CEPIK - baza danych

User avatar
krzychu
Posts: 1046
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Re: CEPIK - baza danych

Post by krzychu » 12 Apr 2020, 22:45

Teraz działa. Znalazłem datę pierwszej rejestracji i poprzedni numer rejestracyjny takiego sprintera: http://phototrans.pl/15,130211,.html
User avatar
robertbartkiewicz612
Posts: 115
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: CEPIK - baza danych

Post by robertbartkiewicz612 » 13 Apr 2020, 17:44

qubbus wrote:
11 Apr 2020, 18:25
Jeśli chodzi o tą małopolskę - ściągnąłem jeszcze raz oryginalny plik i wyfiltrowałem do autobusów i podmieniłem. Może faktycznie przy ostatniej mojej aktualizacji coś się pomieszało przy sortowaniu. Chyba teraz powinno być lepiej. ;)
Teraz pan żeś zepsuł. Rozszerzyłeś pan mało istotne rubryczki jak kategoria, wariant itp. W innych województwach za jednym zamachem widać i nazwę pojazdu, i rocznik, i pierwszą rejestrację, a w małopolskim teraz trzeba przewijać. Zwiń pan to z powrotem :D
User avatar
qubbus
Posts: 57
Joined: 16 Jun 2008, 00:00
Contact:

Re: CEPIK - baza danych

Post by qubbus » 15 Apr 2020, 20:52

^^ Ustawiłem jednakową szerokość dla wszystkich kolumn. Powinno być lepiej. ;)
User avatar
niedziul05
Posts: 241
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Karczew

Re: CEPIK - baza danych

Post by niedziul05 » 18 Apr 2020, 10:24

Kolejna ciekawa sytuacja, jeśli chodzi o BA i Infocar. Jak wiadomo BA i Historia Pojazdu to powiązane ze sobą bazy. Jeśli wozu nie ma w BA, to nie ma go też w HP. Inaczej sprawa przedstawia się z Infocarem. Trafiłem na kilka przypadków autobusów, których BA nie widział, natomiast pełna historia pojawiła się w Infocarze. Także nie zawsze brak autobusu w BA jest wyznacznikiem tego, że zostały zmienione tablice. Warto sprawdzać historię w Infocarze, pomimo braku wozu w BA.
Tomson Image
User avatar
empi
Posts: 1152
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: CEPIK - baza danych

Post by empi » 19 Apr 2020, 15:01

robertbartkiewicz612 wrote:
13 Apr 2020, 17:44
qubbus wrote:
11 Apr 2020, 18:25
Jeśli chodzi o tą małopolskę - ściągnąłem jeszcze raz oryginalny plik i wyfiltrowałem do autobusów i podmieniłem. Może faktycznie przy ostatniej mojej aktualizacji coś się pomieszało przy sortowaniu. Chyba teraz powinno być lepiej. ;)
Teraz pan żeś zepsuł. Rozszerzyłeś pan mało istotne rubryczki jak kategoria, wariant itp. W innych województwach za jednym zamachem widać i nazwę pojazdu, i rocznik, i pierwszą rejestrację, a w małopolskim teraz trzeba przewijać. Zwiń pan to z powrotem :D
Przecież to każdy sam może sobie ukrywać kolumny jak mu się podoba. Ja zacząłem korzystać z pojemności silnika, bo to pomaga w dokładniejszej identyfikacji typu.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
krzychu
Posts: 1046
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Re: CEPIK - baza danych

Post by krzychu » 21 Apr 2020, 19:54

A co powiecie o takim przypadku: jelcz L090MS - BIA H444.
https://historiapojazdu.gov.pl/ pokazuje:
"1999 Rok produkcji
12.10.1999 Pierwszy właściciel w Polsce
Właściciel: firma lub organizacja
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: podlaskie

12.10.1999 Pierwsza rejestracja w Polsce"

A InfoCar:
"Pochodzenie używany zakupiony w kraju

Wydanie tablic rejestracyjnych
Rodzaj zwyczajne samochodowe
Numer BIAH444
Data wydania 18/12/2000

Poprzedni organ rejestrujący
Poprzedni organ rejestrujący 2002
Poprzedni numer rejestracyjny DOA381"

Kod TERYT 2002 oznacza powiat bialostocki: http://eteryt.stat.gov.pl/eteryt/files/ ... 012015.pdf,
więc to DOA 381 to wg mnie jakaś pomyłka.
User avatar
krzychu
Posts: 1046
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Re: CEPIK - baza danych

Post by krzychu » 24 Apr 2020, 10:58

Zdarzają się też różnice w modelu między BA a CEPiK-iem.
Przykład: RSA 27904
Wg Bezpiecznego: MERCEDES-BENZ, 615D KA
Wg CEPiK-u: MERCEDES-BENZ 615.
jarek25s
Posts: 220
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Suwałki

Re: CEPIK - baza danych

Post by jarek25s » 29 Apr 2020, 16:05

niedziul05 wrote:
18 Apr 2020, 10:24
Kolejna ciekawa sytuacja, jeśli chodzi o BA i Infocar. Jak wiadomo BA i Historia Pojazdu to powiązane ze sobą bazy. Jeśli wozu nie ma w BA, to nie ma go też w HP. Inaczej sprawa przedstawia się z Infocarem. Trafiłem na kilka przypadków autobusów, których BA nie widział, natomiast pełna historia pojawiła się w Infocarze. Także nie zawsze brak autobusu w BA jest wyznacznikiem tego, że zostały zmienione tablice. Warto sprawdzać historię w Infocarze, pomimo braku wozu w BA.
Po przeczytaniu Twego wpisu zacząłem sprawdzać w Infocarze także wozy, które wcześniej bym "przekreślił" i dzięki temu udało mi się uzupełnić sporo metryczek. Dzięki wielkie.
Chodzi tu chyba o te pojazdy, które pomimo że istnieją (i często jeżdżą) z jakichś przyczyn znikają z BA.
User avatar
krzychu
Posts: 1046
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Re: CEPIK - baza danych

Post by krzychu » 18 May 2020, 19:43

Taka ciekawostka: iveco daily #157 z MKS Jasło, przerejestrowane 2.03.2020.
Bezpieczny i Historia Pojazdu widzi go pod obecnym numerem, a w InfoCarze nadal jest pod poprzednim. :)
kams6
Posts: 86
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: CEPIK - baza danych

Post by kams6 » 18 May 2020, 20:22

Za to już jakiś czas temu BA i HP przestały widzieć autobusy zarejestrowane, ale od dłuższego czasu nieużywane, za to w IC bez zmian. Np. TK 53987, KIH 790H.
Post Reply