New database structure / nowa struktura bazy danych
Re: Zmiany
Jakby to był wpierw podział na serie podwozia i nadwozia, a później dopiero dodawanie skrzyń i silników, to czemu nie? A tak to trzeba wszystko naraz i informacji jest tyle że się połapać nie idzie. Jak mówiłem, trochę od dupy strony to wyszło że na działającym organizmie to zostało zrobione. Było na test dać i tam kombinować.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Zmiany
Na teście bym tego nie przetestował.
I dlatego trzeba zmienić system rejestracji i wprowadzić system promocji dla dostarczycieli danych.
I dlatego trzeba zmienić system rejestracji i wprowadzić system promocji dla dostarczycieli danych.
Re: Zmiany
No to trzeba teraz tylko w kupę dać to jak się dodaje takie wozy (z tego postu coś pisał wcześniej) i zasady do tego (to tamto że każdy wóz z innym silnikiem/układem drzwi itd. ma mieć oddzielną serię itp.) i wystawić na widok publiczny na główną bo tak to się ludzie nie połapią.
Re: Zmiany
A dałoby się zrobić tak, żeby w karcie skrzyni/silnika był pod spodem jakiś wykaz modeli w których ten konkretny osprzęt występuje? Albo w szukajce, szukanie po silniku/skrzyni.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Zmiany
Będzie - spokojnie.
- Luke_Police
- Posts: 489
- Joined: 06 Nov 2007, 00:00
Re: Zmiany
No dobra, no to kilka pytań i wątpliwości ode mnie. Jako, że człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umiera, to stwierdziłem, że w święta korzystając z czasu wolnego można trochę popróbować coś uzupełnić wedle nowej rozbudowanej funkcjonalności fotogalerii. No i wziąłem na warsztat model MAN NLxx3 chcąc uzupełnić kilka pojazdów szczecińskich i polickich korzystając z dostępnych źródeł wiedzy, które posiadam.
Pierwsze spostrzeżenie: nie ma w bazie silnika MAN D 0836 LUH 02, który byłby potrzebny dla 10 autobusów ze Szczecina i 3 z Polic. No dobra, na podstawie dostępnych informacji dodałem ten silnik (http://phototrans.pl/07,75,0.html), jednakże dwóch parametrów nie udało mi się ustalić. No trudno, zawsze będzie można w przyszłości go wyedytować i owe 2 parametry dopisać, jeśli ktoś taką wiedzę zdobędzie.
Drugie spostrzeżenie: nie ma w bazie skrzyni biegów ZF 5 HP 592 C. No dobra, znalazłem producenta ZF i dopisałem tę automatyczną skrzyneczkę (http://phototrans.pl/08,22,0.html).
Trzecie spostrzeżenie, próbuję wyedytować jeden autobus, co by mu przypisać skrzyneczkę i silniczek. I tu zonk, bo takich pół nie ma. No więc drapię się po głowie, aha no tak, trzeba chyba wyedytować model NLxx3, to tam ustala się silnik i skrzynię. I tutaj kolejna niespodzianka: edytując serię NLxx3 można wybrać z listy tylko jeden silnik i tylko jedną skrzynię.
Tutaj wypada zaznaczyć, że autobusy o nadwoziu MAN A21, a więc wszystko, co wrzucamy do serii NLxx3, produkowane były w różnych konfiguracjach skrzyniowo-silnikowych (stosowano ponoć 48 modeli silników i 23 modele skrzyni biegów). Nawet dla konkretnej mocy autobusu (a więc np. model NL223, 162kW~220KM) istaniało po kilka konfiguracji stosowanych skrzyni i silników. Zatem gdyby nawet serię NLxx3 rozczłonkować na mniejsze serie pojazdów wedle mocy silników (NL223, NL243, NL263 itd.), to i tak wychodzi na to, że trzebaby każdą z tych serii powielić z 5 razy (albo i więcej), aby zapewnić możliwość wyboru wszystkich stosowanych na rynku konfiguracji skrzynia+silnik. Zatem zanim coś wyedytuję zapytowywuję się na forum, w jaki sposób ta kwestia zostanie rozwiązana? Będziemy powielać serie, czy docelowo w każdej serii będzie możliwość wpisania większej liczby stosowanych skrzyń i silników, z których właściwe będą możliwe do wyboru podczas edycji konkretnego pojazdu?
Na koniec jeszcze pytanie, jaki zapis nazw silników i skrzyni powinien być stosowany? W przypadku obecnie wprowadzonych silników MAN-a widzę pisownie łączne i rozdzielne np.:
- D0826LOH12,
- D0836 LOH 02.
