Miejsce ciężarówek

koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by koziutek » 22 May 2011, 19:38

Nie wiem po co znowu te zajmowanie serwera kilobajtami kolejnej dyskusji o tym samym :-) Po sporej ilości pogotów pojawiających się w ostanim czasie na twb2 i zaprzestaniu publikacji w komentarzach stęknięć "phototrans.eu3!", sądziłem, że "szefowie" części 3 pogodzili się z faktem, że zdecydowana większość użytkowników preferuje status quo i nie chce być uszczęśliwiana na siłę przenosinami na nową, niszową część serwisu. Sam admin nie zajął jakiegokolwiek stanowiska, choć stawiam dolary przeciwko orzechom, że widział przynajmniej miniaturki pogotów ze swojego wrocławsko-wałbrzyskiego heimatu i jakby mu to strasznie wadziło, to by umieścił stosowny komentarz. Reasumując: jak na razie za przenosinami opowiadają się w zasadzie wyłącznie trzy osoby, nieprzypadkowo są to osoby dysponujące na "3" sporymi ilościami literek, a niemal wszyscy pozostali chcą ogladąć pogoty tam gdzie zawsze.


Jak na razie ze strony TWB2 mamy DYSKUSJĘ, zaś ze strony TWB3 próbę narzucenia jakiegoś porządku bez owej dyskusji, względnie nawet wyśmiewanie TWB2. To nie może zadziałać.
No więc właśnie. Regulamin twb2 jasno zezwala na publikację pojazdów technicznych i nie było w tej sprawie jakichkolwiek zmian. I na płaszczyźnie ew. zmian w tym regulaminie można dyskutować, a nie tego co sobie łaskawie panowie z '3' zechcą zagarnąć, a czego nie. Dlatego dajcie sobie siana z kolejnym wyciąganiem z d... jakichś przykładów szkół nauki jazdy, czy firm towarowych pana Zenka (przytoczenie opublikowanej na prima aprilis szambiarki litościwie pominę) i deliberowania co by było, gdyby babcia miała wąsy. 99,99% użytkowników wie bez jakichkolwiek zapisów w regulaminie, że publikować tu można pojazdy przedsiębiorstw wybitnie komunikacyjnych, zwykle służących bezpośrednio obsłudzę regularnego przewozu osób i ujętych przy holowaniu, asystowaniu itp. Jak ktoś nagina te zasady (vide ostatni Polonez Krzycha) to spotka się to bardzo szybko z reakcją osób z czerwoną literką.

Żeby jeszcze galeria cieżąrówkowa gotowa była gotowa przejąć cała obsługę techniczną. Ale nie, to ma DMC=3,49 t, to jest traktorkiem to nie. Ale osinobusy też nie - dlaczego?. Choć z drugiej strony... sądząc po niektórych wypowiedziach powyżej, Ikarus 280/A byłby już nawet ok. No cóż, nie wiedziałem, że zamiana okien na blachę i zamontowanie haku z tyłu robi z autobusu ciężarówkę. Ciekaw jestem zresztą, jaka byłaby reakcja na wrzucenie na częśc ciężarówkówą radzieckiego trolejbusu KTG. Niektóre wersje tych pojazdów były fabrycznie przeznaczone do przewozu towarów i miały silnik spalinowy.
prowokacyjnych komentarzy pisanych pod zdjęciami na TWB2. Oczywiście mające na celu wykpić Trucks.
Komentarze te są efektem radykalnego podejśca, mitologizowania i robienia ze swojego nowego 'dziecka' jakiejś wielkiej świętości przed którą wszyscy mają paść na kolana. To wszystko zniechęca do podejmowania dyskusji, a zachęca do szydery. No bo jak inaczej zareagować, jak ktoś pisze, że "granica między autobusem a cieżąrówką jest wyznaczona bardzo wyraźnie" a jednocześnie nagina sobie te zasady w ramach własnego widzimisia. Jedno wam powiem panowie - marketing, PR i zdolności negocjacyjne macie do d. :-) To zapewne jest też przyczyną oscylującej wokół zera liczby nowych użytkowników waszej galerii. I lepiej zajmijcie się zdobywaniem nowych userów, najlepiej takich siedzących w branży i znających się na rzeczy, a nie psuciem tego co dobrze funkcjonuje i zdeycdowanej większości odpowiada.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 22 May 2011, 19:39

