Zmiany
Re: Zmiany
Do dupy z taką robotą. Na tych pieprzonych nowych mapkach trzeba pi razy drzwi dawać znacznik. Żeby chociaż w te pola ze współrzędnymi(co są przy dodawaniu zdjęcia) dało się ingerować, to można by było sobie dokładne współrzędne z innych źródeł kopiować, a tak to nędza jest straszna.
Re: Zmiany
Google wprowadziło duże opłaty dla serwisów generujących duży ruch (4$ za 1k odsłon ponad limit). Co poradzić?Amalio wrote:Do dupy z taką robotą. Na tych pieprzonych nowych mapkach trzeba pi razy drzwi dawać znacznik. Żeby chociaż w te pola ze współrzędnymi(co są przy dodawaniu zdjęcia) dało się ingerować, to można by było sobie dokładne współrzędne z innych źródeł kopiować, a tak to nędza jest straszna.
Pomysł z oblokowaniem pól na współrzędne jest ok.
Ostatnio jestem bardzo zajęty i rzadko tu zaglądałem, będę się przyglądać jak się sprawdzą te wszystkie wielkie zmiany, oby było na plus


Moja uwaga:
Jeśli idziemy w perspektywy - ok, pomysł może się sprawdzić. Mam jednak wątpliwości czy to się będzie dobrze sprawdzać w kartach wozów. W końcu TWB to także baza danych, jeśli w kartach pojazdów nie będziemy widzieć wszystkich zdjęć to znacząco ograniczy jej funkcjonalność. Będą problemy np. z przejrzeniem historii wozu na podstawie zdjęć, albo zwyczajnym zobaczeniem jak wygląda pojazd, który nas interesuje (szczególnie jakieś nowe konstrukcje, zagraniczne modele itp). Może w karcie pojazdu wyświetlać wszystkie zdjęcia zaznaczając, że część z nich jest poza perspektywą?
Taka sama uwaga dotyczy też przeglądania zdjęć konkretnych autorów. Tutaj chcemy przejrzeć dorobek autora, a nie koniecznie szukać zdjęć tej samej osoby po różnych galeriach. Może to też zniechęcać część osób do publikowania zdjęć z różnych egzotycznych miejsc, bo znacząco ograniczy się widownia.
Ja wiem, że można kliknąć "open mode" i niczym się nie przejmować. Ale zwyczajni "oglądacze" i mniej wtajemniczeni użytkownicy będą się zwyczajnie gubić.

© Paul167
Re: Zmiany
A dałoby się zaadaptować jeden bajerek z TWB1 na 2 i 3? Mianowicie chodzi mi o parametry aparatu umieszczone pod zdjęciem.
Re: Zmiany
A nie da się tego obejść tym, że satelita będzie wyłącznie przy dodawaniu zdjęcia?Paul167 wrote: Google wprowadziło duże opłaty dla serwisów generujących duży ruch (4$ za 1k odsłon ponad limit). Co poradzić?
Pomysł z oblokowaniem pól na współrzędne jest ok.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Zmiany
Czy ktoś tu od ciebie wymaga tu zegarmistrzowskiej precyzji przy tych zdjęciach?Amalio wrote:A nie da się tego obejść tym, że satelita będzie wyłącznie przy dodawaniu zdjęcia?Paul167 wrote: Google wprowadziło duże opłaty dla serwisów generujących duży ruch (4$ za 1k odsłon ponad limit). Co poradzić?
Pomysł z oblokowaniem pól na współrzędne jest ok.
Są plusy dodatnie i ujemne.Paul167 wrote: Ostatnio jestem bardzo zajęty i rzadko tu zaglądałem, będę się przyglądać jak się sprawdzą te wszystkie wielkie zmiany, oby było na plus. Osobiście bardziej pasowałaby mi możliwość dokładniejszej personalizacji kryteriów zdjęć, które ja chcę ogladać, zamiast narzucania nie do końca jasnych dla wszystkich ograniczeń domenowych. Ale ma to swoje plusy i minusy
.
