Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Jeżeli punkt 3.10 będzie miał pierwotne brzmienie czyli "Exception is if model don't have other name than trade name", to nie wiem po co Ty chcesz jakieś Irisbusy wypisywać, bo nie o to się to rozchodzi. Jak pojazd nie ma żadnej nazwy prócz tej handlowej, to oczywiste jest, że wpisujemy handlową no bo co innego?
Wyjątki mają stanowić takie firmy jak Van Hool gdzie autobusy mają formalne nazwy, ale mimo to pełna nazwa zawiera nazwę handlową, bo tylko ona pozwala odróżnić poszczególne modele.
Wyjątki mają stanowić takie firmy jak Van Hool gdzie autobusy mają formalne nazwy, ale mimo to pełna nazwa zawiera nazwę handlową, bo tylko ona pozwala odróżnić poszczególne modele.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Punkt 3.10 ma brzmienie takie:
3.10. Field "Full name of vehicle" must not contain trade names (for example, Cityliner, Citaro, Megabus, C2, etc.). Exceptions are following:
MAN Lion's bus family
Mercedes-Benz Conecto LF
Van Hool - all models
AEC - all models
Autwarter - all models
Berkhof - all models
Ma być jasno.
3.10. Field "Full name of vehicle" must not contain trade names (for example, Cityliner, Citaro, Megabus, C2, etc.). Exceptions are following:
MAN Lion's bus family
Mercedes-Benz Conecto LF
Van Hool - all models
AEC - all models
Autwarter - all models
Berkhof - all models
Ma być jasno.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Jeżeli jednak to ma być w takim sensie jak ja myślałem, to Ci przewalę całą listę serii +/- do wieczora i podeślę tutaj do kontroli.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Z tego nic jasno nie wynika. To w końcu lista ma zawierać wszystkie pojazdy nieposiadające formalnej nazwy czy tylko te które mają wypisaną nazwę handlową mimo istnienia formalnej?decomposed05 wrote:
Ma być jasno.
Po drugie Van Hoole TYLKO turystyczne i regionalnie. Generalnie inaczej mówiąc nieposiadające niskiej podłogi.
Po trzecie - Conecto? Wyjątek? Pod jakim względem? Conecto (a nie Conecto LF - nie ma takiego czegoś), to formalna nazwa wybita na tabliczce znamionowej.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Dzięki z góry.mrozard wrote:Jeżeli jednak to ma być w takim sensie jak ja myślałem, to Ci przewalę całą listę serii +/- do wieczora i podeślę tutaj do kontroli.
Amalio: ma być lista wyjątków i tyle. Jeśli będzie wpisany autobus, który ma tylko nazwę handlową to się nic nie stanie.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Isn't that Ernst Auwärter (or simply - Auwärter)?decomposed05 wrote: Autwarter - all models
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Yes, it is - mistake in writing. 

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
A na jakiej zasadzie roztrząsamy to czy nazwa jest handlowa czy formalna? Jeśli Conecto ma być na tej liście, to równie dobrze możesz dodać Ikarusy, bo takie 280 podobnie jak Conecto ma to samo na tabliczce co na atrapie. Moim zdaniem skoro coś jest na tabliczce, to w pierwszej kolejności należy to traktować teraz jako formalną nazwę. To że coś nie ma skomplikowanej nazwy w formie zbioru cyfr i liter nie oznacza, że nie ma formalnej nazwy.decomposed05 wrote: Jeśli będzie wpisany autobus, który ma tylko nazwę handlową to się nic nie stanie.
Możesz powiedzieć, że usilnie chcę się kłócić, ale prawda jest taka, że piszemy regulamin, bo ktoś się czegoś czepił i niby wyjaśniamy niejasności, a jak na moje, to popadamy w kolejne i znów znajdzie się ktoś kto powie "ej, ale tu literalnie patrząc, to się nie zgadza".
Moim zdaniem to kwestia tego czy potrafi się przyswoić to jak pojazd jest dodany do bazy, bo wystarczy dodać coś tak jak jest wpisane. A większym problemem od osób czepiających się nazw handlowych są ludzie którzy za punkt honoru stawiają sobie przeedytować O530G na O 530 G, bo tak było wybite na tabliczce pojazdu do którego zajrzał. A to o wiele bardziej jest dokuczliwe w przypadku szukania pojazdów, bo wpisanie wtedy O530* nie zwróci wszystkich Citar w bazie.