Adam G.1 wrote:
empi wrote:
Adam G.1 wrote:Wniosek z tego taki, że:
a) TWB3 powoduje same problemy, których nigdy wcześniej nie było;
Wydrukuję sobie to zdanie i powieszę na ścianie!
Podoba mi się ta retoryka - zatem: zagraniczne wyjazdy MKM-ów spowodowały same problemy, których wcześniej nie było. Nowe nieznane typy autobusów, bariera językowa, zagadki z przewoźnikami. A kiedyś było proste, wszystko po polsku i znane nam typy autobusów :-)
Do tych dwóch punktów odnosi się moje drugie zdanie. Retoryka identycznie absurdalna jak "nie wchodzisz na TWB3 = nie interesują cię ciężarówki".
Ja uważam, że założenie: interesuję się ciężarówkami, więc oglądam galerię dotyczącą ciężarówek, interesuję się autobusami, więc oglądam zdjęcia autobusów, interesuję się całym obszarem związanym z komunikacją, więc korzystam ze wszystkich trzech części TWB, by odnaleźć interesujące mnie rzeczy - za słuszny. Gdzie tu tkwi absurd?
Natomiast zdanie:
Adam G.1 wrote:TWB3 powoduje same problemy, których nigdy wcześniej nie było
- jest przezabawne w zestawieniu z tym:
Adam G.1 wrote:Jak na razie ze strony TWB2 mamy DYSKUSJĘ, zaś ze strony TWB3 próbę narzucenia jakiegoś porządku bez owej dyskusji
Adam G.1 wrote:Brak miniaturek. To chyba mój główny kontrargument, rzecz utrudniająca życie.
W Technical Equipment masz wszystkie pojazdy, od Fiata Seicento po MANa TGA wrzucone do jednego wora i wyświetla się losowa miniaturka obojętnie jaka. Po przejściu do karty firmy na TWB3 masz wszystko wyodrębnione na poszczególne serie. To jest utrudnienie?
Adam G.1 wrote: Kolejny jest w sumie poważniejszy: po przemieszczeniu zdjęć "ciężarówek" na TWB3, użytkownicy TWB2 tracą jakikolwiek wpływ na to, co będzie się z tymi zdjęciami działo. O tym, czy dana fotografia się nadaje, przestaną decydować cenzorzy z TWB2, zaś zaczną ci z TWB3. No i dochodzimy do kolejnej spornej kwestii, którą ciężko będzie rozwiązać: skoro zdjęcia tych pojazdów obchodzą zarówno użytkowników TWB2 jak i TWB3, kto w takim razie ma się zajmować ich selekcją (ponieważ odpowiedź ze strony Twojej i Amalio w zasadzie znam, pytanie powinno mieć swoją kontynuację: i dlaczego mają to robić użytkownicy TWB3?)?
Nie chciałbym poruszać kwestii osobistych, ale merytoryki żadnej tu nie widzę - mam rozumieć, że czujesz się zagrożony albo że chciałbyś Ty mieć na to wpływ?
Każdy cenzor na TWB3 jest aktywnym użytkownikiem na TWB2, a jak już wspominał Amalio, problemów z blokadami zdjęć w ogóle nie mamy - nie istnieje dział "Zablokowane zdjęcia", kontaktujemy się między sobą żeby udzielić porad odnośnie obróbki zdjęcia albo namówić do powtórzenia ujęcia. Jestem zdziwiony jakąś obawą związaną z tym, że źli okropni ciężarowcy będą blokowali zdjęcia holowników MZA.
Ale jeżeli jest taka obawa, można wprowadzić zasadę, że kwestię blokowanych zdjęć dotyczących ciężarówek-autobusowych pogotów będziemy rozpatrywać wspólnie na forum TWB2 - mnie to w ogóle wisi, mógłbym Ciebie mianować specjalnym Mediatorem Do Spraw Autobusowych Ciężarówek i każdą sugestię blokady zdjęcia takiej ciężarówki rozpatrywałbyś samodzielnie i dopiero po uzyskaniu Twojej zgody byśmy mogli działać.
Zakładając, że w ogóle będziemy mieli problem z blokowaniem zdjęć, bo na razie go nie ma:)
Adam G.1 wrote:
empi wrote:
Adam G.1 wrote:Celowość dodawania zdjęć osobówek czy szambiarek jako Technical Equipment to temat na konkretną dyskusję. Proponowane przez Ciebie rozwiązanie jest BARDZO skrajne i radykalne - nie ma się co dziwić protestom.
Jeśli nie będzie skrajne i radykalne, to znowu będą płynne granice których nikt nie bęzie potrafił określić. A tu jest prosta zasada.
A jeśli jest radykalnie, to są protesty i masa zacietrzewiania się po obu stronach, zamiast rzeczowej dyskusji. Trochę takie tupnięcie nóżką: zrobiliśmy TWB3, to teraz dawać nam "nasze" zdjęcia.

