Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Posted: 30 Aug 2012, 12:34
W Scaniach mielibyśmy wszystkie wersje długościowe pod takim OmniCity (począwszy na 10m, skończywszy na 18m), w MANie tej sytuacji nie ma.
forum of site
http://forum.phototrans.eu/
Tu nie chodzi o żadne wahania. Rzecz najzwyczajniej w świecie polega na tym, że Autosan zbudował pojazd któremu nie nadał żadnej nazwy oprócz tej folderowej. Konstrukcja jest sprawą oczywistą - to dalej jest Tramp, ale z elementami nadwozia z Lidera.empi wrote:
Wahamy się z Trampem FL, bo nie wiadomo co to w ogóle jest. Czy mu bliżej do Lidera, czy do Trampa. Z tym trzeba poczekać, aż powstaną kolejne sztuki.
Piszesz o tym tak jakby tu byly trudne wybory. A tu na początku wychodziła zwykłą niewiedza. Akurat Mercedes nikomu psikusa nie zrobił. Stare Conecta to formalnie O345, a nowe to po prostu Conecto. Ale byli tacy którzy wymyślali jakieś O345C, Conecto LF itd.empi wrote:Co do Mercedesa Conecto, to brzydki problem taki jak z VDL Futurą. Producent kompletnie inny model nazwał tak samo, jak poprzedni. Musieliśmy jakoś sobie z tym poradzić, więc rozdzieliliśmy wozy w taki sposób: wysokopodłogowe to O345, a niskopodłogowe - Conecto.
Ale Intouro to jest O560. O550 to Integro. Tym niemniej w obu modelach doszło do stworzenia nowej kontrukcji tak czy tak.empi wrote:Idąc za ciosem dodaliśmy też Intouro. Nie wiem, czy to dobrze, czy powinno być złączone z O550.
Travego zostało O580, bo jest to raczej kwestia niewiedzy i faktu, że ludzie którzy coś wiedzą zachowują się tak jakby nic nie wiedzieli lub nie chcieli się podzielić swoją wiedzą.empi wrote:Zmiany nie są chyba tak znaczne, tak jak w Travego, które zostało w O580.
No nie do końca, ale już mniejsza o to.empi wrote: ale one nic już same z siebie nie mówią - doprecyzowują typ handlowy, nie są samodzielne.
No właśnie gdybyśmy skupiali się na konstrukcji, to nowa Futura powinna być dodawana pod starego Magiqa.empi wrote:nie na konstrukcji autobusu.[/b]
Ty chyba nie rozumiesz co mam na myśli. Przyswajanie wiedzy nie ma polegać na tym, że ludzie mają coś czytać. Jak jest napisane Neoplan N4407, to jaki jest sens zmieniania nazwy na Neoplan N4407 Centroliner? Poprzez dodanie tego słowa nie doprecyzowało się typu.decomposed05 wrote:
Jak ci biedni ludzie mają to przyswoić jak:
1. Nie wiadomo gdzie tego szukać
2. Jest to napisane po Polsku i tylko po Polsku
3. Jest to rozwalone po całym forum.
No jak???
Tyle, że zmiany zachodzą ciągle. A tym samym ludzie zza granicy i tak by strzelali focha, bo myśleli, że zrobili dobrze, a potem się okazało, że nam wcześniej się odwidziało i zrobiliśmy nowelizację ustawy dotyczącą producenta X, punkt trzeci, ustęp drugi i zmiana brzmienia na "autobusy wyprodukowane przed rokiem 2000 oznaczamy od teraz tak". Inaczej mówiąc regulamin trzeba by było sprawdzać cały czas. Może niech to będzie w regulaminie, ale chyba bardziej przydałoby się by w takim razie na stronach głównych wszystkich wersji narodowościowych pojawiało się coś na kształt ogłoszeń parafialnych gdzie będą ogłaszane zmiany jakie zostały postanowione. Może tak by było lepiej skoro mało kto wchodzi na forum i nawet polaczków trzeba zainteresowywać zmianami ogłaszając je pod swoimi zdjęciami, bo zajrzeć na forum nie łaska. A potem niektórzy wymieniają się takimi plotami, że można turlać się na podłodze ze śmiechu.decomposed05 wrote:Ale skąd ludzie mają wiedzieć, że zostało ustalone dla conecto, że piszemy a dla megalinera, że nie piszemy. Dlatego należy stworzyć tą listę wyjątków i w miarę potrzeb ją udoskonalać.
No i to jest właśnie to, że Conecto nie jest wyjątkiem. Tak więc wychodziłoby na to, że bardziej robimy instrukcję dla laików niż zbiór zasad i wyjątków, bo osobom które mają jakieś pojęcie o autobusach przyda się regulamin który jasno określa sposób zapisu i z czego on wynika, a nie tłumaczenia dlaczego w nocy jest ciemno.decomposed05 wrote:Ale skąd ludzie mają wiedzieć, że zostało ustalone dla conecto, że piszemy a dla megalinera, że nie piszemy.
Pamiętaj o tym, że ludzie to wzrokowcy... Nie każdy musi to znać i rozumieć. A jeśli zobaczy przed sobą konkretną tabelę z "wyjątkami" i odnajdzie tam pożądaną dla siebie informację, to zrobi tak jak powinien. Wszędzie tam, gdzie dajesz wolną rękę i jedynie nakazujesz "zasadę" - licz się z tym, że lud zrobi po swojemu...Amalio wrote:Tak więc wychodziłoby na to, że bardziej robimy instrukcję dla laików niż zbiór zasad i wyjątków, bo osobom które mają jakieś pojęcie o autobusach przyda się regulamin który jasno określa sposób zapisu i z czego on wynika, a nie tłumaczenia dlaczego w nocy jest ciemno.