Lekko spóźniony wyjaśniam...
Te zasady wymyśliłem ja - ani. Jako że Stefek udostępnił mi swój login i hasło, zaproponowałem je tutaj, a przy braku jakiejkolwiek dyskusji i sprzeciwów wprowadziłem to w życie, ponieważ tagując zdjęcia całymi firmami (generalnie bardziej na kursach dalekobieżnych i pospiesznych) uznałem że nie podoba mi się obecny, prymitywny sposób tagowania "od deski", który daje słabe, nieuporządkowane, nieraz ciężkie do przeanalizowania zbiory wozów na danej trasie. Do tagów wróce później.
Wyprzedzając ewentualne żale nadgorliwych i chcących się wykazać, jest tutaj kilka kont, z których korzystają dwie osoby (kto wie, może są nawet bardziej złożone przypadki) - niektórzy informują o tym publicznie, niektórzy nie - ja przyjąłem tą drugą opcję z racji tego, że z konta Stefka nie miałem zamiaru pisać komentarzy z osobistymi opiniami, które wymagałyby firmowania tego właśną ksywą; miałem tylko edytować dane, tam gdzie coś mi się nie podobało/ było coś do uzupełnienia plus zgłaszać rzeczy, których nie mogłem poprawić bez literek na forum. Stefek kiedyś sam zaproponował mi podzielenie się hasłem i zdecydowałem się na taką współpracę, kiedy skończyły mi się możliwości zgłaszania dubli - zawsze znajdowałem tego dużo, a forum zostało zamknięte dla nieposiadającyh konto, z początku zgłaszałem to Krzychowi, który sprzątnał wiele wozów, ale też nie miał nie wiadomo ile wolnego czasu; potem usiłowałem zainteresować tym jednego z użytkowników, który robił wtedy na TWB karierę i wydawało mi się, że jest bliski tematyki PKS - pierwsze zgłoszenie zostało niezauważone? , przy przypomnieniu uzyskałem odpowiedź w stylu "ojej, zapomniałem..." - ostatecznie nic nie zostało zrobione. Więc nie mająć ochoty na walkę z wiatrakami, zgłosiłem się do Stefka.
Zgłoszenie na forum znacznej ilości "nieporządków"(choć nie musiało to być decydującym powodem) plus poparcie kilku osób zaowocowało tym, że Stefek uzyskał uprawnienia edytorskie. Tak więc mając nowe możliwości, mogłem zabrać się za tagi z relacjami, w których panował nieporządek ze względu na tagowanie starym sposobem bez odsępów plus zacząłem uzupełniać nieoznaczone zdjęcia, żeby tagi były lepsze ilościowo, a za to chyba nikt się wcześniej nie zabrał.
Geograficznie - zegarowo otagowałem PKSy:
Kamień Pomorski, Kołobrzeg (wraz z przeniesiem zdjęc z kategorii, które mnie interesowały przy tagowaniu do odpowiednich przewoźników, bo założyliście PPKS i Connex, a za przeniesienie zdjęć z Veolii nikt już się nie zabrał), Koszalin wybiorczo, Bytów, Słupsk, Elbląg, Bartoszyce, Mrągowo, Białystok, Mława, WWA, Lublin, Hrubieszów, Biłgoraj, Tarnobrzeg, Rzeszów, Przemyśl, Krosno, Wrocław, Jelenia Góra, Wołów, Zielona Góra wybiórczo, Wieluń, Sieradz, Łódź i Beskid Wroclaw z przenoszeniem zdjec (swego czasu ta firma była podzielona na osobne Beskidy: Wrocław i Nowy Targ, w tym roku NT został wyedytowany na dublujący drugi Wrocek)
przy porządkach załapały się więc także firmy niewymienione, które realizują kursy w relacjach prowadzonych przez w.w. przewoźników
plus kilka pojedynczych pojedynczych relacji, np. Gorzów Wielkopolski - Karpacz.
Tagowałem generalnie kursy dalekobieżne, pospieszne na których jeżdżą porządniejsze wozy - tym tematem w komunikacji się interesuję,
plus jakieś relacje lokalne do miast wojewódzkich, studenckich, ośrodków turystycznych, które wydawały mi się interesujące, np.
