Kilka spraw dotyczących MANa
Posted: 31 May 2010, 00:24
Nasz skandynawski kolega wyręczył mnie z Setrami, ale jest jeszcze MAN. W związku z tą firmą jest do rozwiązania kilka kwestii. Nie wiem od czego zacząć... zacznijmy może od on najmniejszego modelu. A więc NM. Chciałbym wszystkich uczulić na pewną rzecz, a mianowicie dopisywanie słowa Göppel, a można zauważyć, że o tym często się zapomina. Wszystkie wozy z tą dziwną łamaną linią okien i mniejszymi kołami, to Göppele np: http://phototrans.eu/14,52827,0,MAN_G__ ... 23_16.html. Te ze standardowymi kołami również, bo MAN sam osobiście produkował tylko zawsze te największe wersje. W przypadku trzeciej generacji są to więc autobusy ponad dziesięciometrowe. Tak jak te jeżdżące w warszawskim MZA czy Lion's City M z PKSu Gdańsk. Jeżeli chodzi o drugą generację, to sytuacja wygląda podobnie. Wszystkie te kurduple na małych kółeczkach, to autobusy wyprodukowane w Göppelu np: http://phototrans.eu/14,140753,0,MAN_NM192_57.html i chyba tylko te wyglądające jak sekcja A NG: http://phototrans.eu/14,91397,0,MAN_NM152_59.html to pojazdy wyprodukowane w Niemczech. Dlatego chciałbym prosić by uzupełniać nazwę przy tych pojazdach gdzie są braki.
Jednakże jakkolwiek nie będą te modele wpięte do bazy, to jeden model musi zostać podpięty pod Göppela. Chodzi o typ A22. Ten model Lion's City M nie jest oferowany pod MANa, więc należy dopisać Göppelowi do modeli NMxx3.
Następna sprawa to już większe Lionsy. Chodzi o dyskusję pod tym zdjęciem: http://phototrans.eu/14,413100,0.html. Kristian upiera się, że jest to NL32<b>0</b>. Niby około roku temu w MANie nastąpiło prenumerowanie i teraz zamiast trójki na końcu jest 0. Znam innych niemieckich MKMów i nikt takowej teorii nie potwierdza. Wie ktoś coś na temat tych "zerowych" oznaczeń? Ponadto jak można zauważyć rzeczony pojazd ma jeszcze mały znaczek MANa, a egzemplarze z większym logo u nas już jeżdżą w MPK Poznań oraz PKS Gdańsk co by oznaczało, że skoro są młodsze, to również winny mieć zero na końcu. Ale na jednym ze zdjęć LC M widać nawet za szybą kartkę gdzie wyraźnie pisze NM243. Tym niemniej prosiłbym osoby z Poznania lub trójmiasta o potwierdzenie tego, że na końcu mają one 3.
Następna sprawa, to MANy Lion's Regio. Nie wiem kto dopisywał ten model, ale zastanawiam się dlaczego brak tu analogii do niskopodłogowych Lion's City. Skoro miejskie opisujemy jako przykładowo NL273 Lion's City, to dlaczego nie dzieje się tak z Regio? Literowo cyfrowa numeracja również tu jest wiecznie żywa i winno być ÜL314 Lion's Regio. I to nie podlega w zasadzie dyskusji, ale moje pytanie brzmi: jak przeedytować tę kategorię? Na ÜL3x4 czy ÜL3x4 Lion's Regio? W pierwszym wypadku dopisujemy później Lion's Regio do nazwy a w drugim prosiłoby się o analogiczne rozwiązanie do miejskich tzn. wydzielenie z NL/NGxx3 modeli Lion's City do osobnej kategorii.
Analogicznie sprawa wygląda z Lion's Coach - one dalej mają oznaczenie RH.
Jednakże jakkolwiek nie będą te modele wpięte do bazy, to jeden model musi zostać podpięty pod Göppela. Chodzi o typ A22. Ten model Lion's City M nie jest oferowany pod MANa, więc należy dopisać Göppelowi do modeli NMxx3.
Następna sprawa to już większe Lionsy. Chodzi o dyskusję pod tym zdjęciem: http://phototrans.eu/14,413100,0.html. Kristian upiera się, że jest to NL32<b>0</b>. Niby około roku temu w MANie nastąpiło prenumerowanie i teraz zamiast trójki na końcu jest 0. Znam innych niemieckich MKMów i nikt takowej teorii nie potwierdza. Wie ktoś coś na temat tych "zerowych" oznaczeń? Ponadto jak można zauważyć rzeczony pojazd ma jeszcze mały znaczek MANa, a egzemplarze z większym logo u nas już jeżdżą w MPK Poznań oraz PKS Gdańsk co by oznaczało, że skoro są młodsze, to również winny mieć zero na końcu. Ale na jednym ze zdjęć LC M widać nawet za szybą kartkę gdzie wyraźnie pisze NM243. Tym niemniej prosiłbym osoby z Poznania lub trójmiasta o potwierdzenie tego, że na końcu mają one 3.
Następna sprawa, to MANy Lion's Regio. Nie wiem kto dopisywał ten model, ale zastanawiam się dlaczego brak tu analogii do niskopodłogowych Lion's City. Skoro miejskie opisujemy jako przykładowo NL273 Lion's City, to dlaczego nie dzieje się tak z Regio? Literowo cyfrowa numeracja również tu jest wiecznie żywa i winno być ÜL314 Lion's Regio. I to nie podlega w zasadzie dyskusji, ale moje pytanie brzmi: jak przeedytować tę kategorię? Na ÜL3x4 czy ÜL3x4 Lion's Regio? W pierwszym wypadku dopisujemy później Lion's Regio do nazwy a w drugim prosiłoby się o analogiczne rozwiązanie do miejskich tzn. wydzielenie z NL/NGxx3 modeli Lion's City do osobnej kategorii.
Analogicznie sprawa wygląda z Lion's Coach - one dalej mają oznaczenie RH.