Chassis czy body...
Chassis czy body...
Coz.. do zalozenia wątku sklonily mnie konkretnie te 2 zdjecia:
http://www.phototrans.eu/14,327560,0.html
http://www.phototrans.eu/14,328786,0.html
..na pierwszym widzimy autobus Jonckheere na podwoziu Volvo, na drugim - podwozie Volvo skarosowane przez Jonckheere (mam nadzieje, ze udalo mi sie ukazac subtelną roznice, ktorej w rzeczywistosci nie ma.. )
No wlasnie, prawie to samo, oznaczone tez prawie tak samo, ale jednak inaczej. Raz dodane pod chassis Volvo, a raz pod karoserie Jonckheere.
A zatem - czy mamy na TWB wyznaczone jakies jasne zasady dodawania tego typu pojazdow? Mamy kierowac sie podwoziem czy nadwoziem?
Rozumiem, ze w przypadkach kiedy podwozie traktowane jest poprostu jako jeden z podzespolow (wezmy chocby Miga robionego na tym samym podwoziu co Ikarus 260 (nie na podwoziu ikarusa jak sie czesto podaje) i TYLKO na nim) bezzsensem byloby wpisywanie go zawsze do bazy. ..ale co z mnogoscia pozostalych przypadkow?
Poki co mamy tu duzą dowolnosc w tej materii.
..zeby nie byc goloslownym - kilka przykladow pojazdow gdzie kto inny wyprodukowal podwozie, a kto inny nadwozie:
http://www.phototrans.eu/14,103636,0.html
http://www.phototrans.eu/14,324349,0.html
http://www.phototrans.eu/14,314257,0.html
http://www.phototrans.eu/14,219356,0.html
http://www.phototrans.eu/14,322669,0.html
http://www.phototrans.eu/14,311978,0.html
http://www.phototrans.eu/14,324698,0.html
http://www.phototrans.eu/14,304850,0.html
http://www.phototrans.eu/14,300784,0.html
http://www.phototrans.eu/14,315505,0.html
..coz, przydaloby sie to jakos ujednolicic.
http://www.phototrans.eu/14,327560,0.html
http://www.phototrans.eu/14,328786,0.html
..na pierwszym widzimy autobus Jonckheere na podwoziu Volvo, na drugim - podwozie Volvo skarosowane przez Jonckheere (mam nadzieje, ze udalo mi sie ukazac subtelną roznice, ktorej w rzeczywistosci nie ma.. )
No wlasnie, prawie to samo, oznaczone tez prawie tak samo, ale jednak inaczej. Raz dodane pod chassis Volvo, a raz pod karoserie Jonckheere.
A zatem - czy mamy na TWB wyznaczone jakies jasne zasady dodawania tego typu pojazdow? Mamy kierowac sie podwoziem czy nadwoziem?
Rozumiem, ze w przypadkach kiedy podwozie traktowane jest poprostu jako jeden z podzespolow (wezmy chocby Miga robionego na tym samym podwoziu co Ikarus 260 (nie na podwoziu ikarusa jak sie czesto podaje) i TYLKO na nim) bezzsensem byloby wpisywanie go zawsze do bazy. ..ale co z mnogoscia pozostalych przypadkow?
Poki co mamy tu duzą dowolnosc w tej materii.
..zeby nie byc goloslownym - kilka przykladow pojazdow gdzie kto inny wyprodukowal podwozie, a kto inny nadwozie:
http://www.phototrans.eu/14,103636,0.html
http://www.phototrans.eu/14,324349,0.html
http://www.phototrans.eu/14,314257,0.html
http://www.phototrans.eu/14,219356,0.html
http://www.phototrans.eu/14,322669,0.html
http://www.phototrans.eu/14,311978,0.html
http://www.phototrans.eu/14,324698,0.html
http://www.phototrans.eu/14,304850,0.html
http://www.phototrans.eu/14,300784,0.html
http://www.phototrans.eu/14,315505,0.html
..coz, przydaloby sie to jakos ujednolicic.
Re: Chassis czy body...
Istnieją dwa sposoby zapisywania pojazdów karosowanych na obcych podwoziach: marka i typ podwozia / marka i typ nadwozia ( Volvo B12B / Jonckheere SH ) lub prościej - Volvo Jonckheere SH. Pojazd dodajemy pod serię nadwozia, chyba że nie ma jej w spisie. Jak nie ma, dodajemy pod typ podwozia.
Dawno temu istniała zasada, że tylko integralne autobusy miały swoją serię, ale zbyt dużo było nadwozi karosowanych na pewnych popularnych podwoziach, więc pododawano serie dla nadwozi.
Dawno temu istniała zasada, że tylko integralne autobusy miały swoją serię, ale zbyt dużo było nadwozi karosowanych na pewnych popularnych podwoziach, więc pododawano serie dla nadwozi.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Chassis czy body...