Żeby było jasno w przypadku Mercedesów(bo sprawa nie dotyczy tylko Conecta), to należałoby raczej umieścić informację, że nowe generacji takich pojazdów jak Conecto, Intouro, Tourismo i (najprawdopodobniej) Travego nazwa formalna pokryw się z handlową i zrezygnowano z oznaczeń literowo cyfrowych. Ale to nie jest żaden wyjątek.
Tym niemniej lista wyjątków, lista wyjątków, a prawda jest taka, że wszystko zależy od producenta i my staramy się nadążać za nimi i się dostosowywać. I pół TWB to są wyjątki, a raczej reguły, bo nie ma żadnej uniwersalnej metody no dodawanie modeli. Tak jak mówię - kwestia przyswojenia tego co zostało wcześniej ustalone.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Ja nie jestem w stanie wypunktować listy wyjątków. Ale nie licząc tych nieszczęsnych Lion'sów, to jakiś zarys logiki w tym zachowaliśmy - nie używamy nazwy handlowej, jeżeli nie jest potrzebna. Jeżeli nie wnosi nic poza powieleniem formalnego typu. Jeżeli jest tylko dodatkiem, mającym ładnie sprzedać się w mediach i folderach reklamowych. I ja bym zostawił taki ogólny zapis, bez przykładów.
Wprowadziliśmy wyjątek dla Sprinterów i Vario, bo to rodziny pojazdów grupujące typy formalnie bardzo zróżnicowane i niemożliwe do jasnego określenia w inny sposób, niż przy odwołaniu się do nazwy handlowej.
Wprowadziliśmy wyjątek dla Van Hooli, bo nazwy handlowe oznaczają diametralnie różniące się typy pojazdów o wspólnym typie wyjściowym. Bez nazw handlowych, nie da się ich rozróżnić.
Wprowadziliśmy wyjątek dla Lion'sów, by odróżnić nową generację od poprzedniej i Amalio ma tu rację o tyle, że przy innych modelach konsekwentnie nie dopuszczaliśmy wyróżniania generacji. Jeżeli ułatwi to przejrzystość reguł, można z automatu usunąć wszystko co jest wpisane po trójce w nazwie typu.
Wahamy się z Trampem FL, bo nie wiadomo co to w ogóle jest. Czy mu bliżej do Lidera, czy do Trampa. Z tym trzeba poczekać, aż powstaną kolejne sztuki.
Co do Auwarterów to nie rozumiem - tam nie ma innych nazw niż handlowe, więc jak miałyby być identyfikowane?
Co do Mercedesa Conecto, to brzydki problem taki jak z VDL Futurą. Producent kompletnie inny model nazwał tak samo, jak poprzedni. Musieliśmy jakoś sobie z tym poradzić, więc rozdzieliliśmy wozy w taki sposób: wysokopodłogowe to O345, a niskopodłogowe - Conecto. Tak samo jest z nowym Tourismo, opartym na nazwie handlowej, i starym - O350 (no i jeszcze starszym, O340). Idąc za ciosem dodaliśmy też Intouro. Nie wiem, czy to dobrze, czy powinno być złączone z O550. Zmiany nie są chyba tak znaczne, tak jak w Travego, które zostało w O580.
W Irisbusach nazwy handlowe pełnią rolę typu, tak samo jak w VDL, Bovach i tak dalej. Usuwając je, zostaną jakieś symbole, ale one nic już same z siebie nie mówią - doprecyzowują typ handlowy, nie są samodzielne.
Ale na przykład w Scaniach OmniCity skupiliśmy się na nazwie formalnej, przez co wozy są niepotrzebnie rozdzielone w seriach. I tu ja bym raczej oparł serie na nazwie handlowej, nawet jeżeli ma nie być wpisywana ręcznie w polu nazwy. No bo przez zmianę typu rozdzieliliśmy na dwie serie dwie generacje tego samego modelu. CN94UA i CN270UA to miejskie OmniCity. Jeżeli Citaro są w kupie, MANy też, to czemu Scanie nie?
Źródłem bałaganu jest skupienie się na nazwie, nie na konstrukcji autobusu.
