Stopniowanie przewoźników
Stopniowanie przewoźników
W dobie powstawania grup transportowych (Mobilis), czy łączenia się spółek w jedną (Veolia Polska) za każdym razem mamy ograniczone pole w przeglądaniu zdjęć i edycji danych pojazdów. W przypadku grupy Mobilis możemy sobie poprzeglądać wszystko w ramach poszczególnych spółek (PKS-ów), jednak zestawienia łącznego nie uzyskamy - np. ile Crosswayów wprowadzono do posiadanych PKS-ów. Z kolei w Veolii Polska możemy zobaczyć jeden wielki worek pojazdów - i fajnie, widzimy jakimy zasobami spółka dysponuje w kraju - jednak przejrzeć zdjęcia pojazdów jednego z oddziałów nie jest łatwo, a porządkowanie danych pojazdów w swoim rejonie jest katorgą. Półśrodkiem przez nas wprowadzonym były tagi - w pierwszym przypadku "Mobilis Group", w drugim "Veolia xyz" dla danych oddziałów. Jednak zasadniczych problemów to nie rozwiązuje i jest to rozwiązanie nieodporne na błędy w tagach powstające przy dodawaniu.
Pomysł stopniowania przewoźników w podanych wyżej przypadkach wygląda tak:
I stopień: Mobilis sp. z o.o.; Veolia Transport sp. z o.o.
II stopień: PKS Mińsk Mazowiecki, PKS Ostrołęka, PKS Płock itd...; VT oddział Toruń, VT oddział Mielec, VT oddział Sanok itd...
W karcie przewoźnika I stopnia widzielibyśmy dane opisowe przewoźnika jak obecnie, potem rozwijalne zakładki kart poszczególnych przewoźników/oddziałów wchodzących w skład grupy/spółki i dalej listę pojazdów, która pokazywałaby wszystkie pojazdy wchodzące w skład grupy (tak jak obecnie wygląda w Veolii, a brakuje tego Mobilisowi). Graficznie tak mniej więcej to sobie wyobrażam: http://etmike.hdsi.pl/pomysl.jpg, http://etmike.hdsi.pl/pomysl2.jpg .
W karcie przewoźnika II stopnia widzimy dane opisowe przewoźnika, potem informację, że wchodzi on w skład większej grupy wraz z odnośnikiem do niej oraz listę pojazdów przewoźnika (tak jest w zasadzie teraz w kartach spółek grupy Mobilis, a brakuje tego dla oddziałów Veolii).
Rozwiązujemy to dwa duże problemy i nie tylko wyżej wspomnianych przewoźników, ale wszystkich tych o bardziej skomplikowanej strukturze. Do tego:
- W ramach danego miasta widzimy daną spółkę/oddział - byłoby to więc rozwiązanie intuicyjne. Nie muszę wiedzieć, że centrala Veolii jest w Toruniu, robię zdjęcie pojazdu w Sanoku, odnajduje oddział w Sanoku wraz z przydzielonymi mu pojazdami.
- Zwykli "prości" przewoźnicy automatycznie są dodawani do I stopnia.
- Opcjonalnie możemy utworzyć kolejne stopnie wtajemniczenia: np. dla placówek terenowych - które mogłyby być widoczne w spisie przewoźników danej miejscowości albo dla zajezdni - niewidocznych w spisie przewoźników danej miejscowości.
Taki jest pomysł, rozpisać się o nim z pewnością można bardziej, ale jestem ciekawy co o tym sądzicie i czy jest to możliwe do realizacji .
Pomysł stopniowania przewoźników w podanych wyżej przypadkach wygląda tak:
I stopień: Mobilis sp. z o.o.; Veolia Transport sp. z o.o.
II stopień: PKS Mińsk Mazowiecki, PKS Ostrołęka, PKS Płock itd...; VT oddział Toruń, VT oddział Mielec, VT oddział Sanok itd...
W karcie przewoźnika I stopnia widzielibyśmy dane opisowe przewoźnika jak obecnie, potem rozwijalne zakładki kart poszczególnych przewoźników/oddziałów wchodzących w skład grupy/spółki i dalej listę pojazdów, która pokazywałaby wszystkie pojazdy wchodzące w skład grupy (tak jak obecnie wygląda w Veolii, a brakuje tego Mobilisowi). Graficznie tak mniej więcej to sobie wyobrażam: http://etmike.hdsi.pl/pomysl.jpg, http://etmike.hdsi.pl/pomysl2.jpg .
W karcie przewoźnika II stopnia widzimy dane opisowe przewoźnika, potem informację, że wchodzi on w skład większej grupy wraz z odnośnikiem do niej oraz listę pojazdów przewoźnika (tak jest w zasadzie teraz w kartach spółek grupy Mobilis, a brakuje tego dla oddziałów Veolii).
Rozwiązujemy to dwa duże problemy i nie tylko wyżej wspomnianych przewoźników, ale wszystkich tych o bardziej skomplikowanej strukturze. Do tego:
- W ramach danego miasta widzimy daną spółkę/oddział - byłoby to więc rozwiązanie intuicyjne. Nie muszę wiedzieć, że centrala Veolii jest w Toruniu, robię zdjęcie pojazdu w Sanoku, odnajduje oddział w Sanoku wraz z przydzielonymi mu pojazdami.
- Zwykli "prości" przewoźnicy automatycznie są dodawani do I stopnia.
