Page 4 of 7

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 26 Apr 2012, 17:45
by TMSA
Nie dawać do loga żadnego konkretnej marki autobusu i wszyscy będą zadowoleni.

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 26 Apr 2012, 17:59
by decomposed05
TMSA wrote:Nie dawać do loga żadnego konkretnej marki autobusu i wszyscy będą zadowoleni.
To czego nie dawać to wiem ale co DAĆ?

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 26 Apr 2012, 21:00
by berni22
Ja mam pomysł żeby znalazła się historia polskiej komunikacji. Począwszy od Sana do Solarisa.

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 26 Apr 2012, 21:21
by lilo.gaba
A ja myślałam żeby zrobić szereg autobusów z czymś z każdej części i dla konkretnej wyróżnić, np. dla Węgier tylko Ikarus kolorowy albo troche większy niż reszta... Chyba najgorzej z tą Polską. Ikarus vs. Jelcz, ale najbardziej neutralny będzie tu chyba faktycznie Autosan H9 :roll:

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 26 Apr 2012, 21:37
by mzk8044
Jeśli nie wozy to zostają chyba tylko piktogramy, ale one mi się średnio widzą. Zwłaszcza polskie piktogramy pojazdów od boku.
Swoją drogą to dobrze by było żeby logo było wystarczająco duże lub w Corelu co by można było później jakieś koszulki itp zrobić normalnie.

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 26 Apr 2012, 21:52
by Kędzior
Skończy się na tym, że i tak Ojcu zrobi po swojemu ;)

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 26 Apr 2012, 22:54
by koziutek
Są dwa modele autobusów które spotkamy w każdym kraju - Ford Transit i Mercedes Sprinter :twisted:

Piktogramy wydają się na tę chwilę jedynym sensownym rozwiązaniem, jeśli chcemy mieć powtarzalność a'la solarisowy kundel - zawsze można to pomalować w jakąś flagę i już, ew. dorobić jakiś wesoły motyw regionalny, np. paprykę dla Węgier albo matrioszkę dla Rosji. Inaczej będzie problem z kolejnymi krajami no i ciągłe spory, czy jelcz jest bardziej polski od autosana itp.

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 27 Apr 2012, 09:10
by skimboy
Myślę, że najlepszym wyróżnikiem dla Polski będzie obok H9 Passat B5 1.9TDI.

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 27 Apr 2012, 10:30
by empi
Według mnie tak jak powiedział Papa, logo powinno być podobne graficznie na wszystkich częściach, ale w innych odmianach kolorystycznych i jednak ze specyficznymi dla danego kraju pojazdami.
Z tymi pojazdami oczywiście będzie kłopot, ale jako kryterium przyjąłbym względnie rdzenną dla danego kraju markę i koniecznie przykład historycznego autobusu i nowoczesnego. Przecież to nie jest galeria autobusów muzealnych!
Państwa, zwłaszcza mniej rozwinięte, notorycznie korzystały z licencji zagranicznych pojazdów, a importowane podzespoły to już w ogóle od dawna standard, więc nie ma co się kłócić ile jest Jugosławii w Zemunie, ile Węgier w Ikarusie i ile Polski w Jelczu.
H9-tka też nie była zupełnie samodzielną konstrukcją, silnik brytyjski (mały Leyland), nadwozie we spółpracy z Sanosem. Inaczej się nie da!
Dla Polski proponowałbym czerwono-kremowego Jelcza PR110M i biało-czerwonego Solarisa Urbino 12 III generacji. Oczywiście będą dyskusje, że Jelcz na Berliecie, ale w przeciwieństwie do H9-tek malowanych na różne kolory, czerwono-kremowy Jelcz PR110 pojawił się w prawie każdym mieście w dokładnie takiej samej formie. Natomiast Solaris - oczywiście, Sancity bardziej polski, ale nie oszukujmy się - Solaris ogromny sukces odniósł na rynkach zagranicznych i prędzej tę markę skojarzą z Polską.

Dla Niemiec - jeden autobus standardowy VOV1 (MAN SL200, żeby nie było, że jedna marka), jeden nowoczesny (Mercedes Citaro jako najpopularniejszy).
Dla jugolskiej części - Zemun i jakiś Ikarbus z ostatnich.
Dla czeskiej - Karosa i Sor.
Dla Węgier - Ikarus i Kravtex Credo Citadell <3
Dla Rosji, Ukrainy - Jarosz by wymyślił :D
Wielka Brytania - koniecznie Routemaster, a na nówkę jakiś Alexander Dennis.
i tak dalej, i tak dalej.

Re: Końkurs na logo phototrans.pl

Posted: 27 Apr 2012, 21:27
by mzk8044
A dlaczemu same autobusy? Nie zapominaj o elektrotransporcie.
Jeden autobus i jeden tramwaj/trolejbus idąc tym tokiem myślenia.