Post
by gkonig » 04 Nov 2010, 11:52
Tramwaje/Tramway:
1) wszystkie pojazdy szynowe trafiają do przewoźnika istanbul Ulasim; wyjątek: tramwaje zabytkowe (Taksim-Tunel i Kadikoy-Moda), co do których w dalszym ciągu nie jestem pewien więc zostaną w iETT;
2) ktoś wpisał rok "2004" jako rocznik budowy i dostawy Flexity (Bombardierów) na linię T1 - czy ten ktoś mógłby uzasadnić wpisanie tego rocznika? Bezmyślnie kopiowałem go, ale potem przeleciałem trochę dokumentacji i z pewnością część tramwajów została wyprodukowana w 2003 r..
Do końca tygodnia (z uwagi na niesamowicie długi czas wczytywania się stron z danymi pojazdów do edycji i mój ograniczony czas) w pojazdach szynowych może być nieporządek (część w IETT, część w Ulasim, błędne daty itd.).
////////
1) all tramways, light metro, metro etc. are possessed by istanbul ulasim and, till the end of this week, will find their places in this operator at TWB. Exceptions are nostaljik tramvays in Taksim and Kadikoy-Moda that are going to be parts of iETT fleet, unless sth different is proved.
2) I kindly ask the author of Bombardier Flexities' "2004" year of production and delivery to Istanbul to explain the reasons for providing such data at TWB. AFAIK, at least some of the vehicles were assambled in 2003.
Autobusy/Buses:
OHO is not a single company possessing several thousands of vehicles all around Turkey. This is just a concept (public transportation provided by private companies) and, in most of the cities, an organisation that represents private operators, owners of buses. In the thread concerning Belgrad private operators, Tomek supported the view that every small single operator should be added to TWB. Should I do the same with Istanbul, Antalya, Antep, Sanliurfa operators? It's not possible in most of the cases, as the information about the actual owner of a vehicle is usually not provided in a place available for passangers. The case is similar to MKP in Lublin.
Services for educational institutions / long-distance operators / turizm operators:
Should I try to track every single operator, an owner of one MB Sprinter or O403, that is a sub-contractor of a huge companies/organisations providing such services?