- Opcjonalnie możemy utworzyć kolejne stopnie wtajemniczenia: np. dla placówek terenowych - które mogłyby być widoczne w spisie przewoźników danej miejscowości albo dla zajezdni - niewidocznych w spisie przewoźników danej miejscowości.
Taki jest pomysł, rozpisać się o nim z pewnością można bardziej, ale jestem ciekawy co o tym sądzicie i czy jest to możliwe do realizacji .
Re: Stopniowanie przewoźników
Taka opcja byłaby bardzo pmocna. jestem za.
- Luke_Police
- Posts: 489
- Joined: 06 Nov 2007, 00:00
Re: Stopniowanie przewoźników
Pomysł w sumie jest świetny. Obecnie w jednym wielki worku "Veolia" praktycznie trudno jest wydobyć pojazdy, które należą przykładowo do Oddziału z Kołobrzegu. Biorąc pod uwagę coroczne transfery pojazdów między oddziałami, tagi w stylu "Veolia Kołobrzeg" nie do końca się sprawdzają, gdyż widząc zdjęcie zrobione rok wcześniej, nie można mieć pewności, że dany wóz wciąż jeździ w tym oddziale. Tymczasem w przypadku zaproponowanego stopniowania, można byłoby przejrzeć każdy oddział niemal jak osobnego przewoźnika.mirek wrote: Pomysł stopniowania przewoźników w podanych wyżej przypadkach wygląda tak:
I stopień: Mobilis sp. z o.o.; Veolia Transport sp. z o.o.
II stopień: PKS Mińsk Mazowiecki, PKS Ostrołęka, PKS Płock itd...; VT oddział Toruń, VT oddział Mielec, VT oddział Sanok itd...
To jest świetne, ale u niektórych przewoźników byłby problem z upilnowaniem tego, gdzie dany wóz faktycznie przynależy. Sam wiem, że w PKS Szczecin co jakiś czas wybrane pojazdy krążą między centralą, a P.T. Gryfino i ustalenie gdzie wóz w jakim okresie przynależy na podstawie samych tylko obserwacji byłoby trudne.Rozwiązujemy to dwa duże problemy i nie tylko wyżej wspomnianych przewoźników, ale wszystkich tych o bardziej skomplikowanej strukturze. Do tego:
- W ramach danego miasta widzimy daną spółkę/oddział - byłoby to więc rozwiązanie intuicyjne. Nie muszę wiedzieć, że centrala Veolii jest w Toruniu, robię zdjęcie pojazdu w Sanoku, odnajduje oddział w Sanoku wraz z przydzielonymi mu pojazdami.
- Zwykli "prości" przewoźnicy automatycznie są dodawani do I stopnia.
- Opcjonalnie możemy utworzyć kolejne stopnie wtajemniczenia: np. dla placówek terenowych - które mogłyby być widoczne w spisie przewoźników danej miejscowości albo dla zajezdni - niewidocznych w spisie przewoźników danej miejscowości.
Re: Stopniowanie przewoźników
Moim zdaniem pomysł z placówkami terenowymi to już przesada. Tak jak napisał Luke - to jest z grubsza nie do ogarnięcia jeżeli dana firma ma jakąś rotację taboru.
Re: Stopniowanie przewoźników
Rotacja to jedno, nawet same obserwacje (o ile są częste) wystarczą by wiedzieć co się dzieje. Jednak są regiony, z których na TWB nie ma nikogo i w związku z tym na pewnych obszarach Polski informacje byłyby conajmniej niepełne.
Dlatego też uważam, że wystarczy dotychczasowy sposób umieszczania przynależności do danej P.T. w "Inne informacje".
Dlatego też uważam, że wystarczy dotychczasowy sposób umieszczania przynależności do danej P.T. w "Inne informacje".
Re: Stopniowanie przewoźników
Ja zaś uważam, że to doskonały pomysł choćby dla wspomnianego Mobilisu i Veolii. Wiadomo, w PKS-ach może się to trudniej sprawdzać, ale nikt nie każe tego wszędzie i na siłę stosować. W przypadku Mobilisu sprawdziłoby się świetnie, nawet KPTS można by tym potraktować... Dlatego zamiast marudzić, "jak źle to będzie" warto coś takiego wprowadzić. Przynajmniej tam, gdzie ułatwiłoby to życie.
- klewandowski
- Posts: 347
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Re: Stopniowanie przewoźników
Veolia, Mobilis, Warbus czy KPTS stały się wielkimi bez składu. Tagi (o ile są dobrze wpisane) sortują tylko dodane zdjęcia. Nie da się sprawdzić ilostanu taboru na poszczególnym oddziale.
Podpisuję się pod pomysłem obiema rękami.
Podpisuję się pod pomysłem obiema rękami.
Re: Stopniowanie przewoźników
A co z takimi np. pekaesami, które zostały kupione przez inną firmę? Bo trochę nielogiczne jest w tej chwili np. istnienie jednocześnie PA Gryf i PKS Gdańsk w bazie (bez podziału, że to ta przejęta istniała do tego i tego roku), mimo iż w zasadzie jest to już jedna i ta sama firma.
Re: Stopniowanie przewoźników
Przewoźnikiem nadrzędnym byłby Gryf, a podrzędnie można by jeszcze dostawić PKS Gdańsk.
Re: Stopniowanie przewoźników
Zaraz, co jest z PKS Gdańsk i Gryfem?
Dlaczego osobno są PPKS Gdańsk i PKS Gdańsk?
Dlaczego osobno są PPKS Gdańsk i PKS Gdańsk?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam