Post
by Luke_Police » 19 Jun 2010, 10:58
Pytanie brzmi, co to jest wedle definicji "placówka terenowa"? Czy jest to tylko miasto noclegu autobusów danego PKS-u, czy może duży dworzec autobusowy z własnymi kasami biletowymi i biurem? Bo wioski, gdzie autobus nocuje pod domem kierowcy placówką terenową raczej bym nie nazwał. I kolejna kwestia, co w przypadku, gdy PKS sprzedaje teren dworca, czy wówczas uznajemy, że placówka terenowa została zlikwidowana? Podam przykłady:
Stosunkowo bliski mi PKS Stargard obsługuje 3 dworce autobusowe: Stargard Szczeciński, Pyrzyce i Choszczno. Z powodu zaawansowanych problemów finansowych zdecydowano się na sprzedaż dworca w Pyrzycach, gdzie poza wybranymi przewozami szkolnymi popyt na przewozy pasażerskie w bardzo dużym procencie przejęli przewoźnicy prywatni. W związku z tym, Pyrzyce, to obecnie tylko punkt sprzedaży biletów i miejsce noclegu kilku autobusów tegoż PKS-u. Czy w związku z tym nadal należy je traktować jako placówkę terenową?
Kolejna kwestia i przykład PKS-u Szczecin, który obsługuje dworzec w Szczecinie i Gryfinie. Niektóre wozy są przypisane na stałe do obsługi poszczególnych połączeń i są to głównie wozy nocujące pod domami kierowców w małych miejscowościach, natomiast tabor w placówkach terenowych zmienia się często i są pojazdy które jednego dnia obsługują linie szczecińskie, kolejnego dnia mogą jeździć na liniach gryfińskich. Trudno więc uznać, że należą one do konkretnej placówki terenowej.