Stopniowanie przewoźników

User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by vecto_529 » 10 Aug 2012, 11:36

empi wrote:Zaraz, co jest z PKS Gdańsk i Gryfem?
Mateusz, no przecież PKS Gdańsk został kupiony przez Gryfa. ;) Wystarczy popatrzeć na zdjęcia.
ImageImageImage
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by Amalio » 10 Aug 2012, 11:55

vecto_529 wrote: Mateusz, no przecież PKS Gdańsk został kupiony przez Gryfa. ;) Wystarczy popatrzeć na zdjęcia.
To, że ktoś kogoś kupił jeszcze nie znaczy, że doszło do fuzji. Jeżeli te firmy funkcjonują jako dwie, to mamy dwie firmy.
User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by vecto_529 » 10 Aug 2012, 13:14

Natrafiłem na zdjęcie, gdzie jest to objaśnione. Od 22 marca 2012r. Właścicielem przewozów PKS Gdańsk jest Gryf Kartuzy (jednak nadal odbywają się pod szyldem PKS-u), natomiast nieruchomości kupił deweloper "Górski"... Zatem w moim mniemaniu PKS przestał istnieć jako samodzielna firma. Gryf z jakichś powodów (pewnie przetargi) pozostawił jednak markę PKS-u. I właśnie dlatego tutaj stopniowanie by się sprawdziło, ponieważ głównym przewoźnikiem jest Gryf - PKS jest już tylko jego własnością i za razem częścią tej firmy. (z resztą jak np. w Grupie Mobilis)
ImageImageImage
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by Amalio » 10 Aug 2012, 14:22

Moment moment. Ale my tu mieliśmy stopniować przewoźników ze względu na placówki terenowe. Żaden PKS nie jest placówką terenową dla Mobilisu. Sam Mobilis Group to nie jest przewoźnik, a nazwa grupy. Jeśli jeżdżą dalej jako PKS, to jest to PKS. I tyle.
User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by vecto_529 » 10 Aug 2012, 15:18

Jakie znów placówki terenowe? ;) Właśnie nie. Bardziej chodziło o zebranie firm należących do firmy matki w jeden worek - z wyraźnym podziałem na owe firmy. Głównie przy Veolii i Mobilisie. Dyskusja wcześniej wykazała, że w przypadku zwykłych P.T. mogłoby to być mało praktyczne, biorąc pod uwagę rotacje taboru praktykowaną w zwykłych PKS-ach. ;)
ImageImageImage
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by Amalio » 10 Aug 2012, 16:34

To w takim razie po co to stopniować?
User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by vecto_529 » 10 Aug 2012, 16:47

Amalio wrote:To w takim razie po co to stopniować?
http://etmike.hdsi.pl/pomysl.jpg i http://etmike.hdsi.pl/pomysl2.jpg - po to... ;)
ImageImageImage
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by Amalio » 10 Aug 2012, 17:57

vecto_529 wrote:po to... ;)
Ty nie wytłumaczyłeś po co. Ty tylko pokazałeś jak to ma wyglądać.


Stopniowanie przewoźników jest przydatne w sytuacji takiej jaką mamy z Veolią gdzie jest jedna firma na cały kraj. A chodzi o to by dało się wyróżnić które autobusy są z jakiego miasta.
Nie wiem więc po ro robić szum dookoła Mobilisu skoro podział autobusów jest bardzo czytelny. A linki do poszczególnych firm które należą do Mobilis Group można przecież dać do innych informacji.
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by padamus » 10 Aug 2012, 18:57

Z Mobilis Group jest zapewne jak z PKS Grupą, gdzie MPK Łódź ma większościowe udziały, ale poszczególne PKSy są odrębnymi firmami, jeżdżącymi jedynie pod wspólnym szyldem. Tak jak pisze Amalio, tu wystarczy dodanie stosownej informacji.
User avatar
mirek
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2005, 00:00

Re: Stopniowanie przewoźników

Post by mirek » 11 Aug 2012, 11:18

padamus wrote:Z Mobilis Group jest zapewne jak z PKS Grupą, gdzie MPK Łódź ma większościowe udziały, ale poszczególne PKSy są odrębnymi firmami, jeżdżącymi jedynie pod wspólnym szyldem. Tak jak pisze Amalio, tu wystarczy dodanie stosownej informacji.
To nie jest wygodne rozwiązanie. Mobilis podawał komunikat, że wprowadził do PKS-ów ileś tam Crosswayów i Touringów. W obecnym rozwiązaniu nie możesz w szybki sposób sprawdzić ile faktycznie wozów wpisano w bazie, trzeba wszystkie spółki przeklikać. Poza tym wozy łączy jedna marka wraz z malowaniem, więc logiczna staje się możliwość przejrzenia ich zarówno w jednym worku (Mobilis sp. z o.o.), jak i w poszczególny spółkach (PKS xyz).

Co do placówek terenowych - to rozwiązanie podałem dodatkowo - niekoniecznie do wprowadzenia. Jednak rotacje między placówkami terenowymi w typowych PKSach nie są jakieś szczególnie liczne - całego taboru nikt nigdzie nie przerzuca, a są to raczej sprawy jednostkowe. Tak naprawdę większy rotacje odbywały się między spółkami PKSowymi przejętymi przez Mobilis.
Post Reply