Page 23 of 24

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 28 Jul 2013, 21:21
by Luke_Police
W tym rzecz, że w przypadku wagonów rodziny 105N podwozie jest to samo, a różni się właśnie nadwozie i samo pudło może mieć różnych producentów. Różny bywa układ drzwi, ilość drzwi, rozmieszczenie i ilość siedzeń, kabina i pulpit motorniczego oraz aparatura sterująca napędem.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 29 Jul 2013, 15:51
by decomposed05
No to jeśli tak jest to robimy różne nadwozia a jedno podwozie 105N. Trzymajmy się rzeczywistości.

To, że teraz sortowane jest przy przewoźnikach w zależności od nadwozia to nie zawsze tak będzie. W przyszłości będzie sobie można wybrać:
- nadwozia
- podwozia
- silniki
- skrzynie
- normy Euro
- rodzaj trakcji
etc.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 30 Jul 2013, 02:29
by koziutek
ok, no ale na tej zasadzie to wszystkie licencyjne modyfikacje też powinny dostawać oddzielne nadwozia? Dotąd całkiem ładnie się to grupowało pod jednym nadwoziem. Moskiewskie ziuty dostają nowe nadwozia z MTrZ, ale chyba nie ma sensu tego rozdzielać?

najlepiej by dodać jeszcze jedno pole "grupa modeli" czy coś w tym stylu i wg tego grupować podobne pojazdy...

Pomijam już fakt, że przecież nie zawsze wózki są ze starych stopiątek, zwłaszcza w klonach które oficjalnie produkowano jako nowe.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 30 Jul 2013, 16:02
by decomposed05
No będą te grupy - coś w rodzaju tagów - może tak będziemy kombinować.
Ziu9 clones
VOV I generacja
...

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 14 Aug 2013, 10:34
by JacekM1
Robię porządki w Sztokholmie i w związku z tym pomocy:
są dwa wagony typu C16, które w latach 74-87 były wagonami C6. Chciałem wpisać modernizację, ale nie potrafię - oba modele (C6, C16) są wpisane w bazie.

http://phototrans.pl/15,300194,661.html
http://phototrans.pl/15,300195,661.html

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 14 Aug 2013, 18:09
by decomposed05
Przy modernizacji musisz zaznaczyć, że to modernizacja - inaczej na liście nie wyświetli sie.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 18 Aug 2013, 20:42
by koziutek
decomposed05 wrote: A jeśli chodzi o nadwozia to obawiam się, że się nie da bo sami producenci nam tego nie ułatwiają... np taki Neoplan dzielił nadwozia według długości N4009-N4021 ale MAN i Volvo już nie. W Ikarusie każdy model ma swoją nazwę 250, 256, 260, 263 ale stosując typologię jakiegoś Carrusa to byłby to jeden model. Co najciekawsze w przypadku ikarusa 256 i 250 to nowsze 256tki mają 12 metrów jak 250 i bądź tu mądry.

To oczywiście prawda, ale też i wielokrotnie sobie z ty radziliśmy wpisując różne iksy, wrzucając podtypy pod jeden model itp. Do nazwy nadwozia czy nawet modelu zawsze można coś dopisać, np. Ikarus 256 [12 m]

Ponawiam apel o ustalenie zasad tworzenia nadwozi/serii i ewentualny zarys docelowego układu bo na razie wciąz nie wiadomo jak to ma wyglądać, a szkoda czasu na robiebie porzadków które potem znowu trzeba poprawiać.

Z jednej strony nadwozia funkcjonują jako grupy podobnych pojazdów a także licencje i klony - sam zapewne wrzuciłeś Moskowity pod nadwozie Ikarusa 435, ktoś dodał PR100 pod nadwozie francuskiego Berlieta itp. Z drugiej strony piszesz by robić dla każdej wariacji stopiątki oddzielne nadwozie i zapowiadasz tagowanie grup podobnych pojazdów. Jedni wyodrębniają oddzielnie nadwozie dla każde długości, szerokości itd., z drugiej strony powstają takie nadwozia jak Neoplan 40xx czy też nadwozia autokarowe czy tramwajowe wg rodziny pojazdów, a nie długości, ale też nie zawsze zachowywana jest tu konswekwencja.