Jak już pisałem, jest problem miniaturek, jest problem zakresu władzy nad tymi zdjęciami. W zasadzie powinny sobie one wisieć w przestrzeni, swego rodzaju TWB2,5. Zdaję sobie sprawę, że takie rozwiązanie będzie bardzo trudne do wykonania.
Wiesz, jak nie jest radykalnie, to jest jak teraz - wozy są dublowane na obu TWB i każdy wrzuca gdzie chce. Jeżeli lubisz taki bałagan, to ok.
Adam G.1 wrote:
empi wrote:
Adam G.1 wrote:Ja na przykład wywaliłbym z TWB2 samochody, szambiarki, śmieciarki, kontenery i wywrotki, ale już wozy sieciowe i dźwigi bym zostawił. I jak tu znaleźć kompromis, skoro granica dla każdego przebiega gdzie indziej?
No a co jak wóz sieciowy przez 10 lat był skrzyniową ciężarówką? No właśnie - jak tu znaleźć kompromis?
Nie znam odpowiedzi na to pytanie. Dlatego z chęcią zaakceptowałbym Twoje rozwiązanie, ale w wersji mniej radykalnej - po poważnym zastanowieniu się, jak to zrobić, by miniaturki wyświetlały się i tu i tu oraz by użytkownicy obu TWB mieli na te zdjęcia wpływ.
Wersję mniej radykalną, wiążącą się z wprowadzeniem "wspólnych" profili niektórych ciężarówek, które wyświetlałyby się na obu częściach TWB, postulowałem na samym początku - ale wymaga to wprowadzenia przez admina konkretnego rozwiązania. Czy jest sens zawracać mu tym głowę? Zwłaszcza, że jest więcej prostych rzeczy, które chętnie bym widział do modyfikacji - np. przyspieszenie odświeżania edytowanych danych w karcie pojazdu i opisie zdjęcia, podział ilości pojazdów na eksploatowane aktualnie i wycofane w karcie przewoźnika itd.
Ale nawet jeśli admin się zgodzi, żeby takie rozwiązanie wprowadzić - to jak miałoby wyglądać? Bo ja bym nie chciał np., żeby na TWB2 w profilu przewoźnika były przemieszane serie autobusów z ciężarówkami.
Adam G.1 wrote:Chyba faktycznie nie zrozumiałeś, co napisałem. Podajesz tu bezsensowne założenie, że muszę zaglądać na TWB3, jeśli interesują mnie ciężarówki. Ja podałem równie bezsensowne kontrprzykłady na podstawie popularnych seriali. Nie muszę ich oglądać, by interesować się tym, czego dotyczą. To samo tyczy się TWB3. Jeśli wymagasz ode mnie odpowiedzi, czy interesują mnie ciężarówki (co trochę dziwi, bo odpowiedź znasz), to odpowiem: tak, głównie te, które są pojazdami technicznymi przedsiębiorstw komunikacyjnych.
Ok. Nie interesują Ciebie cieżarówki w ogóle, ale interesują Ciebie ciężarówki techniczne przedsiębiorstw komunikacyjnych. W mojej wersji znajdujesz je po kliknięciu jednego linka. W Twojej masz wszystko do kupy na TWB2. Ok. No to zmieńmy punkt widzenia - interesują Ciebie ciężarówki, ale nie interesują autobusy. Żeby dokopać się do ciężarówek musisz przejrzeć zdjęcia autobusów albo szukać ciężarówek w dziale, w którym wrzucone jest wszystko co jest pojazdem kołowym lub szynowym a nie służy do przewozu osób. Znajdź mi teraz zdjęcie węgierskiej ciężarówki Raba na TWB2. I znajdź na TWB3.