To ma być tak:Paul167 wrote: Moja uwaga:
Jeśli idziemy w perspektywy - ok, pomysł może się sprawdzić. Mam jednak wątpliwości czy to się będzie dobrze sprawdzać w kartach wozów. W końcu TWB to także baza danych, jeśli w kartach pojazdów nie będziemy widzieć wszystkich zdjęć to znacząco ograniczy jej funkcjonalność. Będą problemy np. z przejrzeniem historii wozu na podstawie zdjęć, albo zwyczajnym zobaczeniem jak wygląda pojazd, który nas interesuje (szczególnie jakieś nowe konstrukcje, zagraniczne modele itp). Może w karcie pojazdu wyświetlać wszystkie zdjęcia zaznaczając, że część z nich jest poza perspektywą?
Jest sobie MAN NL202. Man sobie jeździł przez 10 lat w DE, później trafił do Warszawy a później do Rosji. Powinno być tak, że zdjęcia MANa są widoczne w "Heimacie", "Polskim Grajdole" i "Sojuzie" - wszystkie. To jeszcze nie działa ale zrobię to w ten sposób. Analogicznie berlińskie tatry będą widoczne i w "hajmacie" i "grajdole" - dotyczy to wszyskich ich zdjęć.
Jak wyżej. Jeśli autor jest z Polski to automatycznie trafia na grajdół, jeśli zrobi zdjęcie w Niemczech to na grajdój i do hejmatu.Paul167 wrote: Taka sama uwaga dotyczy też przeglądania zdjęć konkretnych autorów. Tutaj chcemy przejrzeć dorobek autora, a nie koniecznie szukać zdjęć tej samej osoby po różnych galeriach. Może to też zniechęcać część osób do publikowania zdjęć z różnych egzotycznych miejsc, bo znacząco ograniczy się widownia.
Chodzi o to by starać się dopasować zawartość do potencjalnego oglądacza. Zakładam, że jak oglądacz wchodzi na phototrans.cz to nie szuka tam zdjęć jelczy czy autosanów z Biłgoraja ale vrakos i tatr z kraju hranolków i rohlików.Paul167 wrote: Ja wiem, że można kliknąć "open mode" i niczym się nie przejmować. Ale zwyczajni "oglądacze" i mniej wtajemniczeni użytkownicy będą się zwyczajnie gubić.
Najlepiej aby zwykły oglądacz nie wiedział, że istnieje inna wersja phototrans z innym suffiksem. Tak jak użytkownik allegro nie musi wiedzieć co to jest aukro... etc.
Re: Zmiany
Ale mnie to naprawdę irytuje. Wierz mi, że dokładne pozycjonowanie znacznika pozwala dobrze rozeznać się z sytuacją jak wygląda miejsce w którym zostało zrobione zdjęcie.decomposed05 wrote:
Czy ktoś tu od ciebie wymaga tu zegarmistrzowskiej precyzji przy tych zdjęciach?
A teraz to co - mam sobie brać założenie, że zdjęcie zostało zrobione +/- 500 metrów od faktycznego punktu, bo dajmy na to mapka nie pokazuje wjazdu na parking więc trudno było ocenić gdzie ma być znacznik względem miejsca wykonania fotografii?
Dla mnie takie mapki naprawdę są bezużyteczne. Nie dają żadnych pożytecznych informacji. Bo tak jeżeli dajmy na to na zdjęciu widzę koło autobusu blok, a na satelicie widzę pole, to już wiadomo, że mapka jest ustawiona źle. Bez satelity nie można tego ocenić, więc sama nazwa ulicy w opisie daje mi tak samo dużo informacji jak mapka na której nie widzę nic prócz wyrysowanych ulic skoro to żadna różnica gdzie dokładnie dam znacznik. I dalej nie wiem co jest dookoła i jak faktycznie dokładnie ktoś dał znacznik - muszę wierzyć na słowo, że tak jest dobrze.
Teraz tylko marnuję więcej czasu by ustawiać tę mapkę w ogóle. Choć na nic ona tu na TWB się nie przydaje.
Tak więc pół biedy jeżeli przeglądając zdjęcia nie widać satelity. Ale gdyby ona była przy dodawaniu zdjęcia lub była możliwość wprowadzania współrzędnych to miałbym pewność (licząc na sumienność autorów, a niektózy tacy właśnie są), że mapka jest ustawiona dokładnie i mogę gdzie indziej obadać dane miejsce.
