decomposed05 wrote:A jak klikniesz w Jelcz M121 (w domyśle nadwozie) to będziesz miał listę wszystkich Jelczy. A jak sobie klikniesz w Jelcza M121MB to będziesz miał listę Jelczy M121MB z silnikiem mercedesa.
I dla MAN-a byłoby tak samo? Zrobiłem rozeznanie w modelu A21 w szczecińsko-polickiej komunikacji i wynotowałem sobie spotykane wersje silnikowe i skrzyniowe. Wychodzi na to, że na potrzeby tylko tych dwóch miast należałoby stworzyć 13 serii wywodzących się z NLxx3, z których niektóre byłyby tak samo nazwane. Rzecz wygląda następująco:
NL223:
MAN D 0826 LUH 12 ZF 5 HP 500
MAN D 0836 LUH 02 ZF 5 HP 592 C
MAN D 0836 LUH 02 Voith D854.3 E
NL263:
MAN D 0826 LUH 13 ZF 5 HP 500
MAN D 2866 LUH 22 ZF 5 HP 590
MAN D 2866 LUH 22 ZF 5 HP 500
NL283:
MAN D 0836 LUH 01 Voith D854.3 E
MAN D 0836 LUH 01 ZF 5 HP 502 C
MAN D 0836 LUH 40 Voith D854.5
MAN D 2066 LUH 46 ZF 6 AP 1400 B
NL313:
MAN D 2866 LUH 24 Voith D864.3 E
MAN D 2866 LUH 26 ZF 5 HP 590
NL363:
MAN D 2866 LUH 29 Voith D864.5
Akurat tak się u nas złożyło, że wszystkie wymienione pojazdy MAN NL223, NL283 i NL363 mają nadwozia 3-drzwiowe, zaś NL263 i NL313 są dwudrzwiowe, co nie oznacza, że w całej Europie tak właśnie jest. Dlatego prognozuję, że, gdyby uzupełnić dane wszystkich pojazdów w bazie (niewykonalne z powodu braku dokładnych danych) wspomniana seria NLxx3 rozrosłaby nam się w kosmicznie dużą liczbę podtypów.
Kolejna sprawa, widzę, że dla MAN-a NLxx2 ktoś dodał podwozie NLxx2, podczas, gdy powinno być ono nazwane MAN A10. Po zagłębieniu się w temat doszedłem do informacji, że podwozia autobusów miejskich oznaczane są Axx, zaś NLxx2 to oznaczenie nadwozia. Podsumowując: czarno widzę zachowanie porządku w seriach, a warto dodać, że autobusy MAN są akurat dosyć czytelnie nazywane przez producenta jeśli chodzi o nadwozie, podwozie i moc silnika.