Mrozard prosi:
"Bry. Proszę bardzo o zmianę następujących rzeczy w DABach PKSu Piła:
http://www.phototrans.eu/15,30406,442.html -> 7-0948L
http://www.phototrans.eu/15,108074,442.html -> 7/12-1200L
http://www.phototrans.eu/15,170219,442.html -> 7-0948L
http://www.phototrans.eu/15,181791,442.html -> 7/12-1200L
http://www.phototrans.eu/15,30407,442.html -> 7-0948L
http://www.phototrans.eu/15,279744,442.html -> 7/12-1200L
http://www.phototrans.eu/15,34042,442.html -> 9-0948L
Zauważyłem delikatny burdel w seriach DABów (seria 7/9-948L powinna nazywać się x-0948x (lub coś w ten deseń), inne analogiczne (tylko bez 0 z przodu, to dotyczy tylko tej serii), żeby wozy były dzielone pod względem długości, bo na razie jest delikatny rozgardiasz). Nie wiem jak to rozwiążecie, ale poniżej przedstawiam listę, jak najłatwiej rozpoznać DABy serii 7, 8, 9 i 12:
Info ogólne -> seria 7 była robiona w latach 1982-1990, natomiast seria 12 w latach 1989-1997. Więc jeżeli wiemy, że wóz jest np. z 1988 roku, to jest to seria 7, tak samo z 12, jeżeli wóz jest z 1991 roku, to wiadomo że to seria 12. W rocznikach 1989-1990 trzeba się już ratować VINem (Leylandy mają sam krótki numer, stricte Silkeborgi mają ponadto literki i są dłuższe).
7/9/12-0948 -> Krótszy z tyłu o jedno okno. Brak wersji B i T. Seria 9 ma mniejszy rozstaw osi (najłatwiej sprawdzić na oko, porównując odległość między drugimi drzwiami a drugą osią z innym wozem o pewnym modelu). Seria 7 - znaczki Leylanda, seria 12 - DAB Silkeborg.
7/12-1024 -> Brak klapy przed przednią osią. Brak wersji T. Wersja B występuje w układach drzwi 1-0-2 i 2-2-0. Reszta (1-1-0) to wersja L.
7-1068 -> Długość odpowiadająca 7/12-1024. Tylko wersja B. Układ drzwi tylko 1-2-0.
7/8/12-1200 -> Standardowa solówka. Serię 7 można poznać po znaczkach Leylanda, seria 8 to hybrydy (z zewnątrz niczym się nie różnią od serii 7). Wersja B jest miejska (układy drzwi 2-2-2, 2-2-1, 2-2-0 i 2-0-2, w przeróbkach głogowskiego PKS Intertrans spotykane także 2-0-1), L międzymiastowa (1-1-0 lub 1-0-0 po przeróbce, ewentualnie 1-2-0 (PKS Nowy Sącz, ex. MZK Koszalin 1140 i 1141), charakterystyczna klapa przed przednią osią), T to turystyczna (1-1-0 i (ważne, aby nie mylić z L!) kibelek z tyłu).
7-1735 -> Lewostronny przegub. Brak wersji T. Wersja L - układ drzwi 2-2-0-0, wersja B - 2-2-2-0."