Generalnie problem jeszcze parę lat temu nie istniał bo jedynym pokręconym autobusem był Jelcz M/L11. Ale generalnie to bym dodawał pod podwoziaempi wrote:Istnieją dwa sposoby zapisywania pojazdów karosowanych na obcych podwoziach: marka i typ podwozia / marka i typ nadwozia ( Volvo B12B / Jonckheere SH ) lub prościej - Volvo Jonckheere SH. Pojazd dodajemy pod serię nadwozia, chyba że nie ma jej w spisie. Jak nie ma, dodajemy pod typ podwozia.
Dawno temu istniała zasada, że tylko integralne autobusy miały swoją serię, ale zbyt dużo było nadwozi karosowanych na pewnych popularnych podwoziach, więc pododawano serie dla nadwozi.
Re: Chassis czy body...
..no wlasnie zawsze tak robilem, ale teraz coraz czesciej widze, ze mam wybor - bo jest zarowno seria dla podwozia jak i dla nadwozia.decomposed05 wrote: Ale generalnie to bym dodawał pod podwozia
Prowadzi to do bardzo ciekawych sytuacji, wezmy np. tego przewoznika:
http://www.phototrans.eu/24,5032,0.html
Dodane są 4 jego pojazdy (wszystkie 4 to Ayatsy Bravo City na podwoziu Volvo B7L).. a tymczasem my mamy:
http://www.phototrans.eu/2415,5032,348,0,f.html oraz:
http://www.phototrans.eu/2415,5032,389,0,f.html
..zatem kazdy pojazd inny
Inna sprawa- istnieje taki piekny kraj: Portugalia
..kiedy go opuszczalem, bylem swiecie przekonany, ze po ulicach tamtejszych miast jezdzą Volva, MANy czy inne Mercedesy - karosowane przez lokalnych producentow.
Tymczasem gdy pare dni temu chcialem dodac mapkę pod jakimis swoimi starymi zdjeciami stamtąd zobaczylem:
http://www.phototrans.eu/24,298,0.html
http://www.phototrans.eu/2415,298,1960.html
http://www.phototrans.eu/2415,298,1983.html ..etc.
Czyli mamy wszystko ladnie posortowane wg serii dla nadwozi, tymczasem w podpisie pod zdjeciem widnieje TYLKO podwozie. E voila: http://www.phototrans.eu/14,293692,0.html
Nie powiem, ze nie wiadomo o co chodzi, bo wiadomo.. tylko, ze jest troszke balaganu.
Mysle, ze przydalyby sie jakies 'odgorne' wytyczne co do dodawania tego typu pojazdow, w przeciwnym razie moze byc tak, ze za jakis czas bedziemy miec ten sam pojazd raz dodany pod producenta podwozia, innym razem pod karosującego.
Re: Chassis czy body...
Chyba lepiej, jeśli znamy markę nadwozia, to według niego oznaczać, bo to w końcu nadwozie czyni autobus. Poza tym na jednym typie podwozia mogą być montowane bardzo różniące się budy.
Re: Chassis czy body...
..akurat ten argument mozna latwo odbic w drugą stronę, bo tą samą budą mozna zabudowywac rozne podwozia.Ventlan wrote:Chyba lepiej, jeśli znamy markę nadwozia, to według niego oznaczać, bo to w końcu nadwozie czyni autobus. Poza tym na jednym typie podwozia mogą być montowane bardzo różniące się budy.
Wg mnie najlepszym rozwiazaniem byloby jakies rozdzielenie serii dla podwozi (i kompletnych autobusow) i serii dla nadwozi. Nie wiem czy technicznie jest to wykonalne, ale moze daloby sie utworzyc opcjonalną drugą rozwijaną liste z wyborem typu nadwozia. Wtedy na nazwe kompletnego pojazdu skladalby sie zarowno model podwozia, jak i nadwozia. Plusem tego byloby to, ze moznaby wreszcie wyszukiwac pojazdy zarowno po podwoziu jak i po nadwoziu, no i uniknelibysmy blędów przy ręcznym wpisywaniu typow nadwozia, ktore nierzadko sie przytrafiają.
Przy obecnej dowolnosci w opisywaniu pojazdow, jestem dziwnie przekonany, ze gdyby ten autobus: http://www.phototrans.eu/14,331325,0.html ..doczekal sie zdjecia w Polsce, to zostalby dodany jako nowy pojazd, bo kto szukalby Irizara pod Scanią?
Re: Chassis czy body...
Niektóre podwozia są tak popularne, że zignorowanie nadwozi bardzo utrudniłoby korzystanie z bazy danych. Wyobrażacie sobie razem w jednej serii Jelcze Vero, Autosany Solina i Wetlina, Kutsenitsy Stario i blaszaki-Mercedesy Vario?decomposed05 wrote:Generalnie problem jeszcze parę lat temu nie istniał bo jedynym pokręconym autobusem był Jelcz M/L11. Ale generalnie to bym dodawał pod podwoziaempi wrote:Istnieją dwa sposoby zapisywania pojazdów karosowanych na obcych podwoziach: marka i typ podwozia / marka i typ nadwozia ( Volvo B12B / Jonckheere SH ) lub prościej - Volvo Jonckheere SH. Pojazd dodajemy pod serię nadwozia, chyba że nie ma jej w spisie. Jak nie ma, dodajemy pod typ podwozia.