Re: Zmiany
ok, ale jak oglądacz z krainy hranolek trafi sobie na kartę przewoźnika z Kijowa, to zobaczy swoje Skody i Tatry, ale już reszty już nie (choć zobaczy listę danych innych pojazdów). http://phototrans.cz/24,1356,0.htmldecomposed05 wrote: Chodzi o to by starać się dopasować zawartość do potencjalnego oglądacza. Zakładam, że jak oglądacz wchodzi na phototrans.cz to nie szuka tam zdjęć jelczy czy autosanów z Biłgoraja ale vrakos i tatr z kraju hranolków i rohlików.
Noo... z tego co widzę, zobaczy też jedno zdjęcie ŁAZa, a klikając po innych przewoźnikach parę zdjęć mikrobusów - bo akurat wyznaczony na głównego ojca dyrektora działu "CZ" kolega Kremilek był w Kijowie i popełnił te fotki. Fajnie by jednak, by jednym klikiem można było w takiej sytuacji przeskoczyć na "pełen obraz".
Myślę, że to trochę zniweczy dotychczasowe osiągnięcia w ogólnym poszerzaniu horyzontów i wzbudzaniu zainteresowania czymś więcej poza własnym podwórkiem, które to różnorodność galerii zapewnia i które często działają na zasadzie sprzężenia zwrotnego - ludzie widząc, że istnieje na świecie poza psiukami i peerciami jeżdżącymi pod blokiem, zaczęli więcej podróżować, interesować się tym co dzieje się przynajmniej w sąsiednich krajach, a co za tym idzie, różnorodność się jeszcze bardziej powiększała. Zabrzmi to może górnolotnie i patetycznie, ale właśnie taki 'kosmopolityzm' stanowił o sile phototransu, która przyciągała kolejnych ludzi, i która zdecydowanie wynosiła go ponad inne galerie.decomposed05 wrote: Najlepiej aby zwykły oglądacz nie wiedział, że istnieje inna wersja phototrans z innym suffiksem.
Wiadomo - każdy ma tam jakieś ulubione regiony, typy pojazdów, rodzaje trakcji, ale dotychczasowy układ zapewniał szerszą perspektywę. Sama idea wprowadzenia podziałów na podgrupy, umieszczania tam osobnych "gospodarzy" ma sens, ale czy warto aż tak zupełnie, na siłę to rozdzielać? Czy można liczyć przynajmniej na linki które umożliwią szybie skakanie między poszczególnymi perspektywami?
a co do mapek - może http://maps.yandex.ru/-/CNB6rSKw ?

zoom kiepski, ale lepsze to niż nic...
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Zmiany
Zabiję statystykami: 664 autorów nigdy nie przekroczyło granic jednego kraju. W więcej niż 5 krajach było 134 autorów. Uważam, że jak ktoś się zainteresuje to zacznie drążyć i dotrze do phototrans.net (jak zacznie działać
)) i tam pozostanie.
Odnośnie zooma to może binga lub google ale tylko do dodawania zdjęć. Ja tam będę forsował OSM bo filozofia tego serwisu jest bardzo bliska temu co robimy na phototrans.eu i zależy mi na promowaniu OSM szczególnie w Polsce gdzie mamy takie słabe pokrycie.

Odnośnie zooma to może binga lub google ale tylko do dodawania zdjęć. Ja tam będę forsował OSM bo filozofia tego serwisu jest bardzo bliska temu co robimy na phototrans.eu i zależy mi na promowaniu OSM szczególnie w Polsce gdzie mamy takie słabe pokrycie.
Re: Zmiany
Kto teraz ma możliwość usuwania komentarzy?
Když inspekce přijde a optá se: ,Máte nějakou stížnost?`, tak musíš, smrade, stát hapták, zasalutovat a odpovědět: ,Poslušně hlásím, že nemám, že jsem úplně spokojen.` - Jak to řekneš, hnuse, opakuj to!
Re: Zmiany
m.in. JacekM - tylko musi wejść przez phototrans.pl i wybrać "tryb otwarty" by mieć dostęp do całego pół miliona zdjęć 