Adam G.1 wrote:
empi wrote:Wracam do podstawowego pytania: co sprawia, że ciężarówki powinny być na TWB2?
Na TWB2 od dawien dawna mamy zdjęcia pojazdów, należących do przewoźników autobusowych, trolejbusowych czy tramwajowych. Przewoźnicy ci, siłą rzeczy, mają pojazdy techniczne. Komentarze pod tymi zdjęciami oraz ilość wyświetleń pokazują, że dużo osób się nimi interesuje. Jednocześnie nie możemy założyć, że ludzie ci interesują się innymi ciężarówkami.
Czy przeniesienie ich na TWB3 uniemożliwia do nich dostęp albo komentowanie?
Od dawien dawna były zdjęcia tych pojazdów, ale nie było wówczas TWB3.
Adam G.1 wrote:Pytanie ode mnie jest takie: po co piszesz na forum, skoro jedyne czego oczekujesz to "ok, Twój pomysł jest świetny, wprowadź[my] go w życie"? Wydaje mi się, że jak najbardziej obie strony są w stanie znaleźć kompromis - być może wymagający więcej kombinacji od strony technicznej, być może ogólnie trudniejszy organizacyjnie. Pokazują to wypowiedzi użytkowników (tylko) TWB2 w tym temacie. W momencie w którym zaczną pokazywać to również wypowiedzi użytkowników (głównie) TWB3, pewnie uda nam się do czegoś dojść.
Brak mi słów. Liczyłem na argumenty, kontrargumenty, a co słyszę?
- dupa, dupa, dupa
- TWB3 powoduje same problemy, których nigdy wcześniej nie było
- Na TWB2 od dawien dawna były ciężarówki
- Po przeniesieniu zdjęć ciężarówek na TWB3 stracę możliwość ich blokowania
Na czym ma polegać kompromis tak doskonale i rzeczowo dyskutującej grupy?
Poza tym na dwie rzecz ZADZIWIAJĄCE zwrócił uwagę vecto_529 i Amalio:
- próba polaryzowania dwóch części TWB i wygenerowania jakiejś wzajemnej niechęci. To chyba jest potrzebne w naszym społeczeństwie.
- utrzymanie sztywnego podziału na dwie grupy, tak jakbym ja, Amalio, Luke i zdecydowana większość użytkowników TWB3 nie była wcale związana z TWB2. Halo! Jestem na TWB2 od 6 lat, byłem zaangażowany w wiele prac i dodałem 5000 zdjęć! Nie jestem jakimś kosmitą z niebytu.
Adam G.1 wrote:Takimi tekstami szkodzisz tylko sobie i swojemu tworowi - TWB3.
Naprawdę usiłuję się pohamować od interpretacji takich zdań. Ale Adam - zwróć uwagę na to ilu ludzi się udziela i współpracuje ze sobą na TWB3. W jaki sposób to ma być twór Amalia? Nie umiem zrozumieć tego, że Ciebie to boli - a ja naprawdę tak rozumiem sprowadzanie kwestii organizacyjnych do gorzkiego personalnego wyrzutu o "twoim tworze".

To jest naprawdę smutne, że w prostą kwestię organizacyjną są wmieszane jakieś sztucznie rozdmuchane antagonizmy. Na pewno jeszcze osobista przerzucanka będzie kontynuowana, ale spróbujmy zrobić syntezę tego co dotychczas było powiedziane.

1. Jest problem: miejsce ciężarówek związanych z przedsiębiorstwami realizującymi transport publiczny.
2. Proponowane rozwiązania:
A. Likwidacja TWB3
B. Pozostawienie na TWB2 określonej grupy ciężarówek, a pojazdy typowo nie-autobusowe (szambiary i wszystkie inne odmiany) wędrują na TWB3.
C. Sztywny i radykalny podział: ciężarówki powyżej 3,5 tony z wyjątkiem przebudowanych autobusów lądują na TWB3.
D. Wprowadzenie przez admina specjalnej funkcji, pozwalającej na wspólne egzystowanie wybranych ciężarówek na obu częściach TWB.
Skupmy się na przedyskutowaniu tych czterech opcji albo odnalezieniu kolejnych. W następnym poście przedstawię je.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 22 May 2011, 19:55