Mława - Warszawa
Kołobrzeg - Świnoujście i w drugą stronę
Tarnobrzeg - Rzeszów
Jelenia Góra - Karpacz/Szklarska
Pisesz Luke, że tagowanie jakie zaproponowałem, może nie sprawdzać się w przypadku lokalów - miałem właśnie chęć na ogarnięcie tego w Bytowie, ale ze względu na złożoność obiegów, ich nieznajomość, realizowanie kursów przez centralę i PT Miastko oraz niemożność ogarnięcia tego z e-podróżnika, dałem sobie z tym spokój i otagowałem kilka zdjęc lokalnych z dechy, większość byłą już oznaczona przez Patryka.
Zalety wymieniłem w pierwszym akapicie, jak i w drugim poście na poprzedniej stronie - nie będę tego powtarzał.
Oprócz tego takie podejście może być wykorzystane w hipotetycznej sytuacji, kiedy młody Józek nieznający się w ogóle ale zainteresowany PKSem np. WWA wejdzie sobie w wykaz wszystkich kursów firmy na e-podróżniku
http://pks.warszawa.e-podroznik.pl/rozk ... y/1462.pks a potem wejdzie sobie we wszystkie tagi zaczynające się na Waw
http://phototrans.eu/autobusy.php?s=918&tag=War , poklika, pootwiera, poogląda
i już będzie miał jakiś obraz tego co i gdzie jeździ; wiadomo ze niekazdy kurs jest bogato obfocony, ale cos jest No i niekazda firma podaje wszystkie swoje kursy do e-podroznika, np. Szczecin cos mi biednie wyglada, a wykazu kursów takiego Kamienia Pom. nie moge znaleźć, mimo że jego kursy są na tej stronie zamieszczone.
Tagowanie to też nie ma być schematyczne a elastyczne:
-Łódź - Kołobrzeg i z powrotem - jest całoroczny nocny Veolii i Koszalina co 4 dni oraz EL co 2 plus dzienny sezonowy Veolii i łódzkich plus chyba w ostatnie wakacje doszedł Świdnik, który z jednym zdjęciem wcisnąłem od Łodzi żeby go nie mieszać już między dwie firmy w tagu od północy,
-Mielno/Koszalin - Krynica-Zdrój - dla przeciwwagi dla Koszalina, do którego Szczecinek ma bliżej, przerzuciłem ZSZ pod Krynicę i to samo zrobiłym z Mławą jeżdżącą nocą do Krynicy na zmianę z Warszawą (z tego kursu mławscy zdjęcia akurat nie mają),
-Jelenia Góra - Wrocław/Karpacz/Szklarska - od JG poustawiałem jedynego słusznego przewoźnika z tradycjami PKS, a w przeciwną stronę wrzuciłem prywaciarzy, oczywiście z "łącznikiem".
Łącznik - jeżeli wcześniej przewoźnicy byli przemieszani między sobą, to proponuję coś takiego, żeby tagować najnowsze zdjęcie z obu przeciwstawnych tagów w obie strony, żeby w przypadku dwóch firm tagowanych od dwóch różnych miast można było ujrzeć konkurencję. I to wcale nie wymaga tego, żeby ktoś kto wstawił ostatni łącznik pilnował, czy pojawia się kolejne zdjęcie tego kursu, żeby wyedytować tagi pod swoim zdjęciem - sam to potrafię przypilnować, tak że nawet nie chciało mi się o tym pomyśle pisać na forum.
No i ostatnia kwestia - tagi html w opisach zdjęć, które edytowałem. Nie wiem czy ja to usunąłem, bo edytowałem, czy same zniknęły przy ich wyłączaniu przez admina - jeżeli to moja wina to przepraszam. Widziałem forumowy temat, w którym była o nich mowa, ale nie mogłem przewidzieć że po wyłączeniu, zaraz
jednak będą przywracane - generalnie na tego typu bajerach słabo się znam, dopiero dziś skojarzyłem że to chyba to samo, co klikalne ikonki z pogrubieniami itp. na innych forach.
Jako ze panie z polskiego lubialy cytaty w wypracowaniach, takowym tez, dosyc adekwatnym do sytuacji zakończe: "U nas, gdzie opinię publiczną wytwarzają kanapy, ile razy pojawi się jakaś nowa myśl z zagranicy, natychmiast podnosi się taki wrzask, takie larum, że trzeba mieć chyba odwagę graniczącą z zuchwałością, by jakąś reformę lub w ogóle coś niebywałego chcieć wprowadzić."
