Mateusz, no przecież PKS Gdańsk został kupiony przez Gryfa. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia.empi wrote:Zaraz, co jest z PKS Gdańsk i Gryfem?
Stopniowanie przewoźników
Re: Stopniowanie przewoźników
Re: Stopniowanie przewoźników
To, że ktoś kogoś kupił jeszcze nie znaczy, że doszło do fuzji. Jeżeli te firmy funkcjonują jako dwie, to mamy dwie firmy.vecto_529 wrote: Mateusz, no przecież PKS Gdańsk został kupiony przez Gryfa. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia.
Re: Stopniowanie przewoźników
Natrafiłem na zdjęcie, gdzie jest to objaśnione. Od 22 marca 2012r. Właścicielem przewozów PKS Gdańsk jest Gryf Kartuzy (jednak nadal odbywają się pod szyldem PKS-u), natomiast nieruchomości kupił deweloper "Górski"... Zatem w moim mniemaniu PKS przestał istnieć jako samodzielna firma. Gryf z jakichś powodów (pewnie przetargi) pozostawił jednak markę PKS-u. I właśnie dlatego tutaj stopniowanie by się sprawdziło, ponieważ głównym przewoźnikiem jest Gryf - PKS jest już tylko jego własnością i za razem częścią tej firmy. (z resztą jak np. w Grupie Mobilis)
Re: Stopniowanie przewoźników
Moment moment. Ale my tu mieliśmy stopniować przewoźników ze względu na placówki terenowe. Żaden PKS nie jest placówką terenową dla Mobilisu. Sam Mobilis Group to nie jest przewoźnik, a nazwa grupy. Jeśli jeżdżą dalej jako PKS, to jest to PKS. I tyle.
Re: Stopniowanie przewoźników
Jakie znów placówki terenowe? Właśnie nie. Bardziej chodziło o zebranie firm należących do firmy matki w jeden worek - z wyraźnym podziałem na owe firmy. Głównie przy Veolii i Mobilisie. Dyskusja wcześniej wykazała, że w przypadku zwykłych P.T. mogłoby to być mało praktyczne, biorąc pod uwagę rotacje taboru praktykowaną w zwykłych PKS-ach.
Re: Stopniowanie przewoźników
To w takim razie po co to stopniować?
Re: Stopniowanie przewoźników
http://etmike.hdsi.pl/pomysl.jpg i http://etmike.hdsi.pl/pomysl2.jpg - po to...Amalio wrote:To w takim razie po co to stopniować?
Re: Stopniowanie przewoźników
Ty nie wytłumaczyłeś po co. Ty tylko pokazałeś jak to ma wyglądać.vecto_529 wrote:po to...
Stopniowanie przewoźników jest przydatne w sytuacji takiej jaką mamy z Veolią gdzie jest jedna firma na cały kraj. A chodzi o to by dało się wyróżnić które autobusy są z jakiego miasta.
Nie wiem więc po ro robić szum dookoła Mobilisu skoro podział autobusów jest bardzo czytelny. A linki do poszczególnych firm które należą do Mobilis Group można przecież dać do innych informacji.
Re: Stopniowanie przewoźników
Z Mobilis Group jest zapewne jak z PKS Grupą, gdzie MPK Łódź ma większościowe udziały, ale poszczególne PKSy są odrębnymi firmami, jeżdżącymi jedynie pod wspólnym szyldem. Tak jak pisze Amalio, tu wystarczy dodanie stosownej informacji.
Re: Stopniowanie przewoźników
To nie jest wygodne rozwiązanie. Mobilis podawał komunikat, że wprowadził do PKS-ów ileś tam Crosswayów i Touringów. W obecnym rozwiązaniu nie możesz w szybki sposób sprawdzić ile faktycznie wozów wpisano w bazie, trzeba wszystkie spółki przeklikać. Poza tym wozy łączy jedna marka wraz z malowaniem, więc logiczna staje się możliwość przejrzenia ich zarówno w jednym worku (Mobilis sp. z o.o.), jak i w poszczególny spółkach (PKS xyz).padamus wrote:Z Mobilis Group jest zapewne jak z PKS Grupą, gdzie MPK Łódź ma większościowe udziały, ale poszczególne PKSy są odrębnymi firmami, jeżdżącymi jedynie pod wspólnym szyldem. Tak jak pisze Amalio, tu wystarczy dodanie stosownej informacji.
Co do placówek terenowych - to rozwiązanie podałem dodatkowo - niekoniecznie do wprowadzenia. Jednak rotacje między placówkami terenowymi w typowych PKSach nie są jakieś szczególnie liczne - całego taboru nikt nigdzie nie przerzuca, a są to raczej sprawy jednostkowe. Tak naprawdę większy rotacje odbywały się między spółkami PKSowymi przejętymi przez Mobilis.