koziutek wrote:Reasumując: jak na razie za przenosinami opowiadają się w zasadzie wyłącznie trzy osoby, nieprzypadkowo są to osoby dysponujące na "3" sporymi ilościami literek, a niemal wszyscy pozostali chcą ogladąć pogoty tam gdzie zawsze.
Po to podniosłem tę dyskusję, by dowiedzieć kto się za czym opowiada. Bo ja mogę powiedzieć, że za pozostaniem na TWB2 ciężarówek opowiada się 3 osoby a zdecydowana większość chce je przenieść.
koziutek wrote: 99,99% użytkowników wie bez jakichkolwiek zapisów w regulaminie, że publikować tu można pojazdy przedsiębiorstw wybitnie komunikacyjnych, zwykle służących bezpośrednio obsłudzę regularnego przewozu osób i ujętych przy holowaniu, asystowaniu itp. Jak ktoś nagina te zasady (vide ostatni Polonez Krzycha) to spotka się to bardzo szybko z reakcją osób z czerwoną literką.
Koziutku, Jaroszku - na TWB2 są reprezentowane wszystkie odmiany ciężarówek. Gdyby dyskusja dotyczyła samych holowników, to nie byłoby najmniejszego problemu. Mogę polinkować.
koziutek wrote: Żeby jeszcze galeria cieżąrówkowa gotowa była gotowa przejąć cała obsługę techniczną. Ale nie, to ma DMC=3,49 t, to jest traktorkiem to nie. Ale osinobusy też nie - dlaczego?. Choć z drugiej strony... sądząc po niektórych wypowiedziach powyżej, Ikarus 280/A byłby już nawet ok. No cóż, nie wiedziałem, że zamiana okien na blachę i zamontowanie haku z tyłu robi z autobusu ciężarówkę.
Tak Jarosz, Ikarus 280/A jest zarejestrowany jako ciężarówka i do jego prowadzenia jest wymagane prawo jazdy kategorii C. Niemniej jednak nikt nie zamierza przenosić ich na TWB3, ponieważ udało się ustalić (też w burzliwych dyskusjach) że traktujemy pojazd zgodnie z jego pierwotnym przeznaczeniem.
Dlaczego osinobusy nie? Bo są inaczej wyglądającymi autobusami?
koziutek wrote: Ciekaw jestem zresztą, jaka byłaby reakcja na wrzucenie na częśc ciężarówkówą radzieckiego trolejbusu KTG. Niektóre wersje tych pojazdów były fabrycznie przeznaczone do przewozu towarów i miały silnik spalinowy.
Przyjęlibyśmy go z otwartymi ramionami - ale przy takich skrajnych przypadkach nikt by nie zajmował radykalnego stanowiska.
koziutek wrote: Komentarze te są efektem radykalnego podejśca, mitologizowania i robienia ze swojej nowej zabawki jakiejś wielkiej świętości przed którą wszyscy mają paść na kolana. To wszystko zniechęca do podejmowania dyskusji, a zachęca do szydery. No bo jak inaczej zareagować, jak ktoś pisze, że "granica między autobusem a cieżąrówką jest wyznaczona bardzo wyraźnie" a jednocześnie nagina sobie te zasady w ramach własnego widzimisia. Jedno wam powiem panowie - marketing, PR i zdolności negocjacyjne macie do d. :-) To zapewne jest też przyczyną oscylującej wokół zera liczby nowych użytkowników waszej galerii. I lepiej zajmijcie się zdobywaniem nowych userów, najlepiej takich siedzących w branży i znających się na rzeczy, a nie psuciem tego co dobrze funkcjonuje i zdeycdowanej większości odpowiada.
Jaka zabawka, jakie mitologizowanie, świętość, rzucanie na kolana? To jest prosta sprawa - autobusy, ciężarówki. Dlaczego tu jakieś drugie dno musi być dorabiane?

Reszta posta to już w ogóle nie nadaje się do komentowanie - jaki marketing, PR, zdolności negocjacyjne? Przecież wszyscy mieliśmy wątpliwości czy to w ogóle wypali, a działa świetnie! W czym tkwi problem, żeby wykorzystać to jako poszerzenie zakresu możliwości i uzupełnienie TWB2?

Wy macie po 80 lat, że tak reagujecie na zmiany?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 22 May 2011, 19:57

1. Jest problem: miejsce ciężarówek związanych z przedsiębiorstwami realizującymi transport publiczny.
2. Proponowane rozwiązania:
A. Likwidacja TWB3
B. Pozostawienie na TWB2 określonej grupy ciężarówek, a pojazdy typowo nie-autobusowe (szambiary i wszystkie inne odmiany) wędrują na TWB3.
C. Sztywny i radykalny podział: ciężarówki powyżej 3,5 tony z wyjątkiem przebudowanych autobusów lądują na TWB3.
D. Wprowadzenie przez admina specjalnej funkcji, pozwalającej na wspólne egzystowanie wybranych ciężarówek na obu częściach TWB.
Skupmy się na przedyskutowaniu tych czterech opcji albo odnalezieniu kolejnych.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 22 May 2011, 20:29

Jeszcze garść linków z TWB2 dla tych, którzy uważają, że dyskusja dotyczy wyłącznie holowników i wozów do utrzymania sieci trakcyjnej.
http://www.phototrans.eu/14,444927,0,St ... 1284_.html
http://www.phototrans.eu/14,442140,0,St ... 01126.html
http://www.phototrans.eu/14,439667,0,Li ... _76LR.html
http://www.phototrans.eu/14,437652,0,MA ... 40071.html
http://www.phototrans.eu/14,437000,0,Me ... _1782.html
http://www.phototrans.eu/14,436044,0,St ... 93502.html
http://www.phototrans.eu/14,291816,0,MA ... 7049F.html zakupiony jako ciężarówka i wyposażony w KPKM na pogotowie techniczne/holownik
http://www.phototrans.eu/14,433873,0,St ... _5G14.html
http://www.phototrans.eu/14,426221,0,Iv ... 46378.html
http://www.phototrans.eu/14,425024,0,Ma ... 4984J.html
http://www.phototrans.eu/14,423448,0,Do ... 83611.html
http://www.phototrans.eu/14,404339,0,Ma ... _KS75.html
http://www.phototrans.eu/14,402650,0,St ... _M196.html
http://www.phototrans.eu/14,397698,0,MA ... 8211H.html zakupiony jako ciężarówka i wyposażony w KPKM na pogotowie techniczne/holownik
http://www.phototrans.eu/14,397254,0,Je ... 45641.html
http://www.phototrans.eu/14,389463,0,Je ... 82544.html
http://www.phototrans.eu/14,376516,0,IF ... _4814.html
http://www.phototrans.eu/14,375757,0,__ ... _____.html
http://www.phototrans.eu/14,372803,0,Liaz_SA_8_188.html
http://www.phototrans.eu/14,366380,0,__ ... _2783.html
http://www.phototrans.eu/14,355176,0,KA ... _0650.html
http://www.phototrans.eu/14,353236,0,Re ... m_155.html
http://www.phototrans.eu/14,345674,0,__ ... _____.html
http://www.phototrans.eu/14,343735,0,_I ... 0_604.html
http://www.phototrans.eu/14,481002,0,Me ... KA_08.html
http://www.phototrans.eu/14,479657,0,Je ... _24FN.html
http://www.phototrans.eu/14,484969,0,St ... 1_366.html

