Page 1 of 2
Scania
Posted: 05 Dec 2011, 23:05
by TMSA
Bardzo proszę kogoś z odpowiednimi uprawnieniami do edycji i uporządkowania niektórych serii pojazdów Scania.
Do zmiany kwalifikują się:
- CK270UB 6x2 zmienić na CKxx0UB 6x2
- CK2x0UA -> CKxx0UA
- CN270OUD do wykasowania
- CN2x0UA -> CNxx0UA
- IK3x0IB -> IKxx0IB
- z serii K2x0LE oraz K2x0UB usunąć cyfrę 2, czyli powinno być Kxx0LE oraz Kxx0UB
- K3x0 -> Kxx0EB
- K3xUB 6x2 -> Kxx0UB 6x2
- OmniExpress 320 -> LKxx0IB
- OmniExpress 340 -> LKxx0EB
- OmniExpress 360 do wykasowania, to też LKxx0EB
- Touring -> TKxx0EB
To na razie tyle z ważniejszych rzeczy, które wyłapałem.
Re: Scania
Posted: 05 Dec 2011, 23:25
by empi
Jak już wielokrotnie wspominałem, zupełnie nie orientuję się w skandynawskich autobusach - ale czy sytuacji nie uprościłoby uporządkowanie serii według nazw handlowych (OmniCity, OmniLink), a ręczna edycja odbywałaby się na dotychczasowych zasadach?
W ten sposób starsze OmniCity byłyby z nowszymi, chyba nie różnią się od siebie aż tak znacznie.
Re: Scania
Posted: 06 Dec 2011, 09:31
by TMSA
empi wrote:Jak już wielokrotnie wspominałem, zupełnie nie orientuję się w skandynawskich autobusach - ale czy sytuacji nie uprościłoby uporządkowanie serii według nazw handlowych (OmniCity, OmniLink), a ręczna edycja odbywałaby się na dotychczasowych zasadach?
W ten sposób starsze OmniCity byłyby z nowszymi, chyba nie różnią się od siebie aż tak znacznie.
Ja tam nie wiem, kiedyś na TWB wszystko było uproszczone np. do serii Scania 112, czy Scania 113 i np. wszystkie wozy CLL, CLB, ALB, były podpięte pod Scania 113. Później zaczął się proceder wydzielania wszystkich modeli z osobna. Więc wypadałoby się zdecydować, w którym kierunku chcemy iść. Co do OmniCity, to lepiej niech tak pozostanie. Po prostu jeśli ktoś chce odnaleźć wozy z serii CN94UB to to robi. Kiedy wrzucimy wszystko do jednego wora, taki wóz trzeba będzie odnaleźć w stosie innych, młodszych Omni.
Re: Scania
Posted: 06 Dec 2011, 15:16
by mrozard
Podłączę się do tematu i napiszę, co napisałem w sumie niedawno w "Seriach" - do usunięcia jeszcze by była seria Scania xxx, a wozy z niej powinny być przerzucone do Misc. Vehicles.
Re: Scania
Posted: 06 Dec 2011, 21:04
by padamus
Ja jestem za uproszczeniem, czyli przejściem do nazw handlowych, które w tym przypadku są modelami. Myślę, że to ograniczy liczbę źle podpiętych pojazdów.
Re: Scania
Posted: 07 Dec 2011, 19:29
by empi
TMSA wrote:kiedyś na TWB wszystko było uproszczone np. do serii Scania 112, czy Scania 113 i np. wszystkie wozy CLL, CLB, ALB, były podpięte pod Scania 113. Później zaczął się proceder wydzielania wszystkich modeli z osobna. Więc wypadałoby się zdecydować, w którym kierunku chcemy iść.
Mamy zatem zdecydować w którym kierunku iść na podstawie typologii producentów, w obrębie której producenci sami nie są konsekwentni i która z reguły jest trudna do porównywania między nimi?
Jedni producenci przez kilkadziesiąt lat oferują kolejne od podstaw konstruowane generacje pojazdów nazywane tymi samymi typami, a inni jeden produkt nieznacznie modernizują i co parę lat zmieniają jego nazwę.
Cała zabawa z seriami polega na określaniu na ile jeden typ pojazdu jest zbliżony, a na ile odrębny od drugiego.
Tyle już jest nawydzielane modeli w Scanii, a 10 metrowe OmniCity i tak są razem z 12 metrowymi. A w moim pojęciu serii stare OmniCity powinny być z nowszymi (CN94UB - CN270UB), a 10-metrowe oddzielnie.
Re: Scania
Posted: 07 Dec 2011, 19:38
by TMSA
empi wrote:TMSA wrote:kiedyś na TWB wszystko było uproszczone np. do serii Scania 112, czy Scania 113 i np. wszystkie wozy CLL, CLB, ALB, były podpięte pod Scania 113. Później zaczął się proceder wydzielania wszystkich modeli z osobna. Więc wypadałoby się zdecydować, w którym kierunku chcemy iść.