To nie musi być na razie oficjalny regulamin na stronę główną napisany literacką polszczyzną, wystarczy parę zdań.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 18 Aug 2013, 21:57
by mrozard
koziutek wrote:[...]zawsze można coś dopisać, np. Ikarus 256 [12 m]
Po to są bardziej szczegółowe dane w karcie modelu, żeby sobie wpisać, czy 256 jest krótki czy długi.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 18 Aug 2013, 22:41
by decomposed05
koziutek wrote:
decomposed05 wrote: A jeśli chodzi o nadwozia to obawiam się, że się nie da bo sami producenci nam tego nie ułatwiają... np taki Neoplan dzielił nadwozia według długości N4009-N4021 ale MAN i Volvo już nie. W Ikarusie każdy model ma swoją nazwę 250, 256, 260, 263 ale stosując typologię jakiegoś Carrusa to byłby to jeden model. Co najciekawsze w przypadku ikarusa 256 i 250 to nowsze 256tki mają 12 metrów jak 250 i bądź tu mądry.

To oczywiście prawda, ale też i wielokrotnie sobie z ty radziliśmy wpisując różne iksy, wrzucając podtypy pod jeden model itp. Do nazwy nadwozia czy nawet modelu zawsze można coś dopisać, np. Ikarus 256 [12 m]

Ponawiam apel o ustalenie zasad tworzenia nadwozi/serii i ewentualny zarys docelowego układu bo na razie wciąz nie wiadomo jak to ma wyglądać, a szkoda czasu na robiebie porzadków które potem znowu trzeba poprawiać.
Wyróżnikiem nadwozia jest:
- nazwa
- lata produkcji
Nie da się stworzyć uniwersalnego modelu dla wszystkich producentów.
koziutek wrote: Z jednej strony nadwozia funkcjonują jako grupy podobnych pojazdów a także licencje i klony - sam zapewne wrzuciłeś Moskowity pod nadwozie Ikarusa 435, ktoś dodał PR100 pod nadwozie francuskiego Berlieta itp. Z drugiej strony piszesz by robić dla każdej wariacji stopiątki oddzielne nadwozie i zapowiadasz tagowanie grup podobnych pojazdów. Jedni wyodrębniają oddzielnie nadwozie dla każde długości, szerokości itd., z drugiej strony powstają takie nadwozia jak Neoplan 40xx czy też nadwozia autokarowe czy tramwajowe wg rodziny pojazdów, a nie długości, ale też nie zawsze zachowywana jest tu konswekwencja.
Nadwozie i podwozia stopiątek powinno być jedno Konstal 105N lub Konstal 105Na - to modele mają być osobne. Moskowity ztcp to były kompletne nadwozia sprowadzone z węgier i montowane w Rosji. W przypadku Jelcza PR100 nadwozie składano na miejscu w JZS. Nadwozia i podwozia na grupować bez patrzenia na długość o ile sam producent nie różnicuje nazewnictwa ze względu na długosć.
koziutek wrote: To nie musi być na razie oficjalny regulamin na stronę główną napisany literacką polszczyzną, wystarczy parę zdań.
Nie da się. Po prostu się nie da zrobić uniwersalnej zasady do wszystkiego.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 19 Aug 2013, 11:51
by koziutek
Co to znaczy "nie różnicuje nazewnictwa ze względu na długosć"? Przegubowy ogórek 706 odróżnia się od solówki literką K ale widzę że dałeś mu to samo nadwozie. Rodzina pojazdów Irisbus: http://open.phototrans.net/autobusy.php?s=04&nr=35 ma większość nadwozi rozbite na długości, ale Crossway jest już w jednym worku. Producent niby na pierwszy rzut oka reklamuje to jako rodziny Citelis, Cristalis itp., ale jak się zagłębić w dane techniczne to używa tych oznaczeń 10m, 12m itp. Jak żyć panie adminie?
decomposed05 wrote:Nie da się. Po prostu się nie da zrobić uniwersalnej zasady do wszystkiego.
No niedasię ale jakieś ramowe zasady można stworzyć.