecznie przykład historycznego autobusu i nowoczesnego. Przecież to nie jest galeria autobusów muzealnych!
Państwa, zwłaszcza mniej rozwinięte, notorycznie korzystały z licencji zagranicznych pojazdów, a importowane podzespoły to już w ogóle od dawna standard, więc nie ma co się kłócić ile jest Jugosławii w Zemunie, ile Węgier w Ikarusie i ile Polski w Jelczu.
H9-tka też nie była zupełnie samodzielną konstrukcją, silnik brytyjski (mały Leyland), nadwozie we spółpracy z Sanosem. Inaczej się nie da!
Dla Polski proponowałbym czerwono-kremowego Jelcza PR110M i biało-czerwonego Solarisa Urbino 12 III generacji. Oczywiście będą dyskusje, że Jelcz na Berliecie, ale w przeciwieństwie do H9-tek malowanych na różne kolory, czerwono-kremowy Jelcz PR110 pojawił się w prawie każdym mieście w dokładnie takiej samej formie. Natomiast Solaris - oczywiście, Sancity bardziej polski, ale nie oszukujmy się - Solaris ogromny sukces odniósł na rynkach zagranicznych i prędzej tę markę skojarzą z Polską.

Dla Niemiec - jeden autobus standardowy VOV1 (MAN SL200, żeby nie było, że jedna marka), jeden nowoczesny (Mercedes Citaro jako najpopularniejszy).
Dla jugolskiej części - Zemun i jakiś Ikarbus z ostatnich.
Dla czeskiej - Karosa i Sor.
Dla Węgier - Ikarus i Kravtex Credo Citadell <3
Dla Rosji, Ukrainy - Jarosz by wymyślił :D
Wielka Brytania - koniecznie Routemaster, a na nówkę jakiś Alexander Dennis.
i tak dalej, i tak dalej.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
mzk8044
Posts: 232
Joined: 07 Apr 2005, 00:00

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Post by mzk8044 » 27 Apr 2012, 21:27

A dlaczemu same autobusy? Nie zapominaj o elektrotransporcie.
Jeden autobus i jeden tramwaj/trolejbus idąc tym tokiem myślenia.
Locked