Mamy zatem zdecydować w którym kierunku iść na podstawie typologii producentów, w obrębie której producenci sami nie są konsekwentni i która z reguły jest trudna do porównywania między nimi?
Jedni producenci przez kilkadziesiąt lat oferują kolejne od podstaw konstruowane generacje pojazdów nazywane tymi samymi typami, a inni jeden produkt nieznacznie modernizują i co parę lat zmieniają jego nazwę.
Cała zabawa z seriami polega na określaniu na ile jeden typ pojazdu jest zbliżony, a na ile odrębny od drugiego.
Tyle już jest nawydzielane modeli w Scanii, a 10 metrowe OmniCity i tak są razem z 12 metrowymi. A w moim pojęciu serii stare OmniCity powinny być z nowszymi (CN94UB - CN270UB), a 10-metrowe oddzielnie.
No dobra, wszystko fajnie, pięknie, ładnie, ale niby jak chcesz wydzielić 10-metrowe scanie? Jak je nazwać? To samo tyczy się przegubowców. Z tego co wiem, to Scania nie używa już nazwy handlowej "OmniCity Arctic". Nie wiem, skoro uważacie, że lepiej jest wrzucić wszystko pod nazwy handlowe w tych przypadkach, gdzie się da tego użyć, to nie pozostaje nic innego jak tylko to wdrożyć.
Re: Scania
Posted: 07 Dec 2011, 22:56
by empi
TMSA wrote:No dobra, wszystko fajnie, pięknie, ładnie, ale niby jak chcesz wydzielić 10-metrowe scanie? Jak je nazwać? To samo tyczy się przegubowców. Z tego co wiem, to Scania nie używa już nazwy handlowej "OmniCity Arctic".
Cały problem polega na tym, że wszyscy sztywno łączą nazwę serii z nazwą typu pojazdu. I w ten sposób mamy kwiatki, gdy dwa różne od siebie pojazdy są w jednej serii, bo producent daje im taką samą nazwę.
Swego czasu przeforsowałem serię "Star Osinobus", która była oburzająca z racji tego, że to absolutnie nieoficjalna nazwa nadwozia, na dodatek łącząca też podobne do tych z Osin nadwozia Autosan N113. Ale cechą wspólną zgromadzonych tam autobusów nie był producent nadwozia ani dokładny typ podwozia, a połączenie oddzielnego nadwozia przeznaczonego do przewozu osób na podwoziu i z kabiną samochodu ciężarowego marki Star.
Dla mnie seria to jest kategoria grupująca pojazdy o maksymalnie zbliżonych do siebie parametrach, w obrębie niej różnicują się poszczególne odmiany wyposażeniowe, ale nie wykraczające poza dominujące cechy: długość, wysokość, poziom podłogi. Nazwa serii z reguły powinna być możliwie zbieżna z rzeczywistym typem pojazdu, ale jeżeli ułatwi nam to posługiwanie się bazą danych, to czemu nie stosować - z umiarem - rozwiązań roboczych?
Co z tego, że Scania nie oznacza inaczej 10-metrowej OmniCity. MAN początkowo również oznaczał deskorolki jako NL313, dopiero z czasem zaczęli stosować rozpowszechnioną w branżowych czasopismach nieoficjalną wersję NL313-15.
Takie jest moje zdanie, ale zupełnie nie mam czasu i chęci na rewolucję w obrębie serii - szczególnie wśród nieznanych mi typów pojazdów, więc chyba raczej optuję za utrzymaniem statusu quo. Chyba, że komuś będzie się chciało pociągnąć ten temat.
Re: Scania
Posted: 10 Dec 2011, 23:36
by Amalio
empi wrote: MAN początkowo również oznaczał deskorolki jako NL313, dopiero z czasem zaczęli stosować rozpowszechnioną w branżowych czasopismach nieoficjalną wersję NL313-15.
No ale gdzie zaczęli stosować? Na tabliczkach po dziś dzień widnieje NLxx3.
Co do rewolucji w Scaniach jestem sceptyczny. Skoro brniemy już w to co jest to chyba nie warto tego zmieniać. Po za tym idąc nazwami handlowymi, to Omnicity będą razem, ale Citywide nie.
Z resztą jakkolwiek by nie kombinować w którąkolwiek stronę to chyba nigdy nie uda się osiągnąć idealnego kompromisu.
Re: Scania
Posted: 09 Apr 2012, 14:44
by mumin02
Bry,
http://phototrans.eu/14,545296,0,Scania ... 3486C.html
kolega Patryk zasugerował, że z nazwy tegoż wozu powinno się usunąć słowo "Higer" oznaczające producenta nadwozia... Oznaczając wóz miałem z tyłu głowy poniższy artykuł:
http://www.scania.pl/about-scania/media ... uring.aspx
w którym jest napisane, iż "Autokar ten powstaje we współpracy z chińskim producentem nadwozi autobusowych, Higer." co byłoby równoznaczne z produkcją autokarów Scanii z nadwoziem Irizara...
Proszę znawców tego tematu o rzetelną i jednoznaczną odpowiedź...