Page 11 of 29
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 17:45
by Amalio
Pisałem już o tym niejednokrotnie, a ostatnio w dziale ciężarowym. NIE DA się ustalić bazy konsekwentnie, bo galimatias fundują nam sami producenci. Czasem bywa tak, że konstrukcja jest ta sama, a nazwa się zmienia, a w innym przypadku nazwa jest ta sama, a konstrukcja się zmienia. Tak było, jest i będzie. Niestety. Ale dyskusja wcale nie jest o tym tylko o fakcie, że ktoś pewnego dnia wymyślił sobie wprowadzanie do nazw MANów nazwy handlowe. I jest to ogromna niekonsekwencja w odniesieniu do każdej innej dowolnej marki.
I tak naprawdę jedynym argumentem "ZA" jest to, że tak było zawsze. Tylko tyle. Obiektywnych powodów brak.
A teraz jak wytłumaczyć zwłaszcza kolegom z Niemiec, że piszemy O530, a nie O530 C2. Dlacvzego nie skoro nie ma NL273 tylko NL273 Lion's City...
I tak teraz jeden wyjątek będzie ciągnął za sobą worek następnych.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 17:56
by empi
Jeżeli tak bardzo Ci zależy na tym, to załatw przeklikanie tego. Dla mnie to jest cheden juj. I tak będzie źle, i tak niedobrze. Dlatego nie rozumiem czemu się emocjonujesz akurat tym.
Ja powiem więcej! Według mnie MAN-y powinny być według modeli A11, A21 itp.! Spalcie mnie na stosie.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 18:08
by Amalio
empi wrote:Dla mnie to jest cheden juj.
Jeżeli naprawdę jest Ci to obojętne, to nie rozumiem czemu w ogóle rozpisałeś się na ten temat. No chyba, że próbowałeś "usiąść na drugim ramieniu".
empi wrote:I tak będzie źle, i tak niedobrze.
Bo?
empi wrote:Dlatego nie rozumiem czemu się emocjonujesz akurat tym.
A czym mam się według Ciebie emocjonować?
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 20:09
by empi
Amalio wrote:empi wrote:Dla mnie to jest cheden juj.
Jeżeli naprawdę jest Ci to obojętne, to nie rozumiem czemu w ogóle rozpisałeś się na ten temat. No chyba, że próbowałeś "usiąść na drugim ramieniu".
empi wrote:I tak będzie źle, i tak niedobrze.
Bo?
empi wrote:Dlatego nie rozumiem czemu się emocjonujesz akurat tym.
A czym mam się według Ciebie emocjonować?
Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, a w ogólniejszej perspektywie nie mają wielkiego znaczenia. Jest to MAN NL283 Lion's City? Jest. Jest to MAN NL283? Jest. Co za różnica?
Warto emocjonować się samym grupowaniem pojazdów w poszczególne serie, a nie tym jak zostaną one opisane. Warto też zastanowić się nad tym jak ma dalej wyglądać sama koncepcja serii, bo według mnie w tym momencie jest to już jednostka niefunkcjonalna. To się sprawdzało parę lat temu, a teraz mamy już tyle typów i podtypów, że jest nieokreślony bałagan. I nie zmieni tego awantura o MAN-y. Według mnie jest ona zupełnie bez znaczenia.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 20:12
by Amalio
Skoro próbowano właśnie wciągnąć Lionsy do regulaminu, to chyba jest to właśnie ten moment w którym źle opisane serie nabrały dużego znaczenia.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 20:24
by empi
Amalio wrote:Skoro próbowano właśnie wciągnąć Lionsy do regulaminu, to chyba jest to właśnie ten moment w którym źle opisane serie nabrały dużego znaczenia.
Te serie nie są źle opisane, tylko opisane według niejednolitych kryteriów.
Według mnie w tym momencie albo zróbmy rewolucję zupełną, albo hołdujmy zasadzie utrzymywania statusu quo dopóki to jest zgodne z prawdą.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 21:00
by decomposed05
empi wrote:Bardzo się cieszę, że idea jakiegoś zbioru zasad została odgrzebana i ma szansę wprowadzenia w życie.
W ostatnim czasie jestem zwolennikiem jak najprostszej formy, bez zbędnych przykładów, list wyjątków itd. Proponuję taką formę punktu 3.10:
3.10. Vehicle trade names (like "Citaro", "Axer") should not be written in "Full name of vehicle" field if they are not needed. If you think it’s necessary, please consult it on the forum.
W tym momencie opis Neoplan N316 SHD Transliner i Neoplan N316 SHD Euroliner jest jak najbardziej prawidłowy bo odróżnia generacje pojazdu. Pytanie, czy chcemy w to brnąć ale jak brniemy w Wxx przy Solkach i .26 w ikarusach to jestem w stanie to zaakceptować. Musimy to po prostu ustalić.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 21:41
by Amalio
decomposed05 wrote:
W tym momencie opis Neoplan N316 SHD Transliner i Neoplan N316 SHD Euroliner jest jak najbardziej prawidłowy bo odróżnia generacje pojazdu. Pytanie, czy chcemy w to brnąć ale jak brniemy w Wxx przy Solkach i .26 w ikarusach to jestem w stanie to zaakceptować. Musimy to po prostu ustalić.
Ale to są dwie różne rzeczy Wxx i .26 to są dokłądne typy modeli. A w/w przy Neoplanach to generacje. Jakoś do tej pory nigdy nie odróżnialiśmy generacji modelu.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 27 Aug 2012, 22:47
by klewandowski
decomposed05 wrote:Finalna wersja (angielski). Proszę o poprawki
1.2. Photos should be connected in order of country subdivision rules:
- Poland / Polska - powiat
W takim razie kolejny raz proponuję zmianę tych nieszczęsnych powiatów na gminy. To zbyt odległy obszar, zwłaszcza w sytuacji gdy użytkowników coraz więcej i dodają zdjęcia z każdego zakątka kraju. Jak się okazuje podobnie jak ja myślą również:
Amalio:
viewtopic.php?p=46297#p46297,
Robert Chojnicki:
viewtopic.php?p=46311#p46311,
Luke:
viewtopic.php?p=46353#p46353,
Mike:
viewtopic.php?p=46379#p46379.
A to chyba już coś znaczy...
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 28 Aug 2012, 01:27
by empi
Amalio wrote:decomposed05 wrote:
W tym momencie opis Neoplan N316 SHD Transliner i Neoplan N316 SHD Euroliner jest jak najbardziej prawidłowy bo odróżnia generacje pojazdu. Pytanie, czy chcemy w to brnąć ale jak brniemy w Wxx przy Solkach i .26 w ikarusach to jestem w stanie to zaakceptować. Musimy to po prostu ustalić.
Ale to są dwie różne rzeczy Wxx i .26 to są dokłądne typy modeli. A w/w przy Neoplanach to generacje. Jakoś do tej pory nigdy nie odróżnialiśmy generacji modelu.
No bo i czym się różni Transliner od Eurolinera - zmodyfikowany design? To znowu uczepienie się nazwy, a nie charakteru zmian. I tak autobus z innymi światełkami a nową nazwą będzie wyróżniony, a autobus zaprojektowany od podstaw po raz trzeci ale pod tą samą nazwą będzie kategoryzowany wspólnie z poprzednimi modelami.