Page 97 of 115

Re: Porządki

Posted: 12 May 2018, 10:25
by mateusz-210300
Proszę o przepięcie zdjęcia: http://phototrans.pl/14,756206,0,Autosa ... _L122.html pod UG Wydminy.

Re: Porządki

Posted: 12 May 2018, 10:40
by mrozard
Już.

Re: Porządki

Posted: 31 May 2018, 21:59
by krzychu
Zdaje się, że ktoś wywalił do kosza przewoźnika z kilkoma autobusami: http://phototrans.pl/24,28436,0.html

Można prosić o wyjaśnienie?

Re: Porządki

Posted: 01 Jun 2018, 01:05
by vecto_529
http://phototrans.pl/15,252884,9767.html Po co i dlaczego ktoś to podpiął pod ZTM? Przecież było mówione, ustalane, że powinno być ustawione MPK jako długoletni dzierżawca... Tym bardziej, że zmiana nie była konsultowana na forum. Skoro mamy wypracowane standardy to należy ich przestrzegać lub je zmienić.

Re: Porządki

Posted: 01 Jun 2018, 02:42
by koziutek
krzychu wrote: 31 May 2018, 21:59 Zdaje się, że ktoś wywalił do kosza przewoźnika z kilkoma autobusami: http://phototrans.pl/24,28436,0.html

Można prosić o wyjaśnienie?
Nie z autobusami, tylko jakimiś bezsensownymi dublami - kolega z Drezna postanowił dodać wszystkie zajezdnie MZK Kijów jako oddzielnych przewoźników, a potem zaczął tam dodawać pojazdy które od wielu lat są już w bazie.
http://phototrans.pl/15,199361,0.html
http://phototrans.pl/15,665874,0.html

Ogólnie rzecz biorąc dodanie funkcji "zmiany w bazie w ciągu ostatnich 7 dni" ujawniło że mamy kilka osób z zagranicy pracowicie edytujących różne przepastne obszary bazy danych, ale niekoniecznie wszystko co robią ma pozytywne efekty. Np. jeden mondziołek zaczął kasować powtarzające się numery seryjne tramwajów różnych modeli, mające prostą strukturę typu 0001, 0002 itd, zakładając że to duble (sic!!!!)

Re: Porządki

Posted: 01 Jun 2018, 10:26
by kams6
vecto_529 wrote: 01 Jun 2018, 01:05 http://phototrans.pl/15,252884,9767.html Po co i dlaczego ktoś to podpiął pod ZTM? Przecież było mówione, ustalane, że powinno być ustawione MPK jako długoletni dzierżawca... Tym bardziej, że zmiana nie była konsultowana na forum. Skoro mamy wypracowane standardy to należy ich przestrzegać lub je zmienić.
Po to, że wejdzie taki Michalczewski, wygra przetarg i co - zmiana właściciela chociaż tak naprawdę żaden nie może się uznawać za właściciela? W dowodach rejestracyjnych właścicielem jest ZTM, by autobusy były eksploatowane przewoźnicy muszą wygrywać przetargi. Tu nie ma czysto miejskiej spółki, gdzie przekazanie autobusu jest formalnością i jest dożywotnie. Ustawienie ZTM jako właściciela i ustawienie MPK jako pożyczającego (lub innego Michalczewskiego) jest w tym przypadku najbliższe prawdzie.
Ustaleń nie czytałem, aczkolwiek w początkowym okresie autobusy były podpięte pod ZTM. Ostatni rok pokazał, że MPK nie jest wieczne i może zniknąć z każdym następnym przetargiem.

Re: Porządki

Posted: 01 Jun 2018, 16:13
by krzychu
koziutek wrote: 01 Jun 2018, 02:42
krzychu wrote: 31 May 2018, 21:59 Zdaje się, że ktoś wywalił do kosza przewoźnika z kilkoma autobusami: http://phototrans.pl/24,28436,0.html

Można prosić o wyjaśnienie?
Nie z autobusami, tylko jakimiś bezsensownymi dublami - kolega z Drezna postanowił dodać wszystkie zajezdnie MZK Kijów jako oddzielnych przewoźników, a potem zaczął tam dodawać pojazdy które od wielu lat są już w bazie.
http://phototrans.pl/15,199361,0.html
http://phototrans.pl/15,665874,0.html

Ogólnie rzecz biorąc dodanie funkcji "zmiany w bazie w ciągu ostatnich 7 dni" ujawniło że mamy kilka osób z zagranicy pracowicie edytujących różne przepastne obszary bazy danych, ale niekoniecznie wszystko co robią ma pozytywne efekty. Np. jeden mondziołek zaczął kasować powtarzające się numery seryjne tramwajów różnych modeli, mające prostą strukturę typu 0001, 0002 itd, zakładając że to duble (sic!!!!)
A nie zauważyłeś Waść, że te duble miały wpisane numery VIN, a Ty je wyrzuciłeś do kosza? Tak się nie robi. Jak już sprzątasz, to rób to z głową. :)

