Adam G.1 wrote:empi wrote:Adam G.1 wrote:Wniosek z tego taki, że:
a) TWB3 powoduje same problemy, których nigdy wcześniej nie było;
Wydrukuję sobie to zdanie i powieszę na ścianie!
Podoba mi się ta retoryka - zatem: zagraniczne wyjazdy MKM-ów spowodowały same problemy, których wcześniej nie było. Nowe nieznane typy autobusów, bariera językowa, zagadki z przewoźnikami. A kiedyś było proste, wszystko po polsku i znane nam typy autobusów

Do tych dwóch punktów odnosi się moje drugie zdanie. Retoryka identycznie absurdalna jak "nie wchodzisz na TWB3 = nie interesują cię ciężarówki".
Ja uważam, że założenie: interesuję się ciężarówkami, więc oglądam galerię dotyczącą ciężarówek, interesuję się autobusami, więc oglądam zdjęcia autobusów, interesuję się całym obszarem związanym z komunikacją, więc korzystam ze wszystkich trzech części TWB, by odnaleźć interesujące mnie rzeczy - za słuszny. Gdzie tu tkwi absurd?
Natomiast zdanie:
Adam G.1 wrote:TWB3 powoduje same problemy, których nigdy wcześniej nie było
- jest przezabawne w zestawieniu z tym:
Adam G.1 wrote:Jak na razie ze strony TWB2 mamy DYSKUSJĘ, zaś ze strony TWB3 próbę narzucenia jakiegoś porządku bez owej dyskusji
Adam G.1 wrote:Brak miniaturek. To chyba mój główny kontrargument, rzecz utrudniająca życie.
W Technical Equipment masz wszystkie pojazdy, od Fiata Seicento po MANa TGA wrzucone do jednego wora i wyświetla się losowa miniaturka obojętnie jaka. Po przejściu do karty firmy na TWB3 masz wszystko wyodrębnione na poszczególne serie. To jest utrudnienie?
Adam G.1 wrote:
Kolejny jest w sumie poważniejszy: po przemieszczeniu zdjęć "ciężarówek" na TWB3, użytkownicy TWB2 tracą jakikolwiek wpływ na to, co będzie się z tymi zdjęciami działo. O tym, czy dana fotografia się nadaje, przestaną decydować cenzorzy z TWB2, zaś zaczną ci z TWB3. No i dochodzimy do kolejnej spornej kwestii, którą ciężko będzie rozwiązać: skoro zdjęcia tych pojazdów obchodzą zarówno użytkowników TWB2 jak i TWB3, kto w takim razie ma się zajmować ich selekcją (ponieważ odpowiedź ze strony Twojej i Amalio w zasadzie znam, pytanie powinno mieć swoją kontynuację: i dlaczego mają to robić użytkownicy TWB3?)?
Nie chciałbym poruszać kwestii osobistych, ale merytoryki żadnej tu nie widzę - mam rozumieć, że czujesz się zagrożony albo że chciałbyś Ty mieć na to wpływ?
Każdy cenzor na TWB3 jest aktywnym użytkownikiem na TWB2, a jak już wspominał Amalio, problemów z blokadami zdjęć w ogóle nie mamy - nie istnieje dział "Zablokowane zdjęcia", kontaktujemy się między sobą żeby udzielić porad odnośnie obróbki zdjęcia albo namówić do powtórzenia ujęcia. Jestem zdziwiony jakąś obawą związaną z tym, że źli okropni ciężarowcy będą blokowali zdjęcia holowników MZA.
Ale jeżeli jest taka obawa, można wprowadzić zasadę, że kwestię blokowanych zdjęć dotyczących ciężarówek-autobusowych pogotów będziemy rozpatrywać wspólnie na forum TWB2 - mnie to w ogóle wisi, mógłbym Ciebie mianować specjalnym Mediatorem Do Spraw Autobusowych Ciężarówek i każdą sugestię blokady zdjęcia takiej ciężarówki rozpatrywałbyś samodzielnie i dopiero po uzyskaniu Twojej zgody byśmy mogli działać.
