Amerykańce...
Posted: 26 Jan 2013, 22:50
Wiecie może dlaczego w USA i Kanadzie autobusy są wysokopodłogowe a nie niskopodłogowe??
Bo takie autobusy zamawiają przedsiębiorstwa. A wynika to pewnie z faktu, iż tam każdy praktycznie ma samochód więc komunikację miejską traktuje się po macoszemu (z nielicznymi wyjątkami). Ale najlepiej gdyby na ten temat się wypowiedział "nasz człowiek u wuja Sama"kacper.gorski wrote:Wiecie może dlaczego w USA i Kanadzie autobusy są wysokopodłogowe a nie niskopodłogowe??
Nie znam usańskich przepisów ale logika podpowiada, że gdyby przeszedł homologację (czy jakiś ichny odpowiednik tego procesu) to tak.kacper.gorski wrote:Wiecie może też czy jakby jakiś amerykański przewoźnik zakupił europejski autobus np. Solaris to czy byłby on dopuszczony do ruchu?
Pozdrawiam!
To, że chłopak nie wie niektórych rzeczy, to nie oznacza, że to są jakieś jaja.Amalio wrote:To są jakieś jaja czy o co się rozchodzi?
Pytanie nie było kierowane bezpośrednio do mnie ale się wypowiem. Odpowiedź brzmi nie. Można zastosować, np. eksport pośredni, czyli powierzenie sprzedaży produktu na obcym rynku jakiemuś importerowi, który de facto lepiej zna otowczenie marketingowe rynku amerykańskiego niż, chociażby Solaris czy Solbus. Kolejnym etapem może być eksport bezpośredni czyli np. otworzenie filii przedsiębiorstwa, ale z kolei to już wiąże się z inwestycją kapitałową na rynku zagranicznym, dlatego zwykle na początku firmy nie mające doświadczenia na danym rynku wybiorą strategię eksportu pośredniego. To taki przykład, bo możliwości jest sporo i czynników mających wpływ na wybór konkretnej z nich też jest od groma.kacper.gorski wrote:Mam jeszcze pytanie do Marcina i Adriana: Czyli gdyby np.Solaris, Solbus itp. chciał sprzedać autobus do USA to musieliby otworzyć fabryke w Ameryce czy tylko zmienić niektóre detale np. światła na dachu itp. ?
Chyba jednak są, bo nie wiem co to za pytanie "Wiecie może dlaczego w USA i Kanadzie autobusy są wysokopodłogowe a nie niskopodłogowe??" i do czego ono się odnosi. Na TWB są setki zdjęć jak najbardziej niskopodłogowych autobusów z obu tych państw, więc nie wiem jak w ogóle się ustosunkować do tak sformułowanego pytania. Skoro jest użytkownikiem TWB to chyba powinien umieć skorzystać z galerii i zobaczyć, że takie autobusy tam są (jeśli wychodzi z założenia, że w ogóle ich nie ma), a po za tym, to jaka jest podstawa takiego pytania? Bo ktoś kupił sobie wysokopodłogowe autobusy? Gdzie? Na co? Wysokopodłogowe autobusy kupuje się wszędzie. Nawet na komunikację miejską.Cash wrote: To, że chłopak nie wie niektórych rzeczy, to nie oznacza, że to są jakieś jaja.