Page 3 of 3

Re: obrzyny

Posted: 29 Dec 2009, 00:22
by m3ntor
A nie lepiej to uprościć do postaci 280/A via wrocławskie pogoty (które zdaje się były przerabiane z przegubów)?

Re: obrzyny

Posted: 29 Dec 2009, 00:41
by empi
m3ntor wrote:A nie lepiej to uprościć do postaci 280/A via wrocławskie pogoty (które zdaje się były przerabiane z przegubów)?
Mistrzu, tak są opisywane wszystkie pogoty i garść liniowych, ale chyba widzisz różnicę:
1. http://www.phototrans.eu/14,16364,0,Ika ... A_805.html
2. http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=14&nr=85282
;)
280/A to goły człon A, a profesjonalny obrzyn to człon A z doklejoną dupką i to tak uklepane, że nikt się nie pozna :)

swoją drogą, to nie jest nowy temat: http://www.phototrans.eu/14,225978,0,Ik ... 04_24.html
Spodobały mi się dywagacje fafaxa :)

Re: obrzyny

Posted: 29 Dec 2009, 10:11
by decomposed05
A ja bym wpisywał wszędzie 280.26 i z bańki bez żadnych K, /A i .KPNA. Taką mam propozycję.

Re: obrzyny

Posted: 29 Dec 2009, 11:04
by empi
decomposed05 wrote:A ja bym wpisywał wszędzie 280.26 i z bańki bez żadnych K, /A i .KPNA. Taką mam propozycję.
Pomimo pewnych wątpliwości jestem skłonny to zaakceptować :)

Re: obrzyny

Posted: 29 Dec 2009, 17:18
by padamus
empi wrote:Swoją drogą, jak jest napisane w papierach obrzynów? Paweł, Ty pewnie wiesz. Jako ciekawostkę podam fakt, że wileńskie oberżnięte Ikarusy 280.33 są zarejestrowane jako Ikarus 260.
Nie wiem jak jest zagranicą, ale gdyby w Polsce takie coś nie ma prawa przejść.
Dam inny przykład. Kupujesz dwuosobowego ciężarowego FIATa Seicento Van, przeprowadzasz zmiany konstrukcyjne i przechodzisz procedurę zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy. Teraz masz normalne osobowe, 5-miejscowe Seicento, ale to ciągle Seicento Van.
decomposed05 wrote:A ja bym wpisywał wszędzie 280.26 i z bańki bez żadnych K, /A i .KPNA. Taką mam propozycję.
Polać mu bo dobrze prawi!

Re: obrzyny

Posted: 05 Jan 2010, 18:21
by Ventlan
decomposed05 wrote:A ja bym wpisywał wszędzie 280.26 i z bańki bez żadnych K, /A i .KPNA. Taką mam propozycję.
Ciekawie może wyglądać, gdy krótki ikar będzie podpisany 280 i w kategorii z przegubami, ale w ten sposób uniknie się trochę bajzlu w bazie i wpisywania wozów podwójnie.

W takim razie mam pytanie co z helmutami GT6/8 itp, którym zdarzało się gubić/zyskiwać człon, przez co zmieniały kategowię.

Re: obrzyny

Posted: 07 Jan 2010, 14:40
by decomposed05
Analogicznie.

Re: obrzyny

Posted: 14 Mar 2010, 17:10
by qubbus
Wrzucając ostatnio zdjęcie składu Konstali 2270+2271 z MPK Łódź, zauważyłem, że w trakcie zbulwiania nastąpiły podmiany pudeł. Pudła z pierwotnego składu 2270+2271 trafiły na Śląsk - odpowiednio #665" i #732" i tym samym zostały w bazie rozdzielone.

2270 > 665"
http://www.phototrans.eu/15,72856,34.html
http://www.phototrans.eu/15,194568,123.html

2271 > 732"
http://www.phototrans.eu/15,72857,34.html
http://www.phototrans.eu/15,197749,123.html

Takich przypadków jest więcej i zastanawiam się, czy może lepiej byłoby je połączyć, bo w końcu to jest w pewien sposób ten sam wagon. Jednak wówczas przez to Ślązacy będą mieli u siebie Konstale 805Na, a Łodzianie Konstale 105Na, jak na przykład tutaj ktoś zrobił z wagonem #665: http://www.phototrans.eu/15,14462,34.html - a to może niektórych razić...

Chciałbym się więc poradzić i poznać zdanie innych - co z takimi przypadkami podmian pudeł robić, jak je oznaczać, czy łączyć czy rozdzielać itp itd ???

Re: obrzyny

Posted: 15 Mar 2010, 00:14
by koziutek
Jesli udalo Ci sie zdobyc szczegoly przenumerowan to oczywiscie przydaloby sie uwzglednic to w bazie danych i polaczyc odpowiednio wagony, o ile nie byla to jedynie papierowa modernizacja jak w Moderusie (a faktycznie budowa wagonu od nowa).

Co do serii - to najlepiej jakby 105N i 805N stanowily jedna serie, no ale za duzo by z tym teraz bylo roboty. No a tak - trudno, dwuosiowy ikarus w kategorii IK280 tez moze razic ale trzeba sie przyzwyczaic :)