Page 1 of 1

Midibusy MAN

Posted: 01 Sep 2013, 15:53
by Misiek194
Na warsztat wziąłem midibusy MAN. Po drodze wynikło trochę wątpliwości.

MAN serii SMxx2 (średniopodłogowe, ze starym przodem) - występowały następujące modele:
MAN SM152
MAN SM182
MAN SM192
MAN SM222

MAN serii NMxx2 (niskopodłogowe, ze starym przodem. lata produkcji: 1989-1993) - występowały następujące modele:
MAN NM152
MAN NM182

MAN serii NMxx2 (niskopodłogowe, ze nowszym przodem. lata produkcji: 1992-1998) - występowały następujące modele:
MAN NM152
MAN NM192
MAN NM222

We wszystkich powyższych mam problem jakie im wpisać podwozie (VIN: WMA469...) i jak ująć informacje, że były karosowane przez Goeppel-a.

Niejako w międzyczasie MAN wyprodukował krótką serię własnych midibusów (bez kooperacji z Goeppel) oznaczone jako MAN NM152 na podwoziu A05.

Kolejne modele to:
MAN NM2x3 (Goeppel) - w wersji przejściowej (1997-2000)
MAN NM2x3 (Goeppel) - w wersji klasycznej (2000-2005?)
MAN NM2x3.2 - bez progu poprzecznego z silnikiem leżącym
MAN NM2x3.3 - w pełni niskopodłogowy z silnikiem stojącym

I obecna seria Lion's City:
MAN NM2x3 Lion's City M na podwoziu A35 (Goeppel) - prod. od 2005 r.
MAN NM2x3 Lion's City M na podwoziu A47 (z silnikiem stojącym)
MAN NM2x3 Lion's City M na podwoziu A66/A76 (Goeppel) - prod. od 2007 r., w zasadzie nie wiem czy się różnią te podwozia.

Na brudno rozpisałem sobie różne wersje długości nadwozi oraz parametry techniczne, kwestia akceptacji powyższego podziału modeli. Wszelkie uwagi mile widziane.

Re: Midibusy MAN

Posted: 01 Sep 2013, 19:15
by Amalio
A47 to jest NL w wersji Midi.
.2 i .3 nie ma nic wspólnego ze stopniami lub ich brakiem. .2 - silnik leżący, .3 - silnik stojący.
Ponadto jest jeszcze A22.

Re: Midibusy MAN

Posted: 16 Sep 2013, 16:23
by msienkiewicz
Misiek194 wrote: We wszystkich powyższych mam problem jakie im wpisać podwozie (VIN: WMA469...) i jak ująć informacje, że były karosowane przez Goeppel-a.
Nie znam się za bardzo, a oznaczenie 11.220 HOCL to oznaczenie czego? Takowe coś jest na tabliczce tego http://phototrans.pl/15,28116,850.html i bliźniaczego 134.

I jak w przypadku tych dwóch mam rozpoznać czy to podwozie A46, A66 czy A76, bo takie mam do wyboru? Autobusy mają 220-konne silniki, to na pewno.

W firmie figurują one jako Man 498NM lub MAN 469 NM223 . Wychodzi więc że oznaczenie ,,Man 498NM'' jest błędne, prawdziwe jest te drugie. Czy ''469'' oznacza podwozie A46?

Re: Midibusy MAN

Posted: 16 Sep 2013, 19:19
by Misiek194
Według mnie to zależy od długości midika. Z uzyskanych informacji wynika, że te poniżej 9 metrów to podwozie A46 i model MAN-Goeppel NM223 (uwaga, są dwa różniące się długością właśnie). Wersja 9,5-metrowa to NM223 na podwoziu A76 (mniej więcej od 2002 r. w VINie się pojawia WMAA76...) no i wreszcie wersja 10,5-metrowa to podwozie A66 (analogiczne oznaczenie w numerze VIN).