Dawno temu istniała zasada, że tylko integralne autobusy miały swoją serię, ale zbyt dużo było nadwozi karosowanych na pewnych popularnych podwoziach, więc pododawano serie dla nadwozi.
Przyznasz chyba, że jak jedzie autobus, to jesteśmy w stanie ocenić z daleka, że jest to Irizar Century, a o podwoziu można tylko domyślać się, że jest Scanii? A tu guzik, bo MANa. Ale którego MANa? Miliard pięćset-sto dziewięćset HOCL? czy jakiegoś innego? Jak rozróżnić? Typy nadwozia rozróżnimy choćby po najmniejszych detalach widocznych na zdjęciu, a podwozie? Czyżbyśmy mieli powrócić do zbiorowej serii "MAN ?", którego to typu serie usunąłem w czasie kilku nieprzespanych nocy?af_robert wrote:..akurat ten argument mozna latwo odbic w drugą stronę, bo tą samą budą mozna zabudowywac rozne podwozia.Ventlan wrote:Chyba lepiej, jeśli znamy markę nadwozia, to według niego oznaczać, bo to w końcu nadwozie czyni autobus. Poza tym na jednym typie podwozia mogą być montowane bardzo różniące się budy.
Taki system jak teraz jest w porządku.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Chassis czy body...
..przyznam, ale przyznam tez ze na TWB funkcjonowal kiedys "skandynawski" sposob oznaczania pojazdow poprzez podpinanie ich do podwozia i dopisywanie ręcznie typu nadwoziaempi wrote: Przyznasz chyba, że jak jedzie autobus, to jesteśmy w stanie ocenić z daleka, że jest to Irizar Century, a o podwoziu można tylko domyślać się, że jest Scanii?
Obecnie mamy co raz wiecej "nadwoziowych" serii w bazie, ale mamy tez serie typowo "podwoziowe" ..wiec autorzy mają co raz czesciej dowolnosc - mogą podpiac pojazd zarowno pod jedną jak i pod drugą.
..ależ ja Cie empi o nic innego nie prosze jak tylko o to, zebys mi pokazal ten "system"empi wrote: Taki system jak teraz jest w porządku.
Poklikaj w linki, ktore podawalem wczesniej, a zobaczysz ze autobusy są dodawane raz tak, a raz siak.. raz pod nadwozie innym razem (ten sam model) pod podwozie, jeszcze innym razem podwozie w ogole nie pojawia sie w nazwie pojazdu... raz oddziela sie to myslnikiem, innym razem slashem (to juz w sumie az tak istotne nie jest, ale moze byc mylące - np. w przypadku modelu MAN - Goeppel)
Miejmy jedno na wzgledzie - TWB staje sie co raz barziej (i na szczescie) "international".
..a zatem mamy teraz sytuacje taką, ze Skandynawia dodaje pojazdy po swojemu, płw. Iberyjski - po swojemu, UK (w tym i ja) - po swojemu.. etc.
Wybacz, ale ja w tym wszystkim zadnego systemu nie widze, a jestem zdania, ze nalezaloby takowy wypracowac.
Wszystko jest ok, poki np. ktos z Portugalii foci tylko lokalne wozy i dodaje po swojemu - ale gdy przyjdzie mu stanac oko w oko z - dajmy na to - autokarem ze Szwecji - to bedziemy mieli "spotaknie 2 cywilizacji" ..i wtedy dopiero mozemy miec balagan.
Re: Chassis czy body...
Zacytuję swoją wypowiedź:af_robert wrote:..ależ ja Cie empi o nic innego nie prosze jak tylko o to, zebys mi pokazal ten "system"empi wrote: Taki system jak teraz jest w porządku.
Istnieją dwa sposoby zapisywania pojazdów karosowanych na obcych podwoziach: marka i typ podwozia / marka i typ nadwozia ( Volvo B12B / Jonckheere SH ) lub prościej - Volvo Jonckheere SH. Pojazd dodajemy pod serię nadwozia, chyba że nie ma jej w spisie. Jak nie ma, dodajemy pod typ podwozia.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Chassis czy body...
..ok, dzieki ..wiem, ze sa 2 sposoby dodawania takich pojazdow, wiem tez jak obydwa z nich wyglądają.empi wrote: Zacytuję swoją wypowiedź
ale widze, ze nadal sie nie rozumiemy
Ty piszesz mi jak taki system POWINIEN wygladac ... a ja pisze jak to w rzeczywistosci na TWB jest (a jest zupelnie inaczej niz Ty postulujesz).
..no ale ok, mozemy na tym temat zakonczyc
Pozdrawiam.