No dobra, no to kilka pytań i wątpliwości ode mnie. Jako, że człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umiera, to stwierdziłem, że w święta korzystając z czasu wolnego można trochę popróbować coś uzupełnić wedle nowej rozbudowanej funkcjonalności fotogalerii. No i wziąłem na warsztat model MAN NLxx3 chcąc uzupełnić kilka pojazdów szczecińskich i polickich korzystając z dostępnych źródeł wiedzy, które posiadam.
Pierwsze spostrzeżenie: nie ma w bazie silnika MAN D 0836 LUH 02, który byłby potrzebny dla 10 autobusów ze Szczecina i 3 z Polic. No dobra, na podstawie dostępnych informacji dodałem ten silnik (
http://phototrans.pl/07,75,0.html), jednakże dwóch parametrów nie udało mi się ustalić. No trudno, zawsze będzie można w przyszłości go wyedytować i owe 2 parametry dopisać, jeśli ktoś taką wiedzę zdobędzie.
Drugie spostrzeżenie: nie ma w bazie skrzyni biegów ZF 5 HP 592 C. No dobra, znalazłem producenta ZF i dopisałem tę automatyczną skrzyneczkę (
http://phototrans.pl/08,22,0.html).
Trzecie spostrzeżenie, próbuję wyedytować jeden autobus, co by mu przypisać skrzyneczkę i silniczek. I tu zonk, bo takich pół nie ma. No więc drapię się po głowie, aha no tak, trzeba chyba wyedytować model NLxx3, to tam ustala się silnik i skrzynię. I tutaj kolejna niespodzianka: edytując serię NLxx3 można wybrać z listy tylko jeden silnik i tylko jedną skrzynię.
Tutaj wypada zaznaczyć, że autobusy o nadwoziu MAN A21, a więc wszystko, co wrzucamy do serii NLxx3, produkowane były w różnych konfiguracjach skrzyniowo-silnikowych (stosowano ponoć 48 modeli silników i 23 modele skrzyni biegów). Nawet dla konkretnej mocy autobusu (a więc np. model NL223, 162kW~220KM) istaniało po kilka konfiguracji stosowanych skrzyni i silników. Zatem gdyby nawet serię NLxx3 rozczłonkować na mniejsze serie pojazdów wedle mocy silników (NL223, NL243, NL263 itd.), to i tak wychodzi na to, że trzebaby każdą z tych serii powielić z 5 razy (albo i więcej), aby zapewnić możliwość wyboru wszystkich stosowanych na rynku konfiguracji skrzynia+silnik. Zatem zanim coś wyedytuję zapytowywuję się na forum, w jaki sposób ta kwestia zostanie rozwiązana? Będziemy powielać serie, czy docelowo w każdej serii będzie możliwość wpisania większej liczby stosowanych skrzyń i silników, z których właściwe będą możliwe do wyboru podczas edycji konkretnego pojazdu?
Na koniec jeszcze pytanie, jaki zapis nazw silników i skrzyni powinien być stosowany? W przypadku obecnie wprowadzonych silników MAN-a widzę pisownie łączne i rozdzielne np.:
- D0826LOH12,
- D0836 LOH 02.