Zakładając, że w ogóle będziemy mieli problem z blokowaniem zdjęć, bo na razie go nie ma:)
Adam G.1 wrote:empi wrote:Adam G.1 wrote:Celowość dodawania zdjęć osobówek czy szambiarek jako Technical Equipment to temat na konkretną dyskusję. Proponowane przez Ciebie rozwiązanie jest BARDZO skrajne i radykalne - nie ma się co dziwić protestom.
Jeśli nie będzie skrajne i radykalne, to znowu będą płynne granice których nikt nie bęzie potrafił określić. A tu jest prosta zasada.
A jeśli jest radykalnie, to są protesty i masa zacietrzewiania się po obu stronach, zamiast rzeczowej dyskusji. Trochę takie tupnięcie nóżką: zrobiliśmy TWB3, to teraz dawać nam "nasze" zdjęcia.
Jak już pisałem, jest problem miniaturek, jest problem zakresu władzy nad tymi zdjęciami. W zasadzie powinny sobie one wisieć w przestrzeni, swego rodzaju TWB2,5. Zdaję sobie sprawę, że takie rozwiązanie będzie bardzo trudne do wykonania.
Wiesz, jak nie jest radykalnie, to jest jak teraz - wozy są dublowane na obu TWB i każdy wrzuca gdzie chce. Jeżeli lubisz taki bałagan, to ok.
Adam G.1 wrote:empi wrote:Adam G.1 wrote:Ja na przykład wywaliłbym z TWB2 samochody, szambiarki, śmieciarki, kontenery i wywrotki, ale już wozy sieciowe i dźwigi bym zostawił. I jak tu znaleźć kompromis, skoro granica dla każdego przebiega gdzie indziej?
No a co jak wóz sieciowy przez 10 lat był skrzyniową ciężarówką? No właśnie - jak tu znaleźć kompromis?
Nie znam odpowiedzi na to pytanie. Dlatego z chęcią zaakceptowałbym Twoje rozwiązanie, ale w wersji mniej radykalnej - po poważnym zastanowieniu się, jak to zrobić, by miniaturki wyświetlały się i tu i tu oraz by użytkownicy obu TWB mieli na te zdjęcia wpływ.
Wersję mniej radykalną, wiążącą się z wprowadzeniem "wspólnych" profili niektórych ciężarówek, które wyświetlałyby się na obu częściach TWB, postulowałem na samym początku - ale wymaga to wprowadzenia przez admina konkretnego rozwiązania. Czy jest sens zawracać mu tym głowę? Zwłaszcza, że jest więcej prostych rzeczy, które chętnie bym widział do modyfikacji - np. przyspieszenie odświeżania edytowanych danych w karcie pojazdu i opisie zdjęcia, podział ilości pojazdów na eksploatowane aktualnie i wycofane w karcie przewoźnika itd.
Ale nawet jeśli admin się zgodzi, żeby takie rozwiązanie wprowadzić - to jak miałoby wyglądać? Bo ja bym nie chciał np., żeby na TWB2 w profilu przewoźnika były przemieszane serie autobusów z ciężarówkami.
Adam G.1 wrote:Chyba faktycznie nie zrozumiałeś, co napisałem. Podajesz tu bezsensowne założenie, że muszę zaglądać na TWB3, jeśli interesują mnie ciężarówki. Ja podałem równie bezsensowne kontrprzykłady na podstawie popularnych seriali. Nie muszę ich oglądać, by interesować się tym, czego dotyczą. To samo tyczy się TWB3. Jeśli wymagasz ode mnie odpowiedzi, czy interesują mnie ciężarówki (co trochę dziwi, bo odpowiedź znasz), to odpowiem: tak, głównie te, które są pojazdami technicznymi przedsiębiorstw komunikacyjnych.
Ok. Nie interesują Ciebie cieżarówki w ogóle, ale interesują Ciebie ciężarówki techniczne przedsiębiorstw komunikacyjnych. W mojej wersji znajdujesz je po kliknięciu jednego linka. W Twojej masz wszystko do kupy na TWB2. Ok. No to zmieńmy punkt widzenia - interesują Ciebie ciężarówki, ale nie interesują autobusy. Żeby dokopać się do ciężarówek musisz przejrzeć zdjęcia autobusów albo szukać ciężarówek w dziale, w którym wrzucone jest wszystko co jest pojazdem kołowym lub szynowym a nie służy do przewozu osób. Znajdź mi teraz zdjęcie węgierskiej ciężarówki Raba na TWB2. I znajdź na TWB3.