Jak widać, do holowania nie jest potrzebny holownik ani pogotowie techniczne. A przedsiębiorstwa eksploatują różne samochody ciężarowe - wywrotki, cysterny, skrzyniaki, szambiary.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 22 May 2011, 20:34

Jeszcze rzut oka na to jakby to wyglądało w mojej wersji:
http://www.trucks.phototrans.eu/24,14491,0.html
http://www.phototrans.eu/24,160,0.html
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
JacekM1
Posts: 415
Joined: 05 Apr 2005, 00:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by JacekM1 » 22 May 2011, 20:59

O mater, ile niepotrzebnych słów już zostało napisanych na ten temat - a w zasadzie spora część zupełnie nie na temat. Ale do rzeczy - jak ja bym to widział - pogoty i wszelkie inne technical equipmenty związane z przedsiębiorstwami komunikacyjnymi zostają na TWB2, ale przypisanie pojazdu do serii technical equipment prowadzi do automatycznej migracji danych i zdjęcia na TWB3. Wtedy cenzorzy, bądź po prostu Amalio i Luke, mieliby zaakceptować bądź odrzucić pojazd w zależności od tego czy spełnia kryteria części ciężarówkowej.

I więcej luzu i wyrozumiałości, mości panowie :)
Když inspekce přijde a optá se: ,Máte nějakou stížnost?`, tak musíš, smrade, stát hapták, zasalutovat a odpovědět: ,Poslušně hlásím, že nemám, že jsem úplně spokojen.` - Jak to řekneš, hnuse, opakuj to!
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by koziutek » 22 May 2011, 21:14

Bo ja mogę powiedzieć, że za pozostaniem na TWB2 ciężarówek opowiada się 3 osoby a zdecydowana większość chce je przenieść.
Przegląd zdjęć z tego roku http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s ... _data=Send
pokazuje, że to nie są jednak "3 osoby". Również w komentarzach płynie sporo poparcia dla pozostawienia status quo.
Tak Jarosz, Ikarus 280/A jest zarejestrowany jako ciężarówka i do jego prowadzenia jest wymagane prawo jazdy kategorii C.
Tak już nieco zbaczając z głownego tematu - biorąc pod uwagę międzynarodowy charakter galerii byłbym jednak ostrożny w powoływaniu się na przepisy konkretnego kraju, a już zwłaszcza jakieś biurokratyczne wymogi dot. kategorii prawa jazdy czy innych wymogów technicznych. Przykładowo w USA na zwykłym prawku, zdawanym na własnej osobówce, możesz kierować pojazdami o masie do 11,8 ton, dopóki nie jest to przewóz zarobkowy. Takich różnic z pewnością można znalęźć więcej, nawet w teoretycznie ujednoliconym prawie UE (vide przyczepy autobusowe w Tallinie czy kwestia wieszania tablic na trojlebusach)

Dlaczego osinobusy nie? Bo są inaczej wyglądającymi autobusami?
Na tej zasadzie to http://www.phototrans.eu/14,468508,0.html : jest inaczej wyglądającym tramwajem-szlifierką. Ale z całą surowością Amalio domaga się przeniesienia się tego na twb3. Poza tym - co jak zdemontujemy budę osobową a zamontujemy skrzynie do przewozu jabłek? Myślę nawet, że w wesołej gospodarce PRL takie rzeczy miały miejsce, również i na odwrót.
(piszę to, by pokazać, że granica jest ruchoma, i wszystko musi się odbywać na zasadzie zdroworozsądkowych decyzji a nie jakichś dogmatów)

