Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 31 Jan 2010, 17:18

hmm czyli ja jestem moderatorem, Paweł i Jarosz - dziękujemy za zaufanie i ślubujemy wiernie wykonywać nasze obowiązki ;-)
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 31 Jan 2010, 17:29

Do "regulaminu edycji danych części niekolejowej TWB" włączyłem cały tekst sporządzony przez Jarosza jako punkt 4.7
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 06 Feb 2010, 10:08

TMSA wrote:
3.6 Pojazdy karosowane na obcych podwoziach należy opisywać w formie „marka i typ podwozia / marka i typ nadwozia” i przyporządkowywać do serii podwozia lub nadwozia;
Niby taka pierdoła, ale dość istotna sprawa w celu ujednolicenia i poprawienia estetyki. A mianowicie chciałbym, abyśmy nie robili spacji między znakiem /. Bo później jedne wozy mamy wpisane np. "Volvo B10BLE-60 / Saffle 2000" a drugie "Volvo B10BLE-60/Saffle 2000". Miał miejsce już jeden spór na ten temat. Dlatego apeluję o zapis bez spacji.
Zapis z odstępem jednak ma sens. Czytelnie oddziela grupę wyrazów określających podwozie od nadwozia. W powyższym przykładzie zapis bez spacji nie przeszkadza, wszystko jest jasne - ale już w przypadku Pegaso 5036 S/1/Caetano Beta II ukośnik w nazwie typu zlewa się z ukośnikiem oddzielającym nadwozie od podwozia. Zapis Pegaso 5036 S/1 / Caetano Beta II jest czytelniejszy.
Ukośnik jest zapisywany z odstępem bardzo powszechnie, jest to chyba nawet reguła - np. przez organizatorów komunikacji w nazwach przystanków.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
abaddon
Posts: 4
Joined: 26 Nov 2008, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by abaddon » 14 Feb 2010, 11:50

1. Jednostki terytorialne
1.1 Do spisu miast dodawane są miejscowości, w których zarejestrowani są przewoźnicy, bądź miejscowości mające prawa miejskie lub będące ważnymi ośrodkami administracyjnymi;
z innego tematu...
empi wrote:z tym że przewoźnicy nie mają być podpisani pod gimnę, tylko pod choćby najmniejszą wioseczkę.
Ok, wszystko jasne tylko... mam male watpliwosci co do tego zapisu, a dokladniej podpisywania nawet malych przewoznikow pod najmniejsze wioski... bo...

w samym Zagnańsku jest ich już 5 ... do dopisana jest jeszcze minimum 3... a sposrod tych 8 tylko 2 jest z samego Zagnańska , reszta z okolicznych wiosek...
Podpisanie ich pod male wioski wygeneruje kolejne 6 miejscowosci na liscie wojewodztwa, o ktorych prawie nikt tutaj nie slyszal, prawie nikt pewnie w nich nigdy nie byl ( i prawdopodobnie nie bedzie ), a zdjec z nich przypuszczam tez pewnie nie bedzie za wiele ( o ile wogole jakies beda )... a to tylko 1 gmina... i to niewielka...

Jezeli takie jest zalozenie ( czyli potworzenie masy wiosek z 1 przewoznikeim i 0 zdjec z nich ) to ok...
Jednak wydaje mi sie ze lepszym rozwiazaniem bylo by podciaganie przewoznikow ( a tym samym zdjec z terenow danej gminy ) pod siedziby gminne, tym bardziej ze pelny adres przewoznika jest w karcie przewoznika ( jak trzeba szukac to google sobie z tym calkiem dobrze radzi ) ... no ale moze mi sie tylko wydaje...
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by padamus » 14 Feb 2010, 12:06

Po długich i nierzadko bardzo ostrych dyskusjach wypracowaliśmy taką zasadę i nikt tego nie będzie zmieniał.
User avatar
krzychu
Posts: 1164
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by krzychu » 16 Aug 2010, 23:50

empi wrote:Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
(...)
4. Zdjęcia
4.1 Pojazdy wypożyczone pomimo nadania numerów taborowych przez innych przewoźników należy opisywać według numeru taborowego (lub rejestracyjnego) używanego przez właściciela;
Rozumiem, że ten punkt cały czas obowiązuje?
To może by tak koledzy z Gdyni raczyli się dostosować:
http://phototrans.eu/14,430836,0.html
User avatar
TLaskowski
Posts: 65
Joined: 14 Jan 2009, 00:00
Location: Ostróda
Contact:

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by TLaskowski » 02 Mar 2011, 19:43

Można wpisać numer taborowy autobusu do metryczki mimo że nie jest naniesiony na wóz ? Chodzi o autobusy turystyczne w ŻOE Ostróda.
User avatar
Zielony
Posts: 220
Joined: 11 Jun 2006, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Zielony » 02 Mar 2011, 20:18

Wpisujemy wszystkie numery do bazy- np.większość PKSów nie umieszcza już na wozach numerków ale to nie oznacza że takowego numerka nie mają przydzielonego ;)
User avatar
klewandowski
Posts: 347
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by klewandowski » 25 Jul 2012, 11:41

empi wrote:Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

1. Jednostki terytorialne
1.1 Do spisu miast dodawane są miejscowości, w których zarejestrowani są przewoźnicy, bądź miejscowości mające prawa miejskie lub będące ważnymi ośrodkami administracyjnymi;
1.2 Zdjęcia należy podpinać według zasad podziału terytorialnego danego kraju (w Polsce na szczeblu powiatowym);
Wnoszę o zmianę regulaminu w następujący sposób:
1.1 Do spisu miast dodawane są miejscowości będące siedzibami gmin.
1.2 Zdjęcia należy podpinać według zasad podziału terytorialnego danego kraju (w Polsce na szczeblu gminnym);

Dlaczego o tym piszę? Poprzednie zapisy sprawdzały się gdy zdjęć było mało i dotyczyły w zasadzie tylko komunikacji miejskiej w większych miastach. Od tego czasu przybyło autorów, a pojazdy są fotografowane nawet w najmniejszych wsiach.
Obecne zasady i tak niezbyt często się stosuje (poza niektórymi nadgorliwcami z "E", którzy wybiórczo przenoszą pojedyncze zdjęcia). Gdyby ściśle stosować się do obecnych zapisów, jakim to sposobem jest ponad tysiąc zdjęć podpiętych pod Świerklaniec? Przecież nie jest to siedziba powiatu. Podobnie sprawa ma się z Pionkami i wieloma innymi mniejszymi miastami.
Według mnie podział wg gmin jest najsensowniejszy. To jednostki terytorialne, których ilość da się ogarnąć rozumem i które w miarę naturalnie dzielą kraj na mniejsze części.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 27 Jul 2012, 13:04

Pionki mają prawa miejskie, więc nie ma znaczenia, czy są siedzibą powiatu.
Problem z podpinaniem miast ciągnie się od dawna i ciężko wypracować jakiś kompromis. Sam jestem niekonsekwentny w opisach, bo po prostu nie wiem jak robić.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Post Reply