Post
by Luke_Police » 28 Jul 2013, 17:58
Od dłuższego czasu myślę nad tym, by zrobić trochę porządku z różnymi wyprodukowanymi wagonami rodziny 105N. Obecnie jest tak, że jest seria 105Na i tam jest prawie wszystko wrzucone, zarówno wagony 3-drzwiowe, jak i 4-drzwiowe, zarówno z drzwiami otwieranymi do środka, jak i na zewnątrz, zarówno Konstale, jak i Alstom-Konstale i nawet Moderusy Alfa o asynchronicznym rozruchu. Niedługo chciałbym trochę podziałać pod tym kątem i tu wypada postawić pytanie, jak opisywać "papierowe" modernizacje? Chodzi mi sytuacje takie, kiedy w papierach przedsiębiorstwa dany wagon figuruje jako modernizacja starszego wagonu, a w praktyce jest to całkowicie nowy tramwaj. Przykładem mogą być szczecińskie wagony 105N/S/HF10AC, które na papierze są modernizacją starych 105N lub 105Na, a w praktyce ich pudła były gotowe i uzbrajane w osprzęt, kiedy ich formalni poprzednicy jeszcze wozili pasażerów. Logicznym wydawałoby się wpisać te wagony jako nowe tramwaje z rokiem produkcji wynikającym z faktycznego zakończenia składania takiego wagonu. Taki wagon serii 105N/S/HF10AC miałby podwozie Konstal 105N (a więc wózki oparte o oryginalną konstrukcję z Konstalu zmodernizowane w Modertransie poprzez umieszczenie w nich silników asynchronicznych), a nadwozie (w tym sensie pudło) Moderus Alfa, dobrze kombinuję?