jaki marketing, PR, zdolności negocjacyjne?
Spójrz może parę miesięcy wstecz, to zrozumiesz o czym piszę, i jednoczesnie dowiesz się skąd wziął się takie wojenny nastrój i polaryzowanie które wspominasz wcześniej. Nagle wasz boss pod zdjęciami pogotów czy nawet tramwajów technicznych nie znoszącym sprzeciwu tonem zaczął domagać się zaprzestania ich publikacji na części autobusowej. Zamiast napisać posta na forum pod hasłem "Wiecie-rozumiecie, pojawiła się nowa galeria, to moze przeniesiemy tam ciężarówki, co wy na to? Zapraszam was gorąco!". Zamiast skonsultować z adminem kwestię ew. przenosin starych zdjęć pogotów (by nie powiększać burdelu) i dopiero wtedy zaprezentować konstruktywne rozwiązania - nie, wszystko od dziś ma iść na twb3, bo ja tak wam nakazuje. Wszyscy mają się podporządkować mojemu stanowisku i mojej definicji cieżarówki. Czy dziwisz sie, że nie wszyscy klaszczą i klękają z wrażenia jak to słyszą? Twoje podejście jest zdecydowanie bardziej asertywne, szkoda, że dopiero teraz obudziłeś się z długiego zimowego snu udzielając się w tej kwestii ;-)
Wy macie po 80 lat, że tak reagujecie na zmiany?
Nie każda zmiana, robiona na siłe, jest na lepsze. Więc i nie na każdą trzeba z entuzjazmem reagować
1. Jest problem: miejsce ciężarówek związanych z przedsiębiorstwami realizującymi transport publiczny.
2. Proponowane rozwiązania:
O, i to mi się podoba. Krótko i treściwie. Może zrobić z tego ankietę, czy czekać aż admin tu zajrzy i podjemie jednoosobowo ostateczną decyzję?

Jeszcze garść linków z TWB2 dla tych, którzy uważają, że dyskusja dotyczy wyłącznie holowników i wozów do utrzymania sieci trakcyjnej.
Nie, ale dotyczy w 95% pojazdów służacych przedsiębiorstwom "typu MPK". I nawet jak wywrotka holuje autobus, to ta sama wywrotka nie wiezie godzinę później węgla z kopalni na skład. I jest to zdarzenie zwykle powiązane z pracą systemu komunikacji miejskiej (objazd, wypadek, zerwanie sieci itp.) a nie z przewozem węgla.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 22 May 2011, 21:30