Pierwsze spostrzeżenie: nie ma w bazie silnika MAN D 0836 LUH 02, który byłby potrzebny dla 10 autobusów ze Szczecina i 3 z Polic. No dobra, na podstawie dostępnych informacji dodałem ten silnik (http://phototrans.pl/07,75,0.html), jednakże dwóch parametrów nie udało mi się ustalić. No trudno, zawsze będzie można w przyszłości go wyedytować i owe 2 parametry dopisać, jeśli ktoś taką wiedzę zdobędzie.
Drugie spostrzeżenie: nie ma w bazie skrzyni biegów ZF 5 HP 592 C. No dobra, znalazłem producenta ZF i dopisałem tę automatyczną skrzyneczkę (http://phototrans.pl/08,22,0.html).
Trzecie spostrzeżenie, próbuję wyedytować jeden autobus, co by mu przypisać skrzyneczkę i silniczek. I tu zonk, bo takich pół nie ma. No więc drapię się po głowie, aha no tak, trzeba chyba wyedytować model NLxx3, to tam ustala się silnik i skrzynię. I tutaj kolejna niespodzianka: edytując serię NLxx3 można wybrać z listy tylko jeden silnik i tylko jedną skrzynię.
Tutaj wypada zaznaczyć, że autobusy o nadwoziu MAN A21, a więc wszystko, co wrzucamy do serii NLxx3, produkowane były w różnych konfiguracjach skrzyniowo-silnikowych (stosowano ponoć 48 modeli silników i 23 modele skrzyni biegów). Nawet dla konkretnej mocy autobusu (a więc np. model NL223, 162kW~220KM) istaniało po kilka konfiguracji stosowanych skrzyni i silników. Zatem gdyby nawet serię NLxx3 rozczłonkować na mniejsze serie pojazdów wedle mocy silników (NL223, NL243, NL263 itd.), to i tak wychodzi na to, że trzebaby każdą z tych serii powielić z 5 razy (albo i więcej), aby zapewnić możliwość wyboru wszystkich stosowanych na rynku konfiguracji skrzynia+silnik. Zatem zanim coś wyedytuję zapytowywuję się na forum, w jaki sposób ta kwestia zostanie rozwiązana? Będziemy powielać serie, czy docelowo w każdej serii będzie możliwość wpisania większej liczby stosowanych skrzyń i silników, z których właściwe będą możliwe do wyboru podczas edycji konkretnego pojazdu?
Na koniec jeszcze pytanie, jaki zapis nazw silników i skrzyni powinien być stosowany? W przypadku obecnie wprowadzonych silników MAN-a widzę pisownie łączne i rozdzielne np.:
- D0826LOH12,
- D0836 LOH 02.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Zmiany
Jeśli pojazdy się różnią w zakresie wprowadzanych danych to zasługują na osobne serie.
Re: Zmiany
Nie lepiej by było zrobić przyciski "dodaj" przy dodawaniu silników i skrzyni do serii, żeby było kilka pozycji możliwych do dodania? Rewolucji zbytniej w nazwach serii by nie było, a później przy wyborze podzespołów do konkretnego egzemplarza by wywalało tylko odpowiednią nazwę.
- Luke_Police
- Posts: 489
- Joined: 06 Nov 2007, 00:00
Re: Zmiany
Szczerze mówiąc taki podział jest lekko nieczytelny i moim zdaniem niepotrzebny. Nie dałoby się zrobić tak, aby np po wejściu w konkretną serię pojazdów danego przewoźnika (np. MAN NLxx3) widzieć listę wszystkich pojazdów ewentualnie różniących się między sobą silnikami i/lub skrzyniami analogicznie jak różnią się rocznikami produkcji/zakupu/wycofania?decomposed05 wrote:Jeśli pojazdy się różnią w zakresie wprowadzanych danych to zasługują na osobne serie.
Przykładowo wchodzę sobie w MPK Wrocław i widzę Jelcze 121M rozrzucone w 3 różne grupy pojazdów. Czy na pewno ma to sens, aby się aż tak rozdrabniać?
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Zmiany
A jak klikniesz w Jelcz M121 (w domyśle nadwozie) to będziesz miał listę wszystkich Jelczy. A jak sobie klikniesz w Jelcza M121MB to będziesz miał listę Jelczy M121MB z silnikiem mercedesa.Luke_Police wrote:Szczerze mówiąc taki podział jest lekko nieczytelny i moim zdaniem niepotrzebny. Nie dałoby się zrobić tak, aby np po wejściu w konkretną serię pojazdów danego przewoźnika (np. MAN NLxx3) widzieć listę wszystkich pojazdów ewentualnie różniących się między sobą silnikami i/lub skrzyniami analogicznie jak różnią się rocznikami produkcji/zakupu/wycofania?decomposed05 wrote:Jeśli pojazdy się różnią w zakresie wprowadzanych danych to zasługują na osobne serie.
Przykładowo wchodzę sobie w MPK Wrocław i widzę Jelcze 121M rozrzucone w 3 różne grupy pojazdów. Czy na pewno ma to sens, aby się aż tak rozdrabniać?