Wprowadziliśmy wyjątek dla Sprinterów i Vario, bo to rodziny pojazdów grupujące typy formalnie bardzo zróżnicowane i niemożliwe do jasnego określenia w inny sposób, niż przy odwołaniu się do nazwy handlowej.
Wprowadziliśmy wyjątek dla Van Hooli, bo nazwy handlowe oznaczają diametralnie różniące się typy pojazdów o wspólnym typie wyjściowym. Bez nazw handlowych, nie da się ich rozróżnić.
Wprowadziliśmy wyjątek dla Lion'sów, by odróżnić nową generację od poprzedniej i Amalio ma tu rację o tyle, że przy innych modelach konsekwentnie nie dopuszczaliśmy wyróżniania generacji. Jeżeli ułatwi to przejrzystość reguł, można z automatu usunąć wszystko co jest wpisane po trójce w nazwie typu.
Wahamy się z Trampem FL, bo nie wiadomo co to w ogóle jest. Czy mu bliżej do Lidera, czy do Trampa. Z tym trzeba poczekać, aż powstaną kolejne sztuki.
Co do Auwarterów to nie rozumiem - tam nie ma innych nazw niż handlowe, więc jak miałyby być identyfikowane?
Co do Mercedesa Conecto, to brzydki problem taki jak z VDL Futurą. Producent kompletnie inny model nazwał tak samo, jak poprzedni. Musieliśmy jakoś sobie z tym poradzić, więc rozdzieliliśmy wozy w taki sposób: wysokopodłogowe to O345, a niskopodłogowe - Conecto. Tak samo jest z nowym Tourismo, opartym na nazwie handlowej, i starym - O350 (no i jeszcze starszym, O340). Idąc za ciosem dodaliśmy też Intouro. Nie wiem, czy to dobrze, czy powinno być złączone z O550. Zmiany nie są chyba tak znaczne, tak jak w Travego, które zostało w O580.
W Irisbusach nazwy handlowe pełnią rolę typu, tak samo jak w VDL, Bovach i tak dalej. Usuwając je, zostaną jakieś symbole, ale one nic już same z siebie nie mówią - doprecyzowują typ handlowy, nie są samodzielne.
Ale na przykład w Scaniach OmniCity skupiliśmy się na nazwie formalnej, przez co wozy są niepotrzebnie rozdzielone w seriach. I tu ja bym raczej oparł serie na nazwie handlowej, nawet jeżeli ma nie być wpisywana ręcznie w polu nazwy. No bo przez zmianę typu rozdzieliliśmy na dwie serie dwie generacje tego samego modelu. CN94UA i CN270UA to miejskie OmniCity. Jeżeli Citaro są w kupie, MANy też, to czemu Scanie nie?
Źródłem bałaganu jest skupienie się na nazwie, nie na konstrukcji autobusu.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Jak ci biedni ludzie mają to przyswoić jak:Amalio wrote:
Żeby było jasno w przypadku Mercedesów(bo sprawa nie dotyczy tylko Conecta), to należałoby raczej umieścić informację, że nowe generacji takich pojazdów jak Conecto, Intouro, Tourismo i (najprawdopodobniej) Travego nazwa formalna pokryw się z handlową i zrezygnowano z oznaczeń literowo cyfrowych. Ale to nie jest żaden wyjątek.
Tym niemniej lista wyjątków, lista wyjątków, a prawda jest taka, że wszystko zależy od producenta i my staramy się nadążać za nimi i się dostosowywać. I pół TWB to są wyjątki, a raczej reguły, bo nie ma żadnej uniwersalnej metody no dodawanie modeli. Tak jak mówię - kwestia przyswojenia tego co zostało wcześniej ustalone.
1. Nie wiadomo gdzie tego szukać
2. Jest to napisane po Polsku i tylko po Polsku
3. Jest to rozwalone po całym forum.
No jak???
Kwestia artykulacji potrzeb jest sprawą subiektywną. Dla jednego C2 przy citarach jest potrzebne a drugiego nie ma znaczenia.empi wrote:Ja nie jestem w stanie wypunktować listy wyjątków. Ale nie licząc tych nieszczęsnych Lion'sów, to jakiś zarys logiki w tym zachowaliśmy - nie używamy nazwy handlowej, jeżeli nie jest potrzebna.
Jak ty nie jesteś w stanie tego wypunktować to kto jest w stanie?
Cała nadzieja w Mrozardzie.