koziutek wrote:
Tak Jarosz, Ikarus 280/A jest zarejestrowany jako ciężarówka i do jego prowadzenia jest wymagane prawo jazdy kategorii C.
Tak już nieco zbaczając z głownego tematu - biorąc pod uwagę międzynarodowy charakter galerii byłbym jednak ostrożny w powoływaniu się na przepisy konkretnego kraju, a już zwłaszcza jakieś biurokratyczne wymogi dot. kategorii prawa jazdy czy innych wymogów technicznych. Przykładowo w USA na zwykłym prawku, zdawanym na własnej osobówce, możesz kierować pojazdami o masie do 11,8 ton, dopóki nie jest to przewóz zarobkowy. Takich różnic z pewnością można znalęźć więcej, nawet w teoretycznie ujednoliconym prawie UE (vide przyczepy autobusowe w Tallinie czy kwestia wieszania tablic na trojlebusach)
To jest inny problem przejawiający się w każdym aspekcie działania TWB - wydaje mi się, że też trzeba ustanowić jasne i radykalne granice, mówiące, że skoro galeria powstała w Polsce, opieramy się na przepisach polskiego prawa.
koziutek wrote:
Dlaczego osinobusy nie? Bo są inaczej wyglądającymi autobusami?
Na tej zasadzie to http://www.phototrans.eu/14,468508,0.html : jest inaczej wyglądającym tramwajem-szlifierką. Ale z całą surowością Amalio domaga się przeniesienia się tego na twb3. Poza tym - co jak zdemontujemy budę osobową a zamontujemy skrzynie do przewozu jabłek? Myślę nawet, że w wesołej gospodarce PRL takie rzeczy miały miejsce, również i na odwrót.
(piszę to, by pokazać, że granica jest ruchoma, i wszystko musi się odbywać na zasadzie zdroworozsądkowych decyzji a nie jakichś dogmatów)
Co gorsza - gro Jelczy 080 zostało pozbawionych nadwozia, nadwozie na wsi służyło jako kurnik, a podwozie otrzymało pakę i kabinę ze Stara 200 i stało się pełnoprawnym Starem 200 niczym nie różniącym się od swoich braci. To już w ogóle mezalians na maksa. Ale to są przypadki skrajne, nie da się ich wyeliminować.
koziutek wrote:
jaki marketing, PR, zdolności negocjacyjne?
Spójrz może parę miesięcy wstecz, to zrozumiesz o czym piszę, i jednoczesnie dowiesz się skąd wziął się takie wojenny nastrój i polaryzowanie które wspominasz wcześniej. Nagle wasz boss pod zdjęciami pogotów czy nawet tramwajów technicznych nie znoszącym sprzeciwu tonem zaczął domagać się zaprzestania ich publikacji na części autobusowej. Zamiast napisać posta na forum pod hasłem "Wiecie-rozumiecie, pojawiła się nowa galeria, to moze przeniesiemy tam ciężarówki, co wy na to? Zapraszam was gorąco!". Zamiast skonsultować z adminem kwestię ew. przenosin starych zdjęć pogotów (by nie powiększać burdelu) i dopiero wtedy zaprezentować konstruktywne rozwiązania - nie, wszystko od dziś ma iść na twb3, bo ja tak wam nakazuje. Wszyscy mają się podporządkować mojemu stanowisku i mojej definicji cieżarówki. Czy dziwisz sie, że nie wszyscy klaszczą i klękają z wrażenia jak to słyszą? Twoje podejście jest zdecydowanie bardziej asertywne, szkoda, że dopiero teraz obudziłeś się z długiego zimowego snu udzielając się w tej kwestii ;-)
Nie miałem pojęcia, bo od pewnego czasu nie przeglądam TWB regularnie. Zdecydowanie tak powinno to wyglądać jak zaproponowałeś.
koziutek wrote:
Wy macie po 80 lat, że tak reagujecie na zmiany?
Nie każda zmiana, robiona na siłe, jest na lepsze. Więc i nie na każdą trzeba z entuzjazmem reagować
Każda zmiana oferuje pewne nowe możliwości, z których można skorzystać. Warto chociaż spróbować.
koziutek wrote:
1. Jest problem: miejsce ciężarówek związanych z przedsiębiorstwami realizującymi transport publiczny.
2. Proponowane rozwiązania:
O, i to mi się podoba. Krótko i treściwie. Może zrobić z tego ankietę, czy czekać aż admin tu zajrzy i podjemie jednoosobowo ostateczną decyzję?
Żeby liczyć na admina, trzeba przedstawić mu jakieś streszczenie - czy Ty liczysz na to, że on przeczyta te nasze oblewanie się pomyjami?
Wyłapmy konkretne rozwiązania i wspólnie ustalmy listę propozycji. Wspólnie, bo ja widzę, że wszyscy - włącznie ze mną - przeinaczamy usłyszane wypowiedzi.
koziutek wrote:
Jeszcze garść linków z TWB2 dla tych, którzy uważają, że dyskusja dotyczy wyłącznie holowników i wozów do utrzymania sieci trakcyjnej.
Nie, ale dotyczy w 95% pojazdów służacych przedsiębiorstwom "typu MPK". I nawet jak wywrotka holuje autobus, to ta sama wywrotka nie wiezie godzinę później węgla z kopalni na skład. I jest to zdarzenie zwykle powiązane z pracą systemu komunikacji miejskiej (objazd, wypadek, zerwanie sieci itp.) a nie z przewozem węgla.
Niezupełnie - ITS Michalczewski ma firmę spedycyjną (co więcej, transportem towarów zajmuje się od 1973 roku, a autobusami od 1994) oraz handluje pojazdami. Ten MAN wywrotka był przeznaczony na handel, jako że się nadawał, raz w życiu ściągnął na bazę przegubowca i potem do końca życia będzie woził piasek. PKS Radom również ma Stara 200, którym wożą piach, węgiel do kotłowni, części do pojazdów. To są rzeczy związane z funkcjonowaniem w ogóle dużego przedsiębiorstwa, bez precyzowania jakiego. Z kolei Kamaz MPK Radom pierwotnie był pogotem holującym autobusy, ale z czasem stał się pojazdem gospodarczym. I te wozy naprawdę są do przewozu węgla, nie naprawy autobusów.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 22 May 2011, 21:43

Nawiasem mówiąc - krytykujecie nas za to, co usiłujemy zdziałać z ciężarówkami na TWB2, a jak wyglądała sprawa przenosin metra na TWB2? Ktoś tam sobie ustalił, dogadał się, pododawał serie, przeniósł swoje zdjęcia, namówił innych. Potem przez pewien czas część była tu, część tu. Usiłowałem namówić wtedy kolegę, żeby przeniósł swoje zdjęcia na TWB2, ale odmówił, bo "na TWB1 jest lepiej". Jak to ostatecznie rozwiązano?

I w karcie przewoźnika: http://rail.phototrans.eu/autobusy.php?s=24&nr=557 - w ogóle nie ma śladu gdzie można szukać zdjęć wagonmaszy. A na TWB2 nikt nie informuje, że spółka eksploatuje też drezyny. I co, ktoś pluł się o miniaturki czy możliwość oceniania zdjęć metra na TWB2 przez cenzorów z TWB1?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Post Reply