Chodzi o Olsztyn. Mamy taką sytuację, że po wojnie powstało MZK, które następnie zostało przekształcone w MPK. Potem z MPK powstało WPKM, obejmujące kilka zakładów. Następnie z WPKM zrobiono PKM, tylko po to aby już po 2,5 roku zrobić z tego MPK, które trwa do dziś. Swego czasu jak dodawałem zdjęcie autobusu WPKM nakazano

1946 Powołano Miejskie Zakłady Komunikacyjne
1954 MZK zostaje przekształcone w Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Podpisano umowę patronacką z WPK Gdańsk-Gdynia, w wyniku której MPK uzyskało pomoc techniczną i organizacyjną.
1.08.1975 MPK uzyskuje rangę przewoźnika wojewódzkiego - nowa nazwa to: Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej (w skład WPKM wchodzą zakłady komunikacyjne z Ostródy, Kętrzyna, Mrągowa i od 1978 Szczytna)
31.12.1990 WPKM zostaje przekształcone w Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej
1.03.1993 PKM przekształca się w Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z o.o.
Teraz pytania związane z tymi przekształceniami:
1. MZK, PKM i MPK (WPKM już jest oddzielnie) traktować jako jedno czy oddzielnie?
2. Czy WPKM ma zostać oddzielne?
3. Co z Zakładami "należącymi" do WPKM? W większości już są założone, ale jako samodzielne zakłady po rozwiązaniu WPKM, a nie jako części WPKM. Nie wiem czy w dzień powołania WPKM był pierwszym dniem Zakładu w danym mieście - do sprawdzenia. Co jeśli tak, co jeśli nie?

4. Były wozy, które wpisane były na stan w WPKM Olsztyn z kolejnym tutaj numerem, ale tego samego (lub parę dni później, lub nawet parę lat później; bywało też, że wozy wracały do Olsztyna) były przekazywane do Zakładów. Czy (to wynikać będzie po części z odpowiedzi na pyt. nr 3) dodawać pojazdy do WPKM i do zakładu (jeśli za przewoźnika w rozumieniu TWB uznajemy zakłady w czasach WPKM)? Czy może dodajemy pod dwoma numerami w WPKM Olsztyn?