Adam G.1 wrote:empi wrote:Wracam do podstawowego pytania: co sprawia, że ciężarówki powinny być na TWB2?
Na TWB2 od dawien dawna mamy zdjęcia pojazdów, należących do przewoźników autobusowych, trolejbusowych czy tramwajowych. Przewoźnicy ci, siłą rzeczy, mają pojazdy techniczne. Komentarze pod tymi zdjęciami oraz ilość wyświetleń pokazują, że dużo osób się nimi interesuje. Jednocześnie nie możemy założyć, że ludzie ci interesują się innymi ciężarówkami.
Czy przeniesienie ich na TWB3 uniemożliwia do nich dostęp albo komentowanie?
Od dawien dawna były zdjęcia tych pojazdów, ale nie było wówczas TWB3.
Adam G.1 wrote:Pytanie ode mnie jest takie: po co piszesz na forum, skoro jedyne czego oczekujesz to "ok, Twój pomysł jest świetny, wprowadź[my] go w życie"? Wydaje mi się, że jak najbardziej obie strony są w stanie znaleźć kompromis - być może wymagający więcej kombinacji od strony technicznej, być może ogólnie trudniejszy organizacyjnie. Pokazują to wypowiedzi użytkowników (tylko) TWB2 w tym temacie. W momencie w którym zaczną pokazywać to również wypowiedzi użytkowników (głównie) TWB3, pewnie uda nam się do czegoś dojść.
Brak mi słów. Liczyłem na argumenty, kontrargumenty, a co słyszę?
- dupa, dupa, dupa
- TWB3 powoduje same problemy, których nigdy wcześniej nie było
- Na TWB2 od dawien dawna były ciężarówki
- Po przeniesieniu zdjęć ciężarówek na TWB3 stracę możliwość ich blokowania
Na czym ma polegać kompromis tak doskonale i rzeczowo dyskutującej grupy?
Poza tym na dwie rzecz ZADZIWIAJĄCE zwrócił uwagę vecto_529 i Amalio:
- próba polaryzowania dwóch części TWB i wygenerowania jakiejś wzajemnej niechęci. To chyba jest potrzebne w naszym społeczeństwie.
- utrzymanie sztywnego podziału na dwie grupy, tak jakbym ja, Amalio, Luke i zdecydowana większość użytkowników TWB3 nie była wcale związana z TWB2. Halo! Jestem na TWB2 od 6 lat, byłem zaangażowany w wiele prac i dodałem 5000 zdjęć! Nie jestem jakimś kosmitą z niebytu.
Adam G.1 wrote:Takimi tekstami szkodzisz tylko sobie i swojemu tworowi - TWB3.
Naprawdę usiłuję się pohamować od interpretacji takich zdań. Ale Adam - zwróć uwagę na to ilu ludzi się udziela i współpracuje ze sobą na TWB3. W jaki sposób to ma być twór Amalia? Nie umiem zrozumieć tego, że Ciebie to boli - a ja naprawdę tak rozumiem sprowadzanie kwestii organizacyjnych do gorzkiego personalnego wyrzutu o "twoim tworze".
To jest naprawdę smutne, że w prostą kwestię organizacyjną są wmieszane jakieś sztucznie rozdmuchane antagonizmy. Na pewno jeszcze osobista przerzucanka będzie kontynuowana, ale spróbujmy zrobić syntezę tego co dotychczas było powiedziane.
1. Jest problem: miejsce ciężarówek związanych z przedsiębiorstwami realizującymi transport publiczny.
2. Proponowane rozwiązania:
A. Likwidacja TWB3
B. Pozostawienie na TWB2 określonej grupy ciężarówek, a pojazdy typowo nie-autobusowe (szambiary i wszystkie inne odmiany) wędrują na TWB3.
C. Sztywny i radykalny podział: ciężarówki powyżej 3,5 tony z wyjątkiem przebudowanych autobusów lądują na TWB3.
D. Wprowadzenie przez admina specjalnej funkcji, pozwalającej na wspólne egzystowanie wybranych ciężarówek na obu częściach TWB.
Skupmy się na przedyskutowaniu tych czterech opcji albo odnalezieniu kolejnych. W następnym poście przedstawię je.