Re: Porządki

Posted: 01 Jun 2018, 23:53
by vecto_529
kams6 wrote: 01 Jun 2018, 10:26W dowodach rejestracyjnych właścicielem jest ZTM, by autobusy były eksploatowane przewoźnicy muszą wygrywać przetargi. Tu nie ma czysto miejskiej spółki, gdzie przekazanie autobusu jest formalnością i jest dożywotnie. Ustawienie ZTM jako właściciela i ustawienie MPK jako pożyczającego (lub innego Michalczewskiego) jest w tym przypadku najbliższe prawdzie.
To w takim razie zapierdzielaj po kraju, ustalać i wpisywać banki jako właścicieli pojazdów dzierżawionych, leasingowanych, użyczanych i uj wie co jeszcze, żeby ich potem wpisać jako właścicieli pojazdów w bazie. Wtedy ok - nie ma problemu, przecież tak jest w dowodzie.
kams6 wrote: 01 Jun 2018, 10:26Ustaleń nie czytałem, aczkolwiek w początkowym okresie autobusy były podpięte pod ZTM. Ostatni rok pokazał, że MPK nie jest wieczne i może zniknąć z każdym następnym przetargiem.
I dlatego jeśli nie czytałeś ustaleń, nie powineneś tam nawet kropki zmieniać bez konsultacji z kimkolwiek. Ja wiem, że Kielce to stan umysłu, ale na TWB traktujemy Was jako normalnych ludzi. ;)

PS. To w Kielcach teraz chodzą ludzie ze scyzorykiem i pytają; za kim jesteś? MPK czy Michalczewski? A jak źle odpowiesz to... :oops:

Empi, zapraszam do dyskusji / wydania osądu, co robimy z tym wszystkim? Moim zdaniem reguła powinna zostać utrzymana bez wyjątku.

Re: Porządki

Posted: 02 Jun 2018, 00:35
by kams6
To w takim razie zapierdzielaj po kraju, ustalać i wpisywać banki jako właścicieli pojazdów dzierżawionych, leasingowanych, użyczanych i uj wie co jeszcze, żeby ich potem wpisać jako właścicieli pojazdów w bazie. Wtedy ok - nie ma problemu, przecież tak jest w dowodzie.
Nie popadajmy też w skrajności :P Firmy leasingowe akurat ze względu na trudności w ustalaniu można pominąć, lecz w przypadku Kielc sytuacja jest bardziej jasna. Zresztą, dziś to można sprawdzić na Info-Car. Dla firm jest podany REGON i to w dużym stopniu rozwiązuje sprawę właściciela.
I dlatego jeśli nie czytałeś ustaleń, nie powineneś tam nawet kropki zmieniać bez konsultacji z kimkolwiek. Ja wiem, że Kielce to stan umysłu, ale na TWB traktujemy Was jako normalnych ludzi. ;)
Brak konsultacji to błąd, za który przepraszam. Chociaż przypadek kielecki to ewenement w skali kraju, gdzie miasto nie może przekazać faktycznie na własność autobusów miejskiemu przewoźnikowi. W przeciwieństwie do takiego Radomia gdzie była stosowna uchwała kiedy przekazywano gazowce a obecnie w dowodach widnieje MPK. Ponadto mamy KASP, który tak naprawdę jest spółką zależną od MPK. Nie jest to odrębny przewoźnik a mimo to jego autobusy nie są podpięte pod MPK, choć KASP ich nie użytkuje a kierowcy nie są tam zatrudnieni.
Uważam, że obecny układ danych w bazie najlepiej pokazuje specyfikę kieleckiej komunikacji. Jeśli się nie spodoba to zmienię, pomimo własnego zdania.

PS - spróbuj zadać to pytanie w zajezdni któremuś ustawionemu pracownikowi. Nie ma gwarancji przeżycia :twisted:

Re: Porządki

Posted: 02 Jun 2018, 14:40
by koziutek
krzychu wrote: 01 Jun 2018, 16:13 A nie zauważyłeś Waść, że te duble miały wpisane numery VIN, a Ty je wyrzuciłeś do kosza? Tak się nie robi. Jak już sprzątasz, to rób to z głową. :)
Tak wiem, gdyby doba miała 48 godzin to bym pewnie przy okazji zrobił większe porządki w bazie Kijówpastransu (dopisał VINy, kasacje, nowe wozy), ale to może kiedyś w